Bazen zekanizin yetmedigini dusunsem de yeniden aciklayayim. Konu sizin regl olup olmamanizin ayip olmasi degil, boyle igrenc birseyi herkesin icinde suursuzca ifade etmek. Simdi bunu anlayacak zekanizin olmadigini bildigim icin ornekle aciklayayim. Bir insanin toplum icinde gerine gerine benim “diskilamam lazim yaaa” demesi ne kadar uygunsuz ve suursuzca geliyorsa, bu da oyle. Baktiginiz zaman bir insanin diskilamasi da vucudun dogal bir ritmi. Ama her ortamda ve her diskilamak istediginde bunu reklam yapar gibi ifade etmek terbiyesizlik. Kimse bunu bilmek zorunda degil. Siz de eger regl oluyorsaniz, oluyorsunuzdur. Bunun reklamini yapmaniz anlamsiz. Ya da durduk yere birbirinize “regl mi oldun” diye sormaniz aptcalca. Bir insan ornegin ishal olsa, “fena diskilamam lazim” demez. Midemi bozmusum der, bagirsaklarim agriyor der. Ve herkes durumu idrak eder. Ama ben sizin vucudunuzdaki igrenc kanamayi duymak zorunda degilim. Kimse degil. Sizde benim diskilamami duymak zorunda degilsiniz. 5 yasinda maymun ne dedigimi anlayabilir. Bakalim siz anlayabilcek misiniz.
Toplumda utanılacak bi seviye kaldı mı kimden utanıyorsunuz ya 😄😄😄 dün bana bi hasta fısıltıyla niyetli misin diye sormuş ben de uzaktan regl misin anlamışım fısıltıyla sorunca tipik halk oraya bağladım 😄 baya komik oldu sonrası tabi karıştı 😄😄😄😄
Kadınlar neden regl olmaktan utanıyor? Çünkü toplum hala kadın vücudunu sakıncalı ve utanç kaynağı olarak görüyor. Bu aptal inançları yıkana kadar sürecek.
Melike’m tam kalbime dokunan soru 💗 Regl utanılacak değil konuşulacak bir konu. Utanç çoğu zaman aileden öğreniliyor. “Ayıp, gizle” dene dene büyütülüyor. Oysa regl kadın bedeninin gücü. Ben ilk zamanlar utanırdım, sonra dedim ki bu benim doğam 🌸
Foto da tam bunu anlatıyor. Sahura kalkıp saklamak zorunda hissetmek çok üzücü. Sen hiç böyle hissettin mi canım?
Gerici kültür adet örf felan yani bana kalırsa bu yeni nesil birazda ilgici yani niye kalkmıyon sahura oruca dese bile hastayım dese ya da tutamıyom dese anlar ailesi bana biraz böyle geliyor