Bugün almasam yarın fiyatı artıyor en azından bugün aldığım yarına kar kalıyor diyerek bir alışveriş bağımlısı oldum. Yaptığım birikimlerde elle tutulur bir kârım olmadığı için ben alışverişten devam:D
Siz paranızı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bugün almasam yarın fiyatı artıyor en azından bugün aldığım yarına kar kalıyor diyerek bir alışveriş bağımlısı oldum. Yaptığım birikimlerde elle tutulur bir kârım olmadığı için ben alışverişten devam:D
Siz paranızı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Birikim yapmak daha mantıklıdır tabi ki de. yani insan her zaman için şansı varsa bu şansını birikimden yana kullanmalıdır diye düşünüyorum. çünkü bir gün para bitebilir o zaman da geçinemezler doğal olarak. ama kişi ihtiyaçları da varsa bence alışveriş yapabilir bundan bir sorun göremiyorum ben. parası varsa eğer...
Ya yarın ölürsem🤔 yemeden neden öleyim 🤔 bilinmez bir geleceğe her şeyi ertelersem yaşayamadan ölür giderim. 1 kenara koyar 1 yerim. Sadece birikim odaklı olmaksa sağlıkli değil bir koy bir ye
Cevap
7Cevap
Sadece asgari ücretli ve tek kişiysen kendinden başkasına sorumlu değilsen birikim yapmak mantıklı tek başına asgari ücretli olup bir aileyi geçindiriyorsan mantıksız zaten neyi kimden kısıyorsun kısabilecek bir durumunda olmuyor...
Bana kalırsa şu an ölüp ölmeyeceğimizi bilemiyoruz o anı yaşamak gerek.
Alışveriş yapmak diyorum Türkiye şartlarında yarın ne olacağı hiç belli olmayan şeyler için birikim yapmayı sevmiyorum
Bu konu benim çok kafamı karıştırıyor malsfki. Elimde para tutmayı sevmiyorum bulduğumu harcarım. Bir aldığımı bi daha alamıyorum zaten
offf bendee ya. birikim yapmadığım için üzülüyorum ama biriktirip bir şey almak mümkün değil gibi
Bizde isterdik birikim yapmayi. Ama bugün baktığımız şey yarın iki katı fiyatına sayılıyor. Bizde alışverişi tercih ediyoruz maalesef.
Şu an birikim iyi 2025 e kadar yap sonra hersey yapa ucuz olacak ekonomimiz iyi olacak bolca alisveris yapaarsin
Birikim yaptıkça alım gücün düşürecek günden güne. Gir aştın al illa birikim yapmak istiyorsan yoksa neye ihtiyacın varsa onu bir an önce al diyorum.
Birikim yapmayı beceremeyenlerdenim 😅 sürekli harcamayı tercih ediyorum.
Birikimde yapıp alışveriş de yapılabilir ama azar azar
Alışveriş yapmak iyidir. Yarına çıkacağının garanti olmadığı bir hayatta biriktirebileceğin tek şey mutlu anlar olmalı sadece.
Eflasyonu olan para birimi oldugumuzz icin lüks yasamak daha mantıklı cünkü ne kadar olursa olsun yatan para herzaman deger kaybeder hele bide türk lirası ise
Harcamak daha iyi çünki paranın değeri bir düşüp bir kalkıyor en iyisi bulaşık çamaşır makinesi almak zaten gelecekte 2 katı oluyor
İhtiyaçları karşılamak şart almayınca pişman oluyo insan
Birazcık birikim birazcik alışveriş
Alışveriş ama mantıklı
Birikim
Kendime yatırım sepeti oluşturuyorum.
Alışveriş
Alışveriş yapmak
Birikim yapmak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?