Tüketim kültürü yüzünden ilişkilerin bu kadar kolay harcanmasından siz de yoruluyor musunuz?

Eskiden bir eşya bozulduğunda onu tamir etmenin bir yolu aranırdı artik hiç düşünmeden çöpe atıp yenisini sipariş ediyoruz Peki ya tarifeyi insanlara da uyguladığımızı söylesem ilişkilerde en ufak bir pürüz çıktığında Demek ki doğru kişi değilmiş deyip gitmek savaşmaktan daha kolay geliyor Buna Kriter sahibi olmak veya seçicilik diyor olabilirsiniz Ama sosyoloji de buna akışkan Aşk yani bu modern toplumun insanı bir tüketim nesnesine dönüştürmesinin bir sonucudur tüketim kültürü bize şunu öğretti Sıkıldın mı değiştir bozuldu mu yenisini al daha iyisi her zaman rafta bekliyor bu zihniyeti ilişkilere taşıdığımızda karşımızdaki insanın kalbini değil bize saygıladığı faydayı seviyoruz flört uygulanmalarındaki o sonsuz kaydırma seçeneği beynimizde daha iyisi bir sonraki bunu profilde sana yani bitmeyen tatminsizliği yaratıyor bağlanmak riskli ve zahmetli seni koymak ise Hızlı ve kolay olur bu yüzden Kimse kimsenin derinlerine inmiyor sadece yüzeyde sörf yapıyor unuttuğumuz acı bir gerçek var kullanıp atılacak bir kaynak değil sürekli daha iyisini aramak aslında kaçmanın en modern yoludur gerçek bağlar mükemmelken değil zorluklar karşısında bunu birlikte tamir edebiliriz diye bildiğimiz de kurulur Siz de insanların bu kadar kolay harcanlanmasından yorulanlardan mısınız? Mesele şu ki ben anlamıyorum biraz geri kafalaya bu konuda nasıl kalplerine bedenlerini yeni birilerini alabiliyorlar bir insana hatalarıyla kusurlarıyla yanlışlarıyla sevilmez mi düzeltmeyi öğretmeyi sabretmeye değmez mi vazgeçmek çabalamak bir insana değmez mi Peki Kalp nerede burada

Tüketim kültürü yüzünden ilişkilerin bu kadar kolay harcanmasından siz de yoruluyor musunuz?
Cok uzun olmuş neyse...
Cok uzun olmuş neyse...
Güncellemeler
5 ay
Para ve ekonomi ne ala kizlar soruyor etiket:))
Tüketim kültürü yüzünden ilişkilerin bu kadar kolay harcanmasından siz de yoruluyor musunuz?
Cevapla