Bunlar hep din, Allah, peygamber laflarına kanıp dünyaya at gözlüğü ile bakan insanların oyları yüzünden başımıza geliyor. Bunlar hep "üretmediğimiz için"Haberiniz var mı mesela yıllar önce çiftçiler "Tarlamı nadasa bırakacağım, buğday ekmeyeceğim, kazanamıyorum!!" diye isyan ettiğinde sevgili reis "Ekme ben buğdayı da samanı da ithal ederim" dedi. Üretene destek olmak yerine bu ülkede hep ithalat yapıldı..
Bugün, günümüzde aslında tüm dünyada enerji kaynakları azaldığı için pahalılık artıyor bu ülkemize özel bir durum değil haksızlık etmemek lazım ama hak olan şu ki kaynakları en çok harcayan yani sadece harcayan ülkelerin başında geliyoruz. Tüketiciyiz biz ve üretene destek olunmadığı sürece o yağ 500 Lirada olur. Ama olsun, Allah, din, peygamber, vatan, millet sağ olsun yağı ithal de edersiniz zaten, hadi öptüm 😘
Allah ve dinle ne alakası var? Hükümet üretim yapmıyor ise bu hükümetin suçu Allah ve din suçu mu? Erbakan zamanındada sağ hükümet vardı Adnan Menderes zamanında da ee o zaman üretiyorduk yüzde yüz zamları verdi diye Erbakan memura emekliye o zaman göbek atıyorlardı hiç böyle Allah'a Peygambere saldırmıyordu millet nedense. O yüzden üretim konusunda ki düşüncene katılıyorum ama din konusuna katılmıyorum. Kulun yaptığı yanlışı ne Allah'a yüklemek doğrudur ne dine, ne Peygambere
Söylediğimi anlamamışsınız ki zaten, dine Allaha peygambere değil, toplumu Allah Allah Allaah nidaları ile kandırıp gündem değiştiren siyasetçilere sitem ettim..
Pardon. Yanlış anlaşılma olmuş. Lafa değil aslında liderlerin İslam'a uygun hareket edip etmediğine ya da İslam'a uygun yaşamasada İslama sahip çıkan saygı duyan ve ülkesinin kalkınması için çaba sarf eden bir lider olmalı Türkiye'yi yönetecek kişi. Bugünkü sol da bunu göremedim hâlâ çünkü bir cemaat içinde intihar oldu diye bütün cemaatler kapatılsın diye cephe aldılar. Neden özel okullarda öğretmen öğrenciye tecavüz edince bütün özel okullar kapatılsın demiyorlarda söz konusu dini bir yapı olunca saldırıyorlar. Millet bu yüzden soldan çekiniyor , ezanı Türkçe okutan bir zihniyet alt yapısı olduğu için sol hükümetin millet korkuyor dine zarar verirler diye kötünün iyisi diye AKP ye oy veriyorlar ama bence yanlış bir düşünce. Solun dine karşı bakış açısını değiştirmesi lazım bu yüzden. Bir hadiste şöyle geçiyor: "Siz nasıl olursanız yöneticileriniz de öyle olurlar""amelleriniz yönetcilerinizdir, onlar sizlerin eseridir" (bk. Acluni, I / 146; II / 127)
O kadar olmadı diye biliyorum ama olacak hatta savaş yüzünden o dışarıdan almadığımız🤭🤭🤭 hatta dışarıya sattigimiz🤭🤭🤭🤭 buğdaya gelecek zamlar yüzünden bi ekmek beş on liraya rahat çıkabilir Tabi asil sorun tarim ülkesi olan güzel ülkemizin bisey uretmemesi değil Rus Ukrayna savaşı çünkü geçen sonbahar kamu spotu yayinlamislardi üretim ve ihracatta rekorlar kırdık diye 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Üretim politikası yerine tüketim politikası benimserse gelen iktidarlar sonuçlarıda böyle olur. Köylü ülkenin efendisidir. Dışardan almak yerine kendimiz uretmeliydik. Yarın savaş çıksa Rusya'ya karşı cephe alsak, buğdayın neredeyse tamamını Rusya'dan alıyoruz. Stok sıkıntısı çekebiliriz ekmek bulabilmek için. O yüzden tüketim değil üretim yapan ülkeler kalkınabilir sadece.
Zaten 100 yıldır çok ucuza kullanıyorduk, matematik hesabı yapınca ortama bir değer alırsak 5 liraya geliyor 5 litresi, sonra diğer bedava kullandığımız bir çok ürünlede karşılaştırınca 5 litresi 1 liraya geliyor, manevi huzuruda parayla ölçülemez zaten, ülkem cennet, mülteci olarak gitmek isteyenler için Avrupa ukrayna orada.
Tereyağ yiyin veya tereyağınızı kendiniz üretin. Günde 35 litre süt veren bir montofon ineğinin fiyatı 12 bin liradır. Günde 35 litre süt ile hem satış yapar, hem de ailenizin peynir, yoğurt, tereyağ gibi ihtiyaçlarını karşılamış olursunuz. Satış yaptığınızın bir kısmıyla ineğinizin besin maaliyetini çıkartırsınız. A gerçi bunları yapamazsınız, neticede çoğunuzun babası ve dedesi köyden şehre indi. Üretmek yerine sürekli tüketmeyi tercih eden bir topluma Hollanda'nın tarım politikasını da tatbik etsen nafile.
Kardesim biz koydeyizde ne oluyor babam cifci devlet babama 1 gram destekmi yapiyor bizim iki kurusa sattimiz mal size oluyor 10 20 kimyaya ona buna oyle bir zam getirdi devlet aklin durur 600 tl kimya ficisi 1200 oldu kimya olmayinca nasil geliscek bu urun isiler yovmeyi artiriyor surekli zorlu hava sartlari bu sene etkiliyo pandemi etkiliyo devletin cifciye hala destegi altinda eziliyoruz zamlarin bizde birakcaz yakinda
Bizim cilegi 3 e muzu 4 e komisyoncuya verdimiz gunler oldu sen hic haaytinda kilosu 3 tl ye cilek 4 tl ye muz yedinmi yiyemessin iste. Cifci esnaf desteklenmedikce gelecek bu zamlar.
Tarımın içine edildi, tarım ithalatının yüzde 70 inin Rusya'dan yüzde 15 ininde Ukrayna'dan yapıldığını, bunların içinde başı buğday, arpa, ayçiçeği ve bakliyat grubunun oluşturduğunu kimse bilmiyordu sanırım. Şimdi Ukrayna dan bir cacık gelmez, Rusya'dan gelirse ne ala, gelmezse 1-2 yıl aç kalırız, sonra tarımın önemini anlar ve bitirilen tarımı yeniden canlandiririz belki
Ulan motorun cc ' ini yükseltirim benzine zam gelir. Karavan alırım sigortasına zam gelir. Eve cıkarım elktrk , doğalgaz mutfak masraflari 2x 4x bu gidisle düzgün bir gıda alabilmek için karavani hiç hareket ettirmeyecegim yere çekip orada yaşlanmak istiyorum.
duyumlarım doğruysa Rusya türk gemilerine geçit vermiyormuş ve bu da büyük kalem de ithal ettiğimiz ayçiçek yağını ithal edememimize neden oluyor, dolayısıyla saçma sapan fiyatlara sebep olacak.
Artırıyorum Ru / Ukr krizi devam ederse 5 litre 500 lira iki aya.
Muhalif solcu tek gazete ayrıca araştırılmalı haberi yapan kişi ve gazetenin gerçek kimliği. Bir yerden bir şeyi bir çok şekilde patlatıp gündemdeki değişimi kabul ettirme çabası.
Ulkemizin meshur ekonomisleri vardi dusuk faiz sebeb enflasyon netice diye sacmasapan bir teori tutturan ne oldu faiz yuksek kur yuksek enflasyon zirve 29 fan aldiklari enflasyonu makyajli haliyle bile 54 getirip bu seferde topu rus ukr savasina atarlar
2 gün saçlarımı yıkamayınca yağlanıyor. O çıkan yağları da sıkıp şişeye dolduruyorum ve böylece tasarruf ediyorum hem para ödemiyorum hem decebime harçlık kalıyor. Lütfen siz de öyle yapın kendi yağımızı kendimiz üretelim. Teşekkürler şimdiden hepinize <3
Markette ki tüm yağların alınmasının sebebi belli oldu. Yine stok yapacaklar ve kat kat pahalıya satacaklar. A haber de ay çiçek yağının zararlarını haber yapar yapar yağsız hayatı anlatır 🙏
en son sıvıyag almştım ama 1.5 yıl önce o da şu şekilde 6 tane 5 litre yağ 4 adet 5 litre zeytinyağı hala da bitmediler:) sıvıyağları yalan olmasın 42 liradan almıştım :P ben yine bir ara böyle stoklamaya geçeyim yoksa bu fiyatlarla baş edilmez
Valla bilmiyorum az önce ben de gittim 6 litre aldım geçen de 2 litre almıştım 8 etti artık arabaya da bakım zamanı ondan kullanıcam motor yağı almaya para kalmadı 🙁🙁
akaryakıtın 20 tl olması ki bir hafta içinde 25 tl yi bulacak kesin bilgi herşeyin maliyetini haliyle etkileyecektir. sebze meyve vs nakliye maliyetleri arttığı için
Burdakiler daha aşk meşk cinsellik sorsun Millet aç anasını satayım biz Millet olarak birbirimize düşmanız sınıf farkı yok tip bilmem ney, bunları hak ediyoruz
Ya ne alaka ne alaka millet cinsellik soruyor diye mi arttı yağ fiyatı 🤦🏻♀️🤦🏻♀️ insanlar sosyallik namına bişey yapamıyor, burada takılmak bile lüks oldu sanırım. Rica ederim saçmalamayın 🤦🏻♀️
@Lotus____ waslow hiyerarşisini bilir misin? Bir toplum önce yemek barınma sosyalliğini karşılar ondan sonra aşk cinsellik gibi şeyler ister bizde tam tersi olabildiğince ters bir Milletiz ve üstüne üstlük egoistlik vurdumduymazlık var
@Lotus____ yoo en çok yorumda bulunduğum konudur ne oldu site fenomenlerine mi battı yorumlarım çoğu gey olup kız profiliyle fenomen olan abazalarla ayakta kalan bir kategoriyi eleştiririm
Gerçekte olacak şeydir. her şey üstüste geldi ekonomide. Zaten zor durumdaydı birde savaş çıktı tuz biber oldu. Yaza çok pahalı raflar göreceğiz. Bu daha fragman gibi geliyor maalesef bana.
Bu kötü haberdi ama sana daha kötü haberim var. Ayçiçek yağı 2 senede 30 liradan ortalama 150 liralara çıktı ama 400 liraya çıkması maalesef o kadar uzun sürmeyecek.
bu direk savaşla ilgili değil yağlık ayçiçek üretmek için marmara bölgesi oldukça verimli ayçiçek yağı 200 liraysa bu hükümetin bilerek ve isteyerek yaptığı bir kötülüktür
Bunlara da kalitesiz diyorsan sen üst seviye bir kalite bekliyorsun demekki. Maalesef ekonomik şartlarımıza göre senin hayalindeki hayatı sana sunamıyoruz kusura bakma.
Ne kadar geri1zekalı insanlarla dolu bir ülkede yaşıyorum Allah size akıl beyin vermemiş mi acaba sanki tek sorun ayçiçek yağı diğer yağlardan olsun çok mu ucuz sanki diğer yağlara zam gelmiyor