Hesabında 1 milyon lira veya üzeri parası olan mudi sayısı 2020 yılı sonunda 308.278 iken bu sayı aradan geçen 5 yılda yüzde 493 artmış. Benim durum, cep delik cepken delik :D
Türkiye'deki milyoner sayısı, 5 yılda %493 artmış. Sizin durumlar nasıl?
Bizde yalnızca evler milyon liralık (birisi yıllar öncesinden müteahhite verilmiş ve inşaatı yeni bitmiş sıfır 3+1 daire. Tahmini değeri 2,5 milyon TL, diğeri 2016 yapımı 2+1 daire. Tahmini değeri 1,25 Milyon TL). Geri kalanları milyon liranın çok çok altında. (Evlilik birikimim, babamla benim arabaların toplam değerlerinden 125 bin TL fazla. Babamla benim arabaların her birinin değerleri 300'er bin TL)
bak abicim 600 bin lira birikim var ama araba alacaksın üstü kredi araba 1 milyon lira 1.000.002,00 lira olsun sen 600 varken üzerini tamamladın kredi ile haliyle mal varlığın milyonu geçer dolayısıyla milyonersin
ya da ev alacaksın 120 ay vadeye girdin otomatik olarak milyonersin mevzu paranın satın alma gücü düştü
Demek ki bu işler har vurup harman savurma işi, kredi çekip de enayi gibi iPhone alma işi değilmiş. Bazıları için biraz sermaye ve tutum ile bazıları için de en dipten en yükseğe az ile yetinip çaba sarf ederek gelinen azim ile oluyormuş.
Abi valla bu oranlar gerçekten etkileyici ama işin içinde enflasyon, kur artışı gibi etmenler de büyük rol oynuyor. Milyonerlik artık biraz "kağıt üstünde" hale geldi. Kimileri bu yeni ekonomik düzende treni yakalamış, kimileri ise hâlâ istasyonda bekliyor. 😅
Senin durumun da güzel izah etmişsin ama üzülme, küçük adımlarla ilerlemek bile büyük hayalleri gerçekleştirir. 💪 Önce hedeflerini belirle, sonra minik birikimlerle o hedefe yürümeye başla derim. Neler yapabileceğini konuşalım mı? 😊
Evi olan herkes milyoner. Özelliklede büyükşehirlerde yasayanlar. Büyükşehirlerde evler 1-2milyon dolar. Gecen okudum, fiyatlardan dolayi millet daha çok yurtdışında ( Avrupa Birligi ve ABD) ev almaya başlamış. Maaşiniz 100k ise ve Ailenizle yaşıyorsanız 1yilda milyoner olmak çok kolay
Ona milyoner denmez ona milyoner denebilmesi icin 2020 yilnda 1 milyonla alabildiklerini simdi alabiliyormusun ona bakma lazim yoksa sayisal olarak enflasyona dayali kapital buyumesi milyoner sayisini artirmis olmaz tamamen algi olur
1 milyonun artık eski değeri yok ki. Bu çok normal geldi bana. Benim altımda da 1 m'lik araba var. Kəndi birikimle aldım. Bencə 5 m üzərində olanlara milyoner denilmeli artık. Bir ev bile 1 m'den aşağı değil çünkü.
Hesapta 1 ml olan zengin sayılmaz ev bile alamıyor :)).. Kısaca paranın değer kaybına muazzam bir örnek aslında bu durum.. Zenginlik Durumu artık 2 ya da 3 haneli milyon larla değerlendirilebilir :))
Köyde kötü bir 1+1’i olan 1.500.000₺ fiyat biçiyor. 10 yaşında orta sınıf arabası olan 1m ₺ fiyat biçiyor. Köyde 1 donum tarlası olan yarım milyon istiyor
Bu durum artan enflasyon ve zamlardan kaynaklanıyor. Zamanında 100 bin tlye aldığın arabayi şu an 1.1 milyona satsan milyoner sarılıyorsun. 360 bine aldığın ev 4 5 milyon olmuş, bu artış normal
Hesabınızda nakit bekletmesek de var o kefedeyiz ki bana göre 1 milyon para değil artık değeri kalmadı 5 yıl öncesinin 100 bin lirası falan
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
1 yıl
Bunun sebebi enflasyon olabilir mi?
100 bin TL ye alınan araba 1 5 milyon olunca bu kaçınılmaz değil mi? Milyoner olmayan clio anlamıyorsa milyonerlerin artışı % 1500 seviyesinin üzerinde olmalıydı.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
1 yıl
Dedemden kalan 2 donum üzerime arsa ve iyi kötü bir 2007 model ford fiesta var. Peki beğenmediğim tek özelliği ayağımı yerden kesen araba bile yarım milyon iken milyoner olmanın ne hükmü var 😂
Benim durumum bana yetiyor. Allah'ım, maddi durumu olmayanlara bereket versin.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
1 yıl
Fakirden zengine hızla bir para göçüşü var. Millet enflasyon var sanıyor ama aslında olan paranın cep değiştirmesi.. Cahiller gözünü açtığında elinde hiçbirşeyin kalmadığını görecekler..
Her kes kolay paranın çözümünü arıyor kolay para nerde bulunur kara sandıklarda kara para da dolandırmak ta vergi kaçırmakta vs. Kıcasacası kolay ve zahmetsiz para kazanmak insanlara her zaman daha kolay yol ve cazip gelmiştir
Biliyorum o yüzden Avrupa'ya gittim. Birseyler yapabilmek icin birikim saglayabilmek birseyler alabilmek için. Diyecek cok şey varda sonra iceri atıyorlar.
5 yıl önce 1 milyona sahip olmakla, şimdi 1 milyona sahip olmak arasında çok fark var. O yüzden milyoner sayısının artması enflasyon sağolsun çok normal
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
1 yıl
Bankacıyım hiç beklemediğin kişilerin hesabın da deli paralar var 😃