2 senedir birikim yapiyorum ve ortalama 10 bin 11 bin euro var kenarda ama yaṣima göre sanki gec kalmiṣim gibi hisediyorum normal mi böyle hisetmem?
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Şu hayat pahalılığından biraz daha ötele bence bunu..
Olması içinde iyi bir aylık gelir şart. Şu an için 35-40 k getirili bir işte çalışman lazım.
Üniversite okuduysan değil
Hayir okumadim cunku okul kadar gereksiz baṣka ṣey yok bu hayata
O zaman çok geç kendi işini filan kursaydın keşke
Okulun tek amaci ögrencileri modern kölelige hazirlamak hic bir zaman okulda financak ṣeyler hakinda ders yaptirmazlar sadece ṣu an ṣu oldu bu an bu oldu
Artik kendini iṣini kurmak o kadar basitki inertenten kendini siteni kur muṣterilerini bul ve urunlerini sat hic almana gerek bile yok o urunleri satmak icin bunun adida dropshipping
Yalnız ben tıp fakültesine gidiyorum yani orada gereksiz şeyler öğrendiğimi düşünmüyorum ameliyatta bir anda pankreasınla böbreğini birbirine bağlamamı istiyorsan orası ayrı
O ayri konu onu yapmak icin bilemem kac seneni heba etin mesela lise hayatinda ogrenip ṣu an uyguladigin ne var
Mesela onu yapmak gereksiz degil ogreniyorsun ama lise hayatinda yok ṣu tarihde bu oldu yok ṣu ulkenin baṣkenti bu gibi gibi sacma ṣeylerle beynimizi doldurdular
Ben sayısalcıydım ve lisedeki dersler matematik fizik kimya ve özellikle biyoloji çok önemli siz farketmiyosunuz ama bir üst öğrenim kurumu için yani üniversite için temeli oluşturuyo
Biz dönem 1 Ken genelde lisede üstün körü gördüğümüz şeylerin aşşşşırı aşşşırı detaylandırarak işlemiştik lisede sağlam temel atmak gerekiyor
Tarihte önemli ben alanım tıp olduğu için onları söyledim tarihte muhtemelen başka bir üniversitenin altyapısını oluşturuyo
Dogru ama yine benim dedigime geldik okulun amaci insanlari modern kölelige hazirlamak eger okulun amaci ogrencilerin iyiligi olsaydi emin ol tum o sene icinde bir kac senede finansal özgurluge ulaṣmanin yolunu gösterirlerdi parasini car cur etmeyin deyip yatirimla alakali bir ṣeyler söyleyebilirlerdi ders verebilirlerdi ama bunun yerine hic bir iṣe yaramayacak bilgiler ögrendik
Dostum doktorlar gereksiz mi ya da senin dediğine bakarsak ben lisede daha 14 yaşında bir çocukken kadavra mı inceleseydim lise temeli atar üniversite yukarı taşır ben doktor olunca da köle olmuyorum
Bak mesela onca sene ingilizce dersi alan ogrenciler oluyor ama sonunda sokaktan gecen bir turiste cevap bile veremiyor iletiṣim kuramiyor bu ogrencinin sa*ak oldugu icin degil sadece ogretme ṣekli yanliṣ okulun
Yani bence İngilizce dersleri çok yararlıydı ben ingilizcemi baya geliştirdim bizim Türk öğrencisi çalışmak istemiyo sonra suçu sisteme atıyo gibi geliyo bana
Sabah 8 aksam 16 lisede ne ogrendik ya bir hic kadavra ögrenme ama ne biliyim gerekli bilgiler ögretsinler ozaman mesela sacma bir ders yerine financala alakali bir sey ogretebilirler neden yapmiyorlar cunku istemiyorlar ögrencilerin onlari ögrenmesino
Güzel abicim bence sen üniversiteye gitmediğin için lisedeki bilgilerin ne kadar temel olduğunu ve gerçekten de öğretilmesi gerektiğini anlamıyorsun
Ben yurt diṣindayim turkiyede degilim ve sana yemin ederim sinifimda 15 20 kiṣi vardi sadece iki tanesi ingilizce konuṣuyordu cunku anneleri ingiliz
Anneleri babalari *
Bana senin okulunda sorun var gibi geldi
Tamam ozaman okular devam etsin ṣu kitanin ṣeyi bu ṣu kagitlari okuyun sorulzra cevap verin belki ileride o sorular karṣimiza cikar
Abicim çıkıyo zaten neden anlamak istemiyorsun bence bi üniversiteye git ufkun açılsın
Hayir ben bir cok okul degiṣtirdim okulzra karṣi oldugum icin ve yemin ederim heryerde ayni sinifin cogu ingilizce bilmiyor mesela ingilizce dersinde hoca film veya dizi acsa netflixten ingilizce konuṣmali ve alt yazili 2 satt ve 1 sene boyunca sonrz farka iyi bak nasil ogrencilerin daha iyi ögreniyor
Biz izlerdik zaten sizin ülkede sorun var sanırım
Kardeṣim ne cikiyor ya anlat ozaman
Bana söyle ṣimdiki hayatinda kulandigin ve liseré ögrendigin ne var
Bir iki kereyle izlemekle olmaz o iṣ
Dostum sana daha önce dediğim gibi ben tıp fakültesine gidiyorum ve lisedeki fizik kimya biyoloji ve matematik dersleri tıp fakültesi çin bir temel oluşturuyor aynı şekilde tarih coğrafya ve edebiyat gibi derslerde muhtemelen başka bölümlerin temelini oluşturuyor lisede öğrendiğin her şey temel bilgi üniversitede üstüne koy diye öğretiliyor anladı?
Bir iki kere izlemedik?
Bunlari ögrenmek icin 20 - 30 seneni mi heba etmen gerekiyordu
Mantıklı düşün ben 14 yaşında nasıl anatomi öğreniyim nasıl histoloji öğreniyim tabiki basitleştirerek anlatıcaklar tabi zaman ister
Sen ne dersende okulun ilk amaci ögrencileri modern kölelige hazirlamak sen git 20 - 30 sene egitim al ve her ay 1500 2000 euro maaṣ al ay sonunu zor getir cok guzel ya vallaha
Ozaman okula anatomi ogrenme yaṣina geldiginde baṣliyacaksin bu kadzr basit
Doktorluk kölelik mi anlat ona göre tavrımızı koyalım
Mesela ben yurt diṣinda buyudum ama turkce konuṣmak icin ders almadi iyi kötu konuṣuyorum annem babam ögreti kucuken ama okulda olsa once ṣoyle sonra böyle 10 sene turkce dersi alirim bir kelime bile edemem
Biraz beynini kullan ben 18 yaşında hayatımda biyolojiyle ilgili hiç bir şey görmemişim bir anda beni tıp fakültesine bırakmışlar nasıl öğreniyim veya sence fakülteyi bitirmem gene 6 yıl olur mu?
Doktorluk cok cok onemli ama 30 seneni heba edemezsin daha once ogrenme ihtimalin var
Dostum 30 sene heba etmiyorum 24 yaşında mezun olcam
Senin dediğine bakarsak ilkokulda okuma yazma da öğretmesinler ne diyon sen
30 sene lafin geliṣi
Aga şimdi biz 7 yaşında okula başladık okuma yazma öğrendik demi okey sana 7 yaşında anatomi anlatsalar anlar mısın sadece onu söyle
Onu evdede ögreniriz okula gerek yok
Ben turkceyi okulda mi ogrendim hayir iyi bir insan olmayi kibar olmayi okulda mi ogrendim hayir mesela bana sayilari buyuk ablam ogreti ben kucuken okulda hic ders dinlemezdim
Ve ustelik yemin ederim sayilsal anlamda cok daha iyim
Aga bak büyüyünce doktor olmak istiyon diyelim tıp zaten çok zor bir program eskiden 4 yılmış 6 yıla sonradan çıkarılmış 20 yaşındaki adamlar zar zor anlıyo nasıl daha erken öğrenicez mantıklı ol
Bir bilgisayara aşırı yükleme yapmışsın gibi düşün insan beynininde sınırı var o kadar bilgiyi nasıl daha kısa sürede sokucaz kademe kademe verilmesi gerekiyo
Madem sayısalda o kadar iyisin biyoistatistikle ilgili neler söyleyebilirsin mesela?
Veri analizi yapilan seyler bunlar borsadada var bosayla alakali iyimdir
Tamam aferin
Beni yanliṣ anlama öyle kötu amacla söylemiyorum bunlari vallaha sadece ben bunca senenin bir insan icin heba olmasini istemiyorum ama tabi farkli duşunenler icin saygi duyuyorum o ayri konu
Bende kötü amaçla söylemiyorum sadece heba olmadığını söylüyorum ama siz sanırım lise ve üniversiteye gitmediğiniz için olayı anlayamıyosunuz tabiki benimde saygım sonsuz
Liseye gitim diplomami aldim ama hala bir ṣeye yaramadi insanlar deneyimi olani iṣe almak istiyorlarmiṣ o yuzden
Lise ve üniversite arasındaki bağlantıyı kuramamandan bahsediyorum meslek lisesine gittiysen deneyimin staj oluyo onu örnek gösterebilirsin