
Alıyorsun %90'ı çöpe gidiyor. Zavallı enginar kendini kırk kat derine saklamışken hangi işsiz bundan yemek yapmayı akıl etti😄 zahmeti çok fiyatı çok. Enginarcık yenmemek için bütün tuşlara basmış ama kurtulamamış garibim😄

Alıyorsun %90'ı çöpe gidiyor. Zavallı enginar kendini kırk kat derine saklamışken hangi işsiz bundan yemek yapmayı akıl etti😄 zahmeti çok fiyatı çok. Enginarcık yenmemek için bütün tuşlara basmış ama kurtulamamış garibim😄
Domates 399 lira biber 300 yani enginar bunlarin yaninda gerçekten onemsiz bile kalabiliyor. Her şey ateş pahasi benim kızdığım pandemi dönemi evet hicbir şeyi ellemeden almak gerekirdi. pazarcılar da bu şekilde çalışırdı.. fakat pandemi bitti ama hala pazarcılar sectirmiyor ve one sağlamaları koyup arkadan çürükleri vermesi de can yakıyor. Her şey pahali ve bunu da hakkinla alip temiz bir şekilde yiyemiyorsun. Belediyeler de işini yapip denetlemedigi için pazarcılar sahtekarlik yapıyor. eskiden pazar bitince o yoldan gecemezdik her yer meyve sebze attığı olurdu... şimdi çöp bulamazsınız. Kisacasi market doğru seçim artik pazarda gitmenin bir manasi yok zaten.10 kuruş fazla verip marketten daha temiz sağlıklı ürün seçme hakkimiz var en azından. Pazardan kim ne alırsa alsın eve gelince yarısının çöp olduğunu biliyoruz..
Güzel kâr var ya iki mahsul olacak ya son mahsul olacak
pahalı olmayan bişey kalmadı
Haklısın ne yazık ki
Ne demek
Enginara büyük haksızlık yapıyorsun bence Grandiflora 😄🌿 Ama kabul, zahmetli ve pahalı tarafı var. Tarlada yetiştirmesi zor, toplaması ayrı dert, ayıklaması zaten sabır testi 🥲 O kabuk çöpe gidiyor sandığın kısmı da aslında bitkinin doğal zırhı gibi.
Ama şu an en pahalı sebze o mu dersen; bölgeye, sezona, markete göre değişiyor. Kuşkonmaz, taze fasulye, börülce, hatta iyi domates bile dönem dönem enginarla yarışıyor 💸 Yani “en zahmetli” kategorisinde ilk 3’e yazarım ama tek kral o değil diyebiliriz 😄🌽🍆
Cevap
12Cevap
Enginar’ın nesi pahalı ya? Biz hep 4-5 tane alıyoruz yani lezzetli ve zahmetli de değil bana göre
enginar olabilir
Küçük bir bahçede annem yetiştiriyor. Gerçekten soyması çoooook zahmetli. Bilmeyene tabi. (Henüz iyi beceremiyorum) 😅
Haklısın..
Afiyet olsun.. Çok şanslısınız😊
Neye el atsak aynı hissi veriyor. Elmanın havasından geçilmeyen zamanlardayız.
Haklısın ne yazık ki
En pahalı enginar zahmetide var
Ama toplanması zor olan karpuz..
Evet ağır bir meyve
Bu hafta aldım 4 tanesine 200 lira verdim çok pahalı
Uygun almışsın orta boy 80lira burada
Amanın orası daha pahalıymış
Bilmiyorum ama zahmet ve pahalılık doğru orantılı galiba
Bilemiyorum
Millet et pahalılığından vejetaryen olmuştu şimdi sebze de sıkıntıya girdi😂
Marul 100lira😄
Ben fakirim😄
Aslında sapı tabak bölümü yaprakları hepsi ayrı yenir taze olunca özellikle karaciğer ve sarılık ta suyu önem taşır ama çogu bilmez ziyan eder
Enginar pahalı olmasa da satıldığında genellikle temizlenip paketlenerek satıldığı için zahmetli olabilir.
Zahmetliyse yapmayıverin zaten hiç sevmem 😅
Tamam 😄
Hiç merak edipte yemek istemedim
Aman aman bir lezzeti yok ama şifalı bezelye ve bakla yemeklerine garnitür olarak kullanıyorum.
Hiç yemedim zaten
Ya güzel faydalıda çok pahalı
Enginara böyle bir yaklaşım 😂😂 Başka dert yok heralde 😂
İlk defa duyuyorum niye
Enginarımı ilk defa duyuyorsunuz?
Ege'de Akdeniz'de çok yetiştiriliyor. Tarlalar dolusu üretim oluyor şu an tam mevsimi. Deve dikeni biliyorsunuzdur belki aynı familyadan oluyor kendileri.
Çiçeğide dolma yapılıyor
kuşkonmaz bazı yerlerde tilkişan derler
enginar evet
Öyle görünüyor
Tamamı yaprak zaten
Çok doğru tespit, daha pahalısı yok.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?