Türkiye'de konut satışları martta yüzde 20,6 artarak 134 bin 170'e çıktı. Yabancılar geçen ay 5 bin 567 konut aldı. Yabancıya konut satışı ilk çeyrekte ise yüzde 45 artışla 14 bin 344'e yükseldi. Böylece hem Mart hem de ilk çeyrek itibarıyla yabancı konut satışında rekor yaşandı. İlk çeyrekte en çok konut alan ülke vatandaşları arasında başı 2 bin 256 ile İranlılar çekti. Rusların konut yatırımı yüzde 63,6'lık artışla 1.535 adede yükseldi.
Dünya'dan Leyla İlhan'ın haberine göre; İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi Durbakayım, yabancıya satışlarda 5 bin sınırının aşılmasının, yurt dışı döviz girdisinin kazandığı ivmenin devam ettiğini göstermesi açısından olumlu olduğunu söyledi. Gayrimenkul satışı vasıtasıyla yabancılara verilecek vatandaşlık hakkına kavuşmak için alt limitin 400 bin dolara çıkarılmasının sektörde farklı beklentilere neden olduğunu dile getiren Durbakayım, "İNDER olarak bizim beklentimiz; yabancılara gerçekleştirilen konut satışlarının hız kesmeden devam edeceği ve ülkemize önemli miktarda döviz girdisi sağlanacağı yönünde. Önümüzdeki aylar bunun cevabını alacağımızı umuyorum." şeklinde konuştu.

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer