İşten çıktım, bu ülkede çalışmak boşa! Yanılıyor muyum?

Her şey ateş pahası. Sıfır araba ve ev almak hayal. Yıllarca paranı yemeden, içmeden, kuruş harcamadan kenara koysan bile 10 yıla anca alabilirsin... Yurtdışına gitmek zaten hayal, paran değersiz. Şehirlerarası gitmek de artık zor, en yakın şehirler bile 400-500 TL yol parası yakıyor... Tatil, oteller de zaten zor, en kötü oteller bile günlük 500 TL... Bir asgari ücretli yol parası mı versin, otele 1 hafta falan mı versin, orada yesin, içsin, gezsin mi; sonra 1 hafta sonra gelip, geriye kalan 3 hafta evinde maaşından kalanla (!) yaşamaya mı çalışsın... Hele evli, çocuklu bir de kirada ise zaten gelince artık bir evi de olmaz, ev sahibi kovar ya da birdahaki ay iki aylık kira, fatura öder, yine sıkışır... Market alışverişini zaten demiyorum bile... Yani bu ülkede çalışmak, bir şeylere sahip olmak, sıfırdan başlayan biri için artık zulüm! Anca anneden-babadan evin, tarlan, mirası falan kalacak, ya da yıllar önce aldığın araban falan olacak... Artık elektronik eşya almak bile, sıfır ise çok zor, çok!
İşten çıktım, bu ülkede çalışmak boşa! Yanılıyor muyum?
Cevapla