Gayrimenkul sektörü temsilcileri artan maliyetler nedeniyle konut fiyatlarına zam geleceğini belirtti. Stok konutların tükendiğini, yeni yapılacak projelerde yeni fiyat listelerinin çıkacağını belirten sektör temsilcilerine göre bu yıl kademeli olarak yüzde 50'ye varan zam gelecek. Ona buna şuna zam geldi derken konutların etkilenmemesi mümkün değildi. Kuma, çimentoya, demire vs zam derken konutlar zamlanacak. Peki ya ev almak artık bir hayal mi?
Konut fiyatları %50'ye kadar artacak! Artık ev almak hayal mi oldu?
300,000 tl alamadığmız ev 450,000 tl olacak :) ne güzel ne güzel. Zaten faiz ayrı bir dert 450 000 tlye ev alsan %20 peşinat olması lazım 90 000 tl eder kalır 360,000 O da faizle beraber 720 000 ödersin bankaya 10 sene her ay 6000 tl ödemen gerekir ki bitirebilesin, o da taksit sekmemesi lazım. Düşünelim ülkenin %80'i asgari ücretli kalan %4 o da en iyi ihtimal 10 000 maaş alsa iş gücü 14 000 000 kişi olsa kaba hesap 560 000 kişi ev alabilir demek e zaten bunların hepsi ev alacak değil bunlardan toplam 560 000 kişiden %1 i ev alsa 5600 kişi ancak ev alabilir demektir.
demek yeni konutları çok az bir kesim alabilecek yani 85 milyon insanda 5.600 kişi...
Zaten hayaldi ki artık. Işte bir ara iskanlara çıkıyordum. Sıradan basit bir eve 400 bin diyorlardı. Hani apartman yani müstakil de değil. Bir memur bu evi nasıl alsın yahu Evlenirsem ev olmaz çadırda yaşayacak gibiyim yahu. Akıl mantık işi değil. Ev piyasasına ve araba piyasasına devlet dur demeli artık. bu kadar yüksek olmamalı
ev almak zaten bana hep saçma gelmiştir. bugun İstanbul'da eve 600-700 bin vereceğine git başka şehirde içinde kurumsal kiracısı olan dükkan al aylık kira getirisi 2500-3000tl. bu senin kiranı her türlü karşılar. ev yıpranır fiyatı düşer yıllar sonra ama dükkan kirası arttıkça değeri artar
Toplum pahalı olduğuna inandığı ürünü 1 ay satın almasa herşey ucuzlar ama satılıyor bu fiyatlara da satılırsa sorun yok demek ki almayın pahalı diyorum yahu 1 ay sadece 1 ay konut satışı 0 olsun bak nasıl düşüyorlar
Yakın gelecekte özel mülkiyet yerine kiralamalar olacak.
Zaten ben betona para gömenleri anlayamıyorum, uzun yıllar her ay kira verilsin de demiyorum ama bunun ortak bir yolu bulunmalı. Sonuçta ömrünün yarısından çoğunu o betonun borunu ödemek için en güzel zamanlarında kendini kısıtlayarak geçireceksin bu çok saçma...
Parası olana hiç bir şey hayal değil gerçek Parası olmayan için herşey hayalden ibaret zaten Bu zamla birlikte artık o ev hayalini bile kuramıyacaklar. Ellerinde tek varolan o hayalin bile çalınması zamdan daha kötü bence
Ülkede 2002 yılından beri gaz, petrol buluyoruz ama hiç bir zaman Ne doğalgaz fiyatları düştü nede akaryakıt fiyatları düştü. Bu millet bunların sorumlusunun zamcığına kuyacak bu gidişle ;) illallah ettirdiler. Yeter daaa..
Bu iktidar bu ülkede normal vatandaşların hiç bir şeye sahip olmasını istemiyor. Halk gittikçe daha da fazla fakirleşsin açlıktan ölsün istiyor , nokta..
her vatandaşımızın hayat kalitesini yükselttik 10 yıl önce sıfır 3 1 135 metre kare evi 210 bin TL Alırken şimdi 210 bin TL ye kelepir 20 yaşında evi bile zor veriyorlar
talebi arttirmak icin manipulasyonlara bak ev alin bankalardan borclanin birikimlerinizi bozdurun yeter ki emlak lobisini carterllerini bankalari zengin edinin enflasyonist makro ekonomik pazarlanmasi...
Bu bir korkutma ve alışverişe yönlendirme tezi. şu an bile çok çok yüksek meblağlar var ve ciddi manada zengin olan kişiler gayrimenkule yetırım yapmıyor.
İnsanlar kafayı yemiş 500.000₺ ya - 1.000.000’na daire mi olur? O kadar param olsa dairemi alırım atarım bankaya faiz getirisi ile en kral daireyi kiralar kulanırım.
Bixim inssat isimzda var oyle bir artis olmaz aralık ayı genel satışlar %47 kredili satışlarda 70 dusmuş durmda bundan sonra aşırı artış olmasına imkan yoktur kredilerde cok yüksek satiş yok
Bu ülkede hiç kimse hayalini gerçekleştiremiyor hale geldi şaşırdım desem yalan olur.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Nereye artıyor şu an yaşadığım şehirde tanınmış tüm mühatihler iflas etti ayakta kalanlarsa iflas etmemek için uğraşıyorlar. O eskidendi yüksek fiyattan ev satmak.