Yakında evlilik teklifi edeceğim. Beğendiğim yüzük 18 bin
Gereksiz para. Daha ucuz bul.
Yüzüğü beğendiysen değer.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Yakında evlilik teklifi edeceğim. Beğendiğim yüzük 18 bin
Fiyatlara pek hakim değilim, şu an ortalama ne ona bakılmalı. Birde taşı, yüzüğü, taşın büyüklüğü falan önemli. Ayrıca pırlanta dışında pırlanta gibi parlayıp çok güzel uzun ömürlü olanlar da var. Ben mesela küçücük bir pırlantadan ya da basit zirkondansa daha belli olan (abartı büyük değil) beyaz topaz ya da Moissanite tercih ederim.
Birde erafına minik pırlantalar koyanlar esas taşın ölçüsünü yalan söyleyebiliyor. Yani mesela 0.9 istiyorsun, 1.0 olmasın mı falan diyor ama o yüzükte de ortadaki taş 0.9 oluyor. Yani dikkat et, kandırılma.
Ben erkek arkadasımın cebinden fazla para çıkmasın diye kapalıçarşıda çok uyguna bir pırlantacı bulup ordan aldırmıştım amaaaaa değmedi ve beni kira ödeyemem geçinemeyiz deyip terk etti. Madem kira ödeyemiyorsun gel benim evimde oturalım kira derdimiz olmaz dedim bu sefer yine geçinemeyiz dedi tüm masraflarımızı düşünce elimize keyfi keder harcamak için 10bin TL gibi bir para kalıyordu bunu beğenmedi bana bir işe gir çalış dedi ben onu ömür boyu kira ödemekten kurtarmışken o eline kalan parayı beğenmeyip bana işe gir diyip terk etti gitti 5 seneyi çöp etti yüzüğümü de bozdurmuş yazıklar olsun kimseye bu zamana kadar hakkımı helal etmemezlik yapmadım ama bu adama hakkım emeklerim haram zıkkım olsunnnn
Bu devirde hanımefendiler lüks tek taş yüzük, gösterişli evlilik teklifi, bir eli yağda, bir eli balda rahat yaşam ve bunlar gibi nice konforlu imkan sağlanmadıkça evlenmeye yanaşmıyorlar. Evlenip baba olmak isteyen bir erkek bunları yapmaya mecbur. Evet mantıklı değil ama maalesef hanımefendilerin baskısıyla zorunlu... Herkese sevdiğiyle mutluluklar...
Ömür boyu olarak eşine gerçek ; Saygı, Sevgi, Güven, Vefa, Sadakat, Anlayış, Hoşgörü, Empatili Yaklaşım, Ev İşlerinde Yardım Gibi Davranışlarda Bulunmaktır Esas Olan, Yüzüğe Bu Kadar Para Harcamak İsraftır Bnece. Hayatta insanın başına ne geleceği, kademe kademe veya bir anda maddi açıdan bir sebebten fakir olunabileceği ihtimali unutulmamalıdır.
Cevap
94Cevap
Bence gereksiz
Bu soruyu okuduğumda 50 binlik yüzük beğenen ben. 😅
Aşk evliliği yapıyorsan, eşin olacak kişi de bunu önemsiyorsa kesinlikle mantıksız değil bence. Ben şöyle düşünüyorum. Tek taş yüzük benim için diğer her şeyden daha önemli. Çünkü aşkın sembolü. Evlilik teklifinin. Mutluluğa açılan kapının. Bunun için bu konuya biraz önem veriyorum. Hayatım boyunca parmağımdan hiç çıkarmayacağım. Daha sonra belki de oğluma veya kızıma yadigâr bırakacağım... Belki de ben fazla romantik düşünüyorum bilemiyorum ama şu an rahmetli anneannemin alyansı bende duruyor, gördükçe mutlu oluyorum.
Yahu Allahaşkına saçmalamayın... O pırlantaların kuyumcu vitrinine nasıl geldiğinden haberiniz var mı sizin? Bir taşa, bir yüzüğe 50.000 TL verilir mi? Hasta mısınız siz? Bir tektaş yüzüğe nasıl bu kadar anlam yükleyebiliyorsunuz? Ne boş, gereksiz insanlarsınız.
Ooo hoş geldiniz. Bakıyorum da görüşüme yargı melekleri gelmiş. Bu kadar kötü bir şey yazdığımı bilmiyordum. Görüşümü nasıl okuyup nasıl yorumladınız bilmem. Ama farkındaysanız 50 binlik yüzük beğendiğimi yazdığımda kahkaha emojisi ile yazdım. Ve bir yüzüğe 50 bin verilir demedim. Çok beğendiğim bir yüzük vardı ve fiyatı o civarlardaydı aklıma geldi yazdım. Kesinlikle onu istiyorumda demedim. Sadece bunu evlilik sembolü olarak gördüğümü söyledim. Nasıl bir insan olduğumu size anlatma zahmetinde bulunmayacağım. Hatta o kadar şu an komik geliyor ki yazdıklarınız. Ben nasılsam tam zıttı olan şeyler yazmışsınız. Hayatıma giren kimseyle hiçbir takının parasal değerini konuşmadım. Kimsenin kesesiyle bir işim olmadı. Ama neyse kendimi anlatmakla neden uğraşıyorum ki, ben kapitalist, paragöz. Siz yargıcı 😂
2. k dolarlık pırlanta yüzük gayet mütevazı bu arada
Dolarla hesap yapıp harcıyorum 50 bin cidden çok değil yüzüğe vs
50 binlik bir yüzük gördüm beğendim hoşuma gitti dedim. Kimseye gidip bunu beğendim demedim, bunu aldırıcamda demedim. Evleneceğim kişinin imkanı ve beni neye layık gördüğü karar verir buna. İmkanları iyi olur almak ister alır, ya da iyidir istemez ısrar etmem. İyi değildir bir milyoncudan alsın gelsin takarım. Bir yüzük beğendik konu nerelere geldi ya, ben sadece beğendim hiç mi bir şey görüp beğenip aa çok pahalı demiyorsunuz?
Yüzükle ya da parayla alakası yok bu işin. Durumu iyi olana çok değil, durumu olmayana çok. Bu kadar basit arkadaşlar.
Aynen öyle
Öhle olmuyo o işler yav kaybediyosun çalınıyor bir şey oluyor bir şekilde gidiyor merak etme öyle oğluna kızına bırakamıyosun 😂
O parayı verdikten sonra koynuma alır öyle uyurum belki gece parmağımdan alırlar diye 😀
Sakınılan göze çöp batar lafını hiç duymadın sanırım
Neyse zaten hiçbirzaman 50 bin lik yüzüğünüz olmayacak o yüzden gerçekçi yaklaşırsak bunu tartışmanın anlamı yok
50 binlik yüzüğüm olacağına, paha biçmeyeceğim kocam olsun inşallah ☺️ haklısın valla sabahtan beri gören geliyo 😀
Erkekleein böyle bi tepkş vermesi çok normal çünkğ Aşk evliliği yapıyorsam 50 binlik yüzük iyi olur demen aşk evliliğine ters bir şey oluyor çelişiyor gibi oluyor insanlar bu yüzden tepki vermiş ve evlilikte erkeğin çok masrafınoluyoe herşeyi nerdeyse erkek kaeşılıyor ve birde boşanılırsa 1 gün bile evli kalınsa ömür boyu nafaka veriyor erkeğe düşen yük çok fazla eminimki bu sorumluluklar masraflar yükler kadınlarım omzunda olsaydı evlilik düşünmezdiniz bile bir çoğunuz
O kadar yanlış okuyup anlayıp yorum yaptın ki ben sabahtan beri kendimi açıklamaktan bıktığım için artık yapamayacağım. Elli binlik yüzük iyi olur demedim, beğendim dedim. Kimseden istedim de demedim. Bunu soran bir erkek ve 18 binlik sormuş. Verebilecek durumu var demek ki. Bende ona istinaden aşk evliliği ise alabilirsin aptallık değil sevdiğin insana alıyorsun sonuçta dedim. Ama neyse neyse ben paracıyım okey
İstersen kanıtlarımda, @Sessizyaa herkesi kendin gibi sayma, görgüsüzlük yaptırma bana
Noluyo gençler
Blr sorun yok kanka densiz ile uğraşıyorum kb bildirim için üzgünüm
Bence sadece tek olan Aşk Allah'a duyulan aşk'dır evlilikde parayla veya mal mülk veya takılarla mutlu olunmaz bence bunlar dünyanın en boş şeyleri Bi evlilik ise Allaha duyulan aşk'la takvayla evlilik güzel gecer aynı Hz. Muhammed Hz. Aişe annemize kördüğüm gibi sevmesi gibi insan ilk önce karşısındakini Allah için sevicek Allah'ı seven bi kul ise Allahın kulunuda sevip sadakatli davranır çünkü gönlünde Allah duyduyu aşk ve korkusu vardır şimdi diceksiniki ozmn bu zmanın gencleri neden aşk diyolar çünkü bu haram bi sevdadır Sadece Allah'a duyulur aşk ve aşkının hediyeside kuluna eşini hediye etmesi kul ise bu hediyeyi sevmesi Allah, bir adamın kendi (göğüs) boşluğu içinde iki kalp kılmamış (iki gönül yaratmamıştır... Yani bir şey aynı anda hem hak hem bâtıl, hem beyaz hem siyah, ...
Mutluluğun kapısını paranın açtığını kanıtlayan ablamız seni unutmayacağız
@King_Baudoin sen yine iyisin bir tanesiyle uğraşıyorsun ya ben 😂
Görüyorum bence yoruma sonradan kapanıyorsa kapat görüşleri silip 😃
@Gökhan12347 Tabiki Allah aşkı çok başka bir şey ve en gerçek olanda o. Ama konumuz burada bu değil. Dünyevi aşk başka bir boyuttur. Birini sevmek haram diye bir şey yok zaten aşkıda çok fazla sevmek olarak ele alabiliriz. Haram olan bunun sonucunda yanlış şeyler yapmaktır. Evlilik ise sünnettir. İnsan birini sevip evlenebilir. Bunda haram diye bir olay yok. Fakat neyse dediğim gibi burada konu bu değil. Teşekkür ederim ☺️
Bir sürü sildim zaten baştan beri. İsyaaaaaaannnnnnn diye bağırıcam şimdi 😂
😃😃
İsyan etmek de günah birde haram değil demişsiniz aslında haram evlilik niyeti aile cercevesinde olmalı islama göre kişi niyeti olan kişiyi 5 ay konuşup anlaşmalı ve bu görüşlerde aile icerisinde olmalı onun dışında olan her şey haramdır
Tabi kişi bunları bilmeyerek yaptısa tövbe edip devam etmemeli çünkü her yeni eskir her yaşayan ise ölür
Şimdi biri beni vursun bu ne ya diyecem ☺️ ama biri daha fetva verecek oradan cinayet haram 😂 Bana sevmenin haram olduğunu söyleyen ayeti yazabilir misin lütfen. Çünkü bende gayet müslüman ve inançlı biriyim. Bu arada bu biraz çağ meselesi. Diyanet bile açıklama yaptı evlenecek insanların birbirlerinin mahrem yerlerine kiyafet üstünden yanlarında insan varken bakabileceğine dair. Kimse kimseye hoca gibi fetva vermesin burada. Kimse dört dörtlük değil. Yargılayacak ve yakacak olan da rabbimdir. İmanlı olmakla, cahil olmayı da ayırt edin lütfen.
Bir fetva daha veren vardı senin soruda 😃😃
Sevmek haram değil islamda yapmadığın hiçbir şey için meshul değilsin aklındsn birini öldürmeye karar versen bunda günah yok karını eşini aldatmaya karar verdin yapmassan bundada günah yok yapmadığın hiçbirşy için günahnyok
Bırak onları; yesinler, eğlensinler ve (boş) ümitler onları oyalayadursun. İleride (bunların sonunun nereye varacağını) bilecekler. (Şimdi) kendi hallerine bırak onları, yiyip (içsinler), avunsunlar; bu arada [boş hazların] umudu aldatıp oyalasın onları; nasıl olsa günü gelince [gerçeği] öğrenecekler.
Bu gibi şeyler cahil diyosunuz bilgi sahibi olmanız dileğille bay bay kardeşim
E nerde sevmek haram aile olmadan diyor şimdi? Bu o zamanın mekkeli şarapçı putçu müşrikleri için. Şimdide ateist geçinen bar pavyon seven tek gecelik yaşayan insanlar için. Duyguları bu işe karıştırma sen. Birini çok severseniz onu Allah'tan isteyiniz. Kalpler onun elindedir diye hadis var madem haram niye istiyoruz
Arkadaşlar lütfen dağılın görüş benim görüşüm ve haddinden fazla uzadı bu mevzu. Benim paragöz olmamdan girdiniz sevmeyi haram yaparak çıktınız. Rica ediyorum kimse yazmasın artık. Hepinize saygı duyuyorum iyi akşamlar 🙂
Sevmenin haram oldugunu söyleyen biri varsa burada cidden yazık yani
Aferm merak etmene sevindim şimdi gidip terar iyice istemek haram değil duanın her türlüsü makbul sen ise bunu farklı şekilde anlatıyosun mekkeliler şöyle böyle diyosun kişi kendinden mesul ben haram olduğu acıkladım sadece anlamak istemiyosanız kendinizden mesulsünüz bay bay
Gidip araştırın eminim daha iyi bilgilere de ulaşırsınız
Sevmediğin biriyle nasıl evlenicksşn gökhan sevmek haramsa sevmeden nasıl evlenmeyi düşünüyosun
İbrahim bey sevmediğin değil haram sevdiğin aile cercevesinde kişiyle görücü usülü daha malbuldur sevgi gönülden olmalı sevmediğin diyosunuz o kişinin ilk önce ahlakı edebi sevilir siz ahlakını edebine aile cercevesine bakıcaksınız yani demek istediğim bi insanı 10 yıl da bile tanımazsın tanıcaksan ilk önce Allaha bağlılığını tanı
@King_Baudoin Dostum sana inanmak zorunda değilim sende kanıtlamak zorunda değilsin. Sen daha benim ne demek istediğimi anlayacak kapasitede değilsin. Benim gözümde ekmeği dolarla mı alıyorsunuz diyenlerden bir farkın yok. Bir ürünün tl değerini dolara çevirmek cidden komik. Yoksa yüzüğün 50k ya da 500k olması umrumda değil
Ürün değerine dolar olarak bakınca ürün hep sabit kalır kafanda evet pound ile ev aldık mesela geliri gideri sabit düşünüyorsun.. Ayrıca iktisadi olarak reel değer konvertbl döviz ile ölçülür senin oynak paran ile değil.. Asıl sen bunları anla gidip önce
@Aslıı2967 Sen ciddi misin, yoksa ironi mi yapıyorsun? Ciddi dediysen takdir ediyorum. Z kuşağı birey olarak "zıçayım yüzüğün ederine" diyorsan 👏👏👏
Bu görüşe ilk yorumu ben yapmıştım “niye seninki altından mı” diye ama sözüm ağır geldi sanırım silmis yorumumu aç gözlü karı 😄
yorumları okudukça gülmekten kırıldım sen ne anlatıyorsun onlar ne anlatıyor, evlilik yüzüğünden cinayetin haram oluşuna kadar gelmiş konu 😂😂😂😂 sabah sabah iyi geldi
@Gökhan12347 Bu kadar dininize bağlı, fetva verebilecek zihneyete sahipseniz bu sitede ne işiniz var. İnsanları rahatsız etmeye mi açtınız hesap. İslam'da herkes kendi yaptıklarından sorumludur ve herkesin her şeye erişimi var. İslam'da insanları yargılama da yoktur. Fikrinizi söyler çekilirsiniz. Madem bu kadar dininize bağlısınız böyle sitelerde kendinizi bozmayın. Zaten soru yüzük sorusu dediklerinizle alakası yok. Bunun için ayrı soru sorabilirsiniz.
@yedirenk7 sen hiç alamayacağın pahalı bir arabaya bakıp beğenmiyor musun? Bu seni açgözlü mü yapar? Ne bu yargı. Şu kadar yoruma rağmen kendimi hiç bozmadım. Sizde bozmayın lütfen. Bir şey beğenmek kimseyi açgözlü yapmaz. Yargılarınızı kendinize saklayın. Teşekkür ederim.
Tabikide bu zihniyete sahip olcam böyle zihniyetsiz düşünen insanların gözünü acıcaz zorunuza gitmesi ne kadar yanlış benim burada veya başka yerde anlatmam sizi ne ilgilendirir konu islam olunca nasıl bazı şeyler zorunuza gidiyo ama konu sabkınlık olunca keyfi sefasınız Allah size hidayet versin
@Mathildartg Elbette sildim. Bir hemcinsimin bu kadar seviyesiz olmasına üzüldüğüm ve seviyesine inmek istemediğim için ☺️ Bu yorumla görüyorum ki inecek seviye hiç yok. Yazık. İlk görüşe ödül falan vermiyoruz. Ayrıca konuyla alakası yok ama sen kendini ucuz görüyorsan ben napabilirim. Evet altından. Sevdiğim erkeğin yapabileceğinin en iyisine layık ve değerliyim. Ucuz olmak senin tercihin 😉 Lütfen bir daha beni seviyene indirme. Teşekkür ederim ☺️
İstediğin kadar da zoruna gitsin böyle böyle bi gün doğruyu ya burada ya da hesap gününde biz naptık dersiniz gercekleri söyleyenlerini 7 köyden kovarlarmış sizin de o hesap burası acık bi ortam yani yorum yapmaya acık istediğin istediğini konuşur siz kimsiniz ki sizene zorunuza gitmesin bazı şeyler
Son ana kadar sana katılıyordum firebreat ama değerini pahal bir yüzükle göstermen kendini nasıl paraya aç oldugunu gösteriyor erkek 2-3 bin lik yüzük alırsa kadın ucuz oluyor sana 20-30 binlik alınca sen değerlimi oluyosun değer paraya göre oldugunu düşünen zihniyet var şu son dediğine kadar üstüne çok geldiklerini düşünüyordum ama hayır fazla değilmiş
Ben ucuz değilim senin gibi kendimi yükseklerde görmüyorum ayrıca senden daha güzel olduğum halde 50 bin tl lik yüzük yine istemem daha onemli şeyler var güzel de değilsin bide kendini nimetten sayıyorsun tipsiz
Ucuz ne demek ya kesin evlenirken şu kadar bilezik takılsın diyeceksin ve birsürü altın aldırıcaksın erkeğe Allah yardımcısı olsun
Görmemiş işte naparsın
Kadının altın düşkünü olanı hiç çekilmiyor gerçekten
Kadı in evlenirke bize hiç yüzük almıyor demekki siz bize hiç değer vermiyorsunuz biz ucuz oluyoruz bundan sonra lütfen evlenceğin adamdan 50 klık yüzük istediğinde sende ona bi 50 k lık bir şey al
@Gökhan12347 Arkadaşım, görüş benim görüşüm. Ne demek burada anlatmam seni ne ilgilendirir? Amin kardeşim amin, sana da çok geçmiş olsun inşallah. Allah sana da şifa versin inşallah. Dürüst olan her zaman, zeki olan yeri gelince konuşurmuş. Diyecek bir şeyim yok sana. Madem bu kadar dini bütünsün, rica ediyorum. Allah rızası için bir daha yazma, rahatsız etme beni. Allah adı verdim.
Evlenen bi insan helalinide düşünerek hareket etmeki düşünmeden etmezse ozmn o insana yazık Allah bizleri böyle insanlardan korusun
Evlenirke 50 k lık bir şey al kocana
Sende ona değer ver kaliteli hissettir
Ucuza kaçma
@firebreather95 kardeşim beni ilgilendirmez burası acık bi sayfa sende görüşünü paylaşmışsın bende bazı şeyler zoruna gidiyorsa paylaşmasaydın paylaşdın bunada herkes cevap verir madem öyle sil silebiliyorsan silemiyorsan da laf etme bunlar yazılır herkesin görüşü farklıdır kaldıramıyorsan uygulamayı kaldır telefonun dan
@ibrahimfurkan34 ben değerimi pahalı bir yüzükle göstermiyorum. Sen farkında mısın iki gündür internette görüp bir yüzüğü beğendim burada da dalga geçtim diye iki gündür linç yiyorum ben. Paragöz ilan edildim, kapitalist oldum, istemem yan cebime koy diyor oldum. Ben 28 yaşına gelmiş asgarî ücretle çalışan ailesine destek olan bir kızım. Paragöz olsam bulur birini evlenir para yerdim, hala gerçek kişiyi arıyorum. Bir yüzük beğenmeminde bununla alakası yok. Kimseye istemem zaten böyle bir şey, ama kadınım görüp beğenebilirim. Ben değerimin yüzük değil gerçek sevgi olduğunu düşünüyorum. Hayatım boyunca da eşimle çalışıp destek olabilirim. Bunu geçelim şimdi. Hemcinsim olan bir birey gelip buraya * . n altından mı yazıyor. Sizce bu normal de benim o seviyeye inip onun gibi cevap vermem mi anormal? Burada altın mezvusu bile geçmedi bir kere. Kimseye bir şey aldırmadım. Kendimi yüksekte görmedim. Bir yüzük hoşuma gitti diye bir yerlerim altın oluyorsa evet öyle o zaman. Size de yazık, ne kadar zan altında kaldığımı görmek yerine koyun sürüsüne katıldınız. Teşekkür ederim bu zamana kadarki desteğiniz için.
@firebeather95 bak şimdi mantıklı konuşuyorsun seni üzdüsek kusura bakma gercekten özür dileriz ama bi erkeğin durduyu yerde kadını zorda bırakmamalı bi erkek evine bakmakla hükümlüdür kadın ise ailesiyle ilgilenmekle hükümlüdür ikiside birbirini zora koymamalı ki mutlu olsunlar
Ben kimseye hiçbir şey demiyorum. Anlamamanızı, yanlış anlamanızı geçtim. Koca koca yargılarınızı, hakaretlerinizi de geçtim. En son geldi, cahille sohbeti kesiyorum. İyi kötü fikri olan herkese teşekkür ederim. Beni anlayan destekleyen olduysa onlara da teşekkür ederim. Gerisini Allah'a havale ediyor ve beni bilmeden yargılayan insanlara hakkımı helal etmiyorum. Bu konu çok uzadı. Tekrar rica ediyorum yazmayın. Ben görünce belki bu defa biri anlar diye yazmak durumunda kalıyorum, başka tartışma çıkıyor lütfen artık 3 gün oldu. Anlaşılmayacağımı anladım. Bir iki olsa anlatır açıklarım ama hangi birinize ne anlatayım. Saygılar sunuyor, iyi akşamlar diliyorum.
Hayır aptallık değil. Kına ya gereksiz düğüne abartı diyorsunuz bari bir yüzük aliverin ya. Bunu da yapmıyorsanız evlenmeyin cidden. Bu ne böyle ya istediğim bir yüzük bile alinmayacaksa ne anlamı var. Hem manevi olarak da benden çocuğuma torunuma şeklinde ilerler. Erkekler zaten hemen gereksiz falan derler de siz sırf dilediğinizce seks yapmak için kıyafetinizi yıkayacak bulaşığinizi yıkayacak biri olsun diye evlenirken sıkıntı olmuyor da geleneklere göre hareket etmek isteyen kadın olursa mi sikinti oluyor cidden anlamıyorum
Bana hep saçma geldi bu yüzük işi.
Sadece evlilik için değil, genel olarak takıya verilen para saçma. Hiç bir işlevi olmayan, boyna, kulağa ya da parmağa takılan metallere bir ev parası bayılmak çok anlamsız. o yüzüğe vereceğin parayla evlendiğinde evine güzel bir klima, televizyon ya da buz dolabı falan alırsın.
Bir de o elmas ya da pırlanta için karın tokluğuna Afrika'da ki insanlar ölümüne çalıştırılıyorlar madenlerde. Ve en ufak bir hatada kolları falan kesiliyor...
Kanlı Elmas diye bir film var, onu izleyin mutlaka Leonardo Di Caprio var baş rolünde.
Ülkeler birbirine giriyor, çocuklar katlediliyor neden? Gelişmiş (?) ülkelerin kezbanları parmağında o yüzüğü görüp sırıtsınlar diye...
Selam 🙂
Evlilik teklifi için 18.000 TL vermek aptallık mı? Bu soruyu sen sordun biz değil cevabına da sen verdin aslında bı yüzük için o kadar parayı vermeyi aptallık gören sensin.
Sen senin yerinde olsaydım o kadar parayı vermezdim makul bir fiyata yüzük alırdım o geri kalan parayla ev eşya düğün için bırakırdım. Ha diyorsan ki benim için lafı olmaz zenginim sen bilirsin...
Aptallık tabii ayrıldığın zaman yüzük onda kalır bedavadan 18 bin TL ye sahip olur 1 2 bin lik ak saha iyi fazla değer vermeyin değer verdiklerimiz bigün gider. Hem evlenmeye niyetiniz var ise 18 bini evlilik için hazırda tutun gidip te yüzük almayın APTAL OLMAYIN
Aylık 100 bin kazanan biri için 18 bin yüzük birsey değildir ama kazancı asgari ücret olan biri icin çoktur. Anladığım kadarıyla kazancınız bu yüzüğü rahat alicak kadar fazla değil. Bence zorlamayın kazancınıza göre hareket edin böylece karşı taraftanda beklentiniz olmaz..
Bilmiyorum evleneceğim bayan nasıl bir insan maddiyatı önem veriyor mu vermiyorum ama bence gereksiz pahalı yani sadece parmağını takacaksın ucuz kalitesiz bir şey olmasın ama gerçi piyasasından da haberim yok yüzüklerim Belki de makul fiyatı sadece şunu söyleyeyim çok abartıya kaçmayın bütçenizin dışına çıkmayın evlendikten sonra çok sıkıntı yaşıyorsunuz 3-5 saatlik mutluluklar için bir ömür boy sıkıntı çekmeye gerek yok
Bu durum, aslında o insanın ekonomik durumu, bütçesi ile ilgili. İmkanlar ölçüsünde ise olabilir. Zorlayan bir durum ise, olmasın daha iyi. Çünkü aşırılıklar da bir ilişkiyi zaman ile yıpratır. Ve içinden çıkılmaz bir duruma sürükler.
İçten, samimi ve doğru olmak önemli. Ve de ölçülü, dengeli olmak.
Aylik gelirin 100 bin lira ve üzeriyse al tabi ama asgari ucret veya onun biraz üzerinde gelirin varsa kesinlikle alma. Bir de şu var madem evlilik yoluna gireceksiniz ve doğal olarak bir sürü şey alacaksiniz ce bunların 18bin yüzük minvalinde olmasi gerekir veya beklenir. Hesabini iyi yapman gerekir
aylik geliri 100 k üzeri mi.. turkiyede kac kisi kazaniyodur yuhhh
@MarilynsHere günlük 100 k kazanan bile var
Turkiyenin yarısı aşırı zengin
Bu konuşulan 18 bini bi yemeğe veren bi çantaya veren bile var
Ohhhooo
o tamam ama ayda 100 k kazanan biri icin 18 klik yuzuk hicbir seydir bence. 100 k kazanan turkiyede cok azdir ya genele kıyasla
Bakın bunlar farklı kriterler. Orta halli bir hayatın varsa tabiiki abartılı bir hediye. Geliri çok iyi biri için normal. Normal insanlar eşiyle sevgilisiyle döner yemeye gider zenginler boğazda rakı balık yapar. Birisi 200 lira öder diğeri 8-10 bin öder. Rakamların büyüklüğü kazanılan paraya göre değişir. Bu yüzük bence çok pahalı
Soyle ki altin her zaman degerlenir ama pirlanta sertifikasi olsa bile degerindusebilir... bir cartier bileklik ve bir kalpli versace bileklige ben 15 bin vermistim neden aptallaik olsun sadece pirlantadi onemli olan ve beyaz altin almani oneririm
İnsanlar pahalı falan demiş de ben yeri geldi sevgilime iki aylık kazancımla hediye aldım. Mutlu olsun diye düşünmedim... Sen evlenme teklifi ediyorsun bir de. Bunu mu fazla gördün? Bir ömür o parmağında taşıyacak ama sen ona 18 bin muhabbeti yapacaksın. Üçün beşin hesabını yaparak mutlu olamazsın...
En güzel görüş ve düşünce senin 😊👍
Güzelce olması gerekeni demişsin..
Teşekkür ederim 😌
Rica ederim güzel kalpli kadın 😊👍
🌺😌
Ben gereksiz diye düşünüyorum. Bir teklif için o kadar para verilmesine gerek yok gibi..
Bu arada durumun iyiyse bana dokunmaz dersen alabilirsin de tabii.. ya da başka biri için bu durum önemli olabilir.
Bakış açıları değişiyor. Ama ben sorın etmezdim hiç bi alyans yeter
Eğer evleneceğin kadına gerçekten aşıksan al. Aşık derken umarım anlamını biliyorsundur. Hani hayatta sadece bir kez yaşanır deli divane kör olursun aşkından ona hissettiklerini kimseye hissetmemişsindir. Hah öyle birini bulduysan ona değer 18.000 gözün kapalı verebilirsin.
1 karatın üstü bir yüzük ve yedi taş almıştı bana. Ama hayatın içine doğru ilerlediğinizde her şeyin bir ilizyondan ibaret olduğunu anlıyorsunuz. Maddi şeylerin. Zaten sende de varsa hele. Her şey yokluğa doğru gidiyor. Ne alırsan al farketmiyor yani zihni benim gibi birine.
Daha ucuz olabilir ancak en düşük maaş 8.5 yaklaşık 2 aylık maaş yapıyor ki çoğu kişinin 1. 1.5 aylık maaşı yani seninde böyleyse normal. Ayrıca o kadın onu bir ömür belki parmağında taşıyacak çok görmemesi lazim insanın sevdiğine
Durumu musait olan yüzüğü begendiyse isterse 100 bin TL versin, ama tam tersi bir durum varsa, yani orta gelirli birinin bu kadar para vermesine gerek yok. Evlilik teklif edeceğin kişiyle, yüzüğün fiyatının değer verme anlamında hiçbir ilgisi yoktur.
Bu olay bütcene bakar..
seni maddi anlamda zorluyorsa gereksizdir..
Aldigin herneyse.. maddi durumunu zorlarsa almicaksin.. ayni yüzsügü uyguna bile yaptirabilirsin.. önemli olan samimiyet degilmi?
Selamlar, daha önce hiç evlenmedim ve kimseye hediye almadım. O yüzden alın veya almayın demem. Ama alırken de karşınızdaki insan bunu hak edecek bir şey yaptı mı sizin için bunu gözden geçirmeniz şart
Aptallık değil sonuçta evlenirseniz o yüzük eşinin olacak 18 bin lira çöpe gitmeyecek zor günlerde yine o yüzüğü bozdurup ortak paranız yapabileceksiniz ha eğer evlenmezseniz de yüzüğü tekrar satarsın
alan kişiye bağlı biraz
içinden o parayı vermek gelmiyorsa alma
bir de zaten tektaşlar gereksiz pahalı
kadınlar da bana bunu layık gördü diye düşünüyorlar evlilik zaten saçma bir de bu tripler var
Ben saçma buluyorum benim kuzenimde evleniyor kız en başta hiç bir şey istemiyorum dedi sonra 1 değil 2 tektaş istedi. Hadi aldıysan bile çok pahalı bir şeye gerek yok ya, karşındaki insanı düşünmek lazım cidden yani.
Lan oğlum ninni Ben size bir şey demiyorum ki 18 bin lira yazdım kafayı mı yediniz ya Allah aşkına ya 1.000 liralık yüzük de aynı işi yürüyor 18 milyon 6 aynı işi görüyor ya kızlar sizi kekliyor bulmuşlar sizin gibi kerizleri parasını yiyorlar
Aaaaa olur mu hiç hocam, varoş kızlarımız kendilerine verilen değeri altının ayarıyla, pırlantanın karatıyla, kuyumcu faturasının şişkinliğiyle ölçebiliyorlar.
Yani haklısın ama olmaması lazım aslında öyle
Para harcayınca kızlar kendilerini seviliyor zannediyor
Kral sen bilirsin ancak bence kıza 300 liralık bi yüzükle evlilik teklifi et ve bi şekilde 300 liralık olduğunu anlamasını sağla.
Sonra şayet tavırlarında ve sana karşı bakışlarında değişim olmazsa ve kız seninle gerçekten bir yola girerse değil 18 binlik 288 binlik bile yüzük alırsın
Suudi prens selman olsaydı senin yerinde 18 miyon dolarlık yüzükle evlilik teklifi ederdi o yüzden fiyat uygun ve emekli, memur öğretmen, doktor maaşıyla geçinenler için ise çok kaba bir durum
Kazancina bağlı ya aylık 50 alıyorsan olur yok 10 bin alıp 18 bini yüzüğe verirsen aman yanj daha o yüzüğe giden gelinlik de pahalı olur yanu cebine Göre hesapla canim
Bunu karşılayacak maddi gücü varsa yapabilir tabi kim hayır der ki..
Ama afedersiniz kıçında donu yok gidip böyle bir şey aliyosa aşırı saçma tabi..
Evlilik sadece para ve gösteriş adı altına olmamalı pırlantalı yüzük benim için çok saçma ve kullanışsız bir yüzüktur sade olması daha iyidir ama asıl önemli yüzük değil niyetidir
bana kalırsa daha da iyi daha güzel yüzükler var kendim kuyumcuda çalıştığım için biliyorum 18.000 tl ve 5000 TL’lik yüzüğünü arasında sadece para farkı var yüzüğü sen beğendiysen bu kadarı fazla daha ideal bir şey alabilirsin ama karşı taraf yüzüğü beğendiyse almanı tavsiye etmem çünkü ben de kadınım şahsen ben erkek arkadaşımdan böyle bir şey istemem çünkü bu açgözlülük ve seni paran için seviyordur haberin olsun:)
kanka satsan 18 bin etmez zen den daha uyguna al bence kalani dugun icin falan harca ya da hediye al
Evet yani boş musun ya yüzüğe bile gerek yok he olcaksada sade bişi alıver niye bu kadar abartı ki gidin tatilde yiyin köpek gibi harcayın parmağında servet taşısan nolucak
Evlilik başlı başına bir masraf zaten. ( Evliyim )
Eşimden hiçbir zaman pahalı yüzük istemedim sadece alyansım değerli.
Ayrıca düğün bile istemedim yapmadık.
Tatile gittik evimizi döşedik.
Hayat arkadaşın için fiyatı önemliyse maneviyattan önce, erken bir karar olur senin için.
Tabii ki insan sevdiğine dünyaları sermek ister ama bunlar gereksiz masraflar :)
Rakamın ne olduğu kişilerin zenginliğine göre farklı etkiler yaratacak, soyut bir durum olur. O yüzden bunu tartışmak kimseyi bir yere getirmez.
hayatinin askiyla evlenmek 1 seferlik bir sey oldugundan gereksiz para olarak gordum ben. onun yerine evlilikten sonra bu parayi onunla daha guzel seyler yaparak harcayabilirsiniz. ama tabiki para sorunun yoksa kazancin yuksekse yuzugu almanda bir sorun yok bence
Ya biz alışamadık ama maalesef artık 18 bin çok bi para değil benim yüzüğümü 6 sene önce 5,5 bine almıştı eşim ona oranla aynı yani ortalama insanlarız işte normal bu fiyat
Neden aptallık olsun… 🙄
Beğendiyseniz değer.. sevdiğiniz kadına sizinle bi ömür geçirmesini teklif ederken… bi sembol… içinize nasıl siniyorsa öyle yapın…
Maddi durumun çok iyiyse alabilirsin. Bana göre gereksiz şahsen maddi durumum çok iyi olsada alacağımı sanmam. Eşim parayla mutlu oluyorsa beni değil paramı seviyodur. Bu beni ondan soğutur.
Pırlanta denilen bir taşa o kadar para vermeye gerek yok diye düşünüyorum. Daha uygun yollu bir şey bakın, gereksiz pahalı.
Alınan maaşa bağlı olmakla birlikte 15.000 üzerini fuzuli buluyorum. Kadın çalışıyorsa da 10.000 üzerini fuzuli buluyorum.
Değmez ya daha düğün masrafları gelinliği damatlığı kuaförü düzen için gereken ihtiyaçları ona göre ayarla herşeyi
Aptallık tabi evliliği zorlastirmaktan başka bişey değil pahalı hediyeler takılar düğünler ev esyalari.
Paran var ise ve kız arkadaşını seviyorsan gayet alınabilir. Ancak yüzük almak için kendini zorlamak saçma olur
Aptallık olması senin gelirine bağlı dar gelirli biri icin 18 bin fazlayken iyi geliri olan biri icin bu ucuzdur
Bence değmez o kadar para vermeye çünkü önemli olan düşünüp alman. Zaten çoğu kadının isteği pahalı olması değil düşünüp alınması 👍🏻
Bu kapitalist adetler sizlerin aşk hayatını önce güzelleştirir sonrasında cirkinlestirir.. paraya değer veren kim olursa olsun açıyorum...
Durumuna göre biraz, ama bence biriktirin ileride ihtiyaciniz olacak, para kolay kazanılmıyor
İsraf etmek çok günah yaa onun yerine normal yüzük almalı altın yani hayırlısı olsun da hiç kimseyi bu hayatta şımartmaya şişirmeye değmez olup olmayacağı da belli değil tam olarak anlasın aile arasında pişmanlık yaşama bence
Aile araya girmeden konuşmadan anlaşmadan sakın böyle bir hata yapma insan 2 yüzlüdür unutma seni üzmesine de izin verme
Gereksiz para onun yerine normal sade nişan yüzüğü alınabilir
Kadınları simartmamak lazim
Yoksa tepene biner
Hayır 1 kuruşunu bile harcama kadınlar için. Ağaçtan kopardığın bir çiçeği ver yeter. Günümüz erkek düşmanı kadınlarına bu fazladır bile.
Onu bir kere kullaninca 5 bine belki bozabilirsin. Değmez yahu. Ona en ucuz pirlanta al, diger takilarini altin al.
Tabiki aptallık.
En fazla 3.000 ya da 4.000 tl ye bul. Niye o kadar masrafa girmek istiyorsunki.
Sevdiğin için değer. düşünsene o yüzüğü görünce nasıl mutlu olacak boynuna atlayacak sevinçten. bence değer ve aptallık değil asla.
Yüz takmak bile bence aptallık, fiyatı merak ediyorsanda şu ekonomide 18 bin hiç sayılır. Gümüş bile uçmuş gitmiş
Daha önce hesap açtın mı
18 bin TL şu anda para değil inan bana zaten asgari ücret 8,500 TL yani iki asgari ücret fiyatına yüzük alacaksın taksitle çok rahat alınabilir bence. Millet gidip 40-50 bin liraya iPhone alıyor
Evlenme teklif ediliyor. Bir yaşam bağı oluşacak. Bir mutluluk bağının nedeni olacaksa 18 binin lafı mı olur?
Mutluluklar sizlerle olsun.
Benim anlamadığım neden kadınlar erkeklere yüzük almıyor da biz onlara alıyoruz, evlilik müşterek değil mi
Yüzük semboliktir teneke parçası bile versen aynı işlevi görecektir ama sen yine de alışılagelmiş bir yüzük bulmaya çalış
Yazık günah yahu benim evlilik teklifi aldığım alyans şu an kayinvalidemin parmağında öyle pırlanta falan da değil
Marka takıntısı yapma. Herhangi bir kuyumcudan bir pırlanta yüzük al. Daha uyguın fiyata alırsın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?