Direk konuya gircem, ben artık kendi paramı kazanmaya karar verdim, üniversite hazırlıktayım ama gelirim olsun istiyorum ve bir cesaretle bunu bugün babama söyledim."Artık çalışmak istiyorum." dedim.
Aslında babam bunu ezelden beri söylüyordu.
"Fabrikaya gir, garsonluk yap biraz girişken ol, insan içine atıl, odanda kapalı kaldın, insanlarla iletişim kur, sosyalleş, içine kapanma." diyordu ama ben yanlış anlıyordum eğitimime engel koyduğunu zannediyordum hep kızarak tepki gösteriyordum velhasıl babam öyle düşünmemiş şimdi anladım. Okuldan sonra da çalışabilceğimi ifade etmiş.
Babam ilk bu "Çalışmak istiyorum." sözünü duyunca baya sevindi "ah yavrum benim be." dedi güldü baya konuştuk üzerine "Nereye girebilirim?" dedim o da "Sen çok geç kaldın." dedi. Sebebini sordum.
"Seni kimse almaz hiçbir yerde çalışmadın tecrübesizsin cahil kaldın, sosyalleşemedin, ilk önce küçük yerlerde pişmen lazım, büyük büyük yerler almaz. Ben de tecrübeli eleman arıyorum herkesi almıyorum. Şimdi sen CV doldurcaksın bakcaklar bomboş" dedi.
Annem de aynı tepkiyi gösterdi. "Seni kimse almaz ama senin yaşında çalışan çok kız var ellerinden her iş geliyor beceremezsin." dedi.
Sonra babam da
"Senin için çalışmak üniversiteden sonraya kaldı anca o zaman çalışabilirsin ya da yaz tatilinde." dedi. Haklı mılar sizce?
(Bu arada babam çok küçükken kaportacılık yapmış sanayi ortamını görmüş yağlı pis işlerde çalışmış bir adam o zamandan beri sigorta başlatmışlar elinden her iş geliyor kendini örnek göstererek söylüyor aslında yanlış anlamayın.)
Ben de sigorta başlatmak istiyorum hemen yani iyi olur benim için.
Aslında babam bunu ezelden beri söylüyordu.
"Fabrikaya gir, garsonluk yap biraz girişken ol, insan içine atıl, odanda kapalı kaldın, insanlarla iletişim kur, sosyalleş, içine kapanma." diyordu ama ben yanlış anlıyordum eğitimime engel koyduğunu zannediyordum hep kızarak tepki gösteriyordum velhasıl babam öyle düşünmemiş şimdi anladım. Okuldan sonra da çalışabilceğimi ifade etmiş.
Babam ilk bu "Çalışmak istiyorum." sözünü duyunca baya sevindi "ah yavrum benim be." dedi güldü baya konuştuk üzerine "Nereye girebilirim?" dedim o da "Sen çok geç kaldın." dedi. Sebebini sordum.
"Seni kimse almaz hiçbir yerde çalışmadın tecrübesizsin cahil kaldın, sosyalleşemedin, ilk önce küçük yerlerde pişmen lazım, büyük büyük yerler almaz. Ben de tecrübeli eleman arıyorum herkesi almıyorum. Şimdi sen CV doldurcaksın bakcaklar bomboş" dedi.
Annem de aynı tepkiyi gösterdi. "Seni kimse almaz ama senin yaşında çalışan çok kız var ellerinden her iş geliyor beceremezsin." dedi.
Sonra babam da
"Senin için çalışmak üniversiteden sonraya kaldı anca o zaman çalışabilirsin ya da yaz tatilinde." dedi. Haklı mılar sizce?
(Bu arada babam çok küçükken kaportacılık yapmış sanayi ortamını görmüş yağlı pis işlerde çalışmış bir adam o zamandan beri sigorta başlatmışlar elinden her iş geliyor kendini örnek göstererek söylüyor aslında yanlış anlamayın.)
Ben de sigorta başlatmak istiyorum hemen yani iyi olur benim için.

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Selamlar
Bu tür konularda diğer insanlar size görüş bildirirken aslında kendilerinden bahsederler.
Birisi size bir şeyleri yapamayacağınızı söylüyorsa bunun anlamı "ben yapamam bu sebeple sen de yapamazsın" olacaktır.
Çalışma konusunda biri size bir şeyleri yapamayacağınızı söylüyorsa bazen bunun sebebi üzerinizdeki güçlerini kaybetme korkusu olabilir. Çünkü çalışan insanın vizyonu genişler ve cebi para görmeye başlar. Bu sebeple kontrol edilmesi güçleşir.
Gelelim yaş konusuna.
Türkiye'de gençler iş hayatına Avrupa ve Amerika'daki yaşıtlarından çok daha geç atılırlar. Bir anlamda ülkemiz koca bebekler ülkesidir.
Gençlerin çoğu okul bitti bitecek derken neredeyse yirmili yaşlarının ortasına kadar "öğrenci" kalır. Hatta bazıları sırf öğrencilik uzasın ve "çocuk" olmanın avantajları sürsün diye naylondan yüksek lisanlar ve doktoralar yaparlar.
Bu biraz bizim koruyucu kollayıcı aile yapımızdan da kaynaklıdır.
Özellikle kız çocukların çalışmasına pek hoş gözle bakılmaz ve onlar için düşündükleri en iyi kariyer planı genelde bir okuldan mezun olup sonra evlenip "ev bark sahibi" olmasıdır.
Gençlerin iş yaşamına geç girmesinin bir diğer sebebi de çalışabilecekleri işlerin az olmasıdır.
Özellikle part time işler yok gibidir. Dolayısıyla bir öğrencinin hem okuyup hem iş tecrübesi kazanması zordur. Çünkü iş piyasası çok dardır ve hayatta kalmaya çalışan şirketler genelde gençlere fırsat tanıma lüksüne sahip değillerdir.
Başka bir sebepte Türkiye'de garsonluk, kuryelik gibi işlerin aşağı görülmesidir.
Örneğin Amerika'da bir üniversitede okuyan öğrenci gündüz beraber derse girdiği arkadaşlarına akşam çalıştığı hamburgercide hizmet verebilir. Bundan ne kendisi gocunur ne de arkadaşlarının aklına onu aşağılamak gelir.
Çünkü oralarda çalışmak ve üretmek saygı görür.
Ancak ülkemizde bir üniversite öğrencisinin garson veya hamburgercilik yapması başta ailesi tarafından "dehşetle" sonra da arkadaşları tarafından "eziklemeyle" karşılanır.
Çalışmayı fazla seven bir yapımız da yoktur.
Bunda en büyük sebep torpil ve adam kayırmacılığın yüzlerce yıldır "normal" olduğu toplumumuzda kimsenin çalışarak bir yerlere geleceğine inanmamasıdır. Bu sebeple çalışmak ve üretmek "enayilik" ancak bir şekilde havadan para kazanmak "akıllılık" olarak tanımlanır.
Tüm bunlar bir yana
Sorunuza cevabım.
Ne iş bulursanız ve ne yaparsanız yapın mutlaka çalışın. Çalışmak hayat verir ve çalışmak aslında özgürlüktür. Kimseyi de dinlemeyin.
Sevgilerimle
çok teşekkürler bi bilenden cevap gelmesi mutlu etti beni😊