Yeni Zelanda’da asgari ücrete zam, zenginlere yüksek vergi geldi. Zenginlere yüksek vergi hakkında ne düşünüyorsunuz?


Yeni Zelanda’da asgari ücret, saatlik 20 dolara yükseltildi, Zenginlere yüzde 39 vergi getirildi. Başbakan Jacinda Ardern, “Bu artış en savunmasız gruplara olan destekleri ve iyileştirmeleri temsil ediyor” dedi. Yeni Zelanda hükümetinin aldığı karar uyarınca, asgari ücrete saatte 1.14 dolar zam yapılmış olacak. Yaklaşık 175 bin işçinin zam alması beklenirken, hükümete 216 milyon dolar maliyet çıkması bekleniyor.
Asgari ücretin saatini 18.90 dolardan 20 dolara yükselten ve en yüksek gelir dilimine sahip gruplara yüzde 39 vergi getiren yasa, yarın uygulanmaya başlanacak. Hükümet, asgari ücret zammından 175 bin 500 işçinin yararlanacağını ve bunun ekonomiye yıllık etkisinin 216 milyon dolar olacağının tahmin edildiğini açıkladı.

Yeni yasayla, yüzde 39’luk vergi oranı ise yılda 180 bin dolardan fazla kazananlara uygulanacak. Yeni Zelanda’da bu gruba giren kişi sayısı ülke nüfusunun yüzde ikisine tekabül ediyor. Yeni gelir vergisinin ülke ekonomisine katkısının yıllık 550 milyon dolar civarında olması bekleniyor.
Yeni Zelanda’da asgari ücrete zam, zenginlere yüksek vergi geldi. Zenginlere yüksek vergi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Yeni Zelanda’da asgari ücrete zam, zenginlere yüksek vergi geldi. Zenginlere yüksek vergi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla