Kesinlikle değil bunu sağlıklı olabilmenin getirdiği bir bedel olarak görüyorum ve bunu sevdiğim bir insan yaşarken de çaresizce üzülüp sonuna kadar yanın da oluyorum her türlü abur cubur alıyorum bu bence biraz da biz erkeklere düşüyor kadınlarımızın bu dönem de yaşadığı iğrenç olduğunu düşünmesine asla izin vermeyin sevginizi bu dönemlerde aşırı ve fazlacq göstermekten geçiyor bence mutlu bir ilişkinin anahtarı da burdan geçiyor bence kesinlikle sevgilerim ile :)
Yıl 2022 biz bu problemi neden hala aşamıyoruz? Regl olmaktan utanmıyorum. Saçım uzuyor diye, nefes alıyorum diye, uyuyorum diye utanmıyorsam regl olmaktan da utanmıyorum. Hepsi aynı kategoriye konulabilecek kişinin elinde olmayan ve aynı zamanda sağlıklı olduğunu gösteren durumlar. Asıl konuya gelirsek; nasıl ki tuvaletimizin geldiğini durduk yere herkesin içinde beyan etmiyorsak bunu da ağıza pelesenk etmenin gereksiz olduğunu düşünüyorum ama gerekli durumlarda söylenmeli elbette. Özellikle sağlıkla alakalı bir durum varsa.
Bence regi olmak kadının kendi özeli.. Bu özel durumun insanlarla paylaşılacak bir yanı yok zaten.. Gerekli olan insanlar dışında başkalarının bilmesine gerek yok.. Utanılacak bir durum değil ama özel bir durum olduğu için gereksiz insanlarla paylaşılmamalı
Ped alırken bende utanıyorum. Neden bilmiyorum ama ne düşünürler diye heralde akıllarından ne geçiçek diye çekiniyorum belkide 😅o değilde eskiden kağıda sarılıp satıyorlardı en azından şimdi öyle değil. Mesela çok kızıyorum şimdi kağıda sarmak ne ya 😂
Utanılacak bir şey değil ama bir erkeğe tak diye ben adetim diyemiyorsun. Hal ve hareketlerden zaten anlaşılıyor. Bı bayanın anlaması başka bı erkeğin anlaması başka özellikle iş yerinde. Kadınlar arasında konusulacaklar var erkekler arasında konusulacaklar var bu yüzden bu özel günler daha çok kadınlar arasında konuşuluyor. Ama bı erkeğin de duyması bilmesi bana göre ayıp sakıncalı bir durum değil sonuçta evlilerse eşleri görüyor ya da gördü kız çocukları varsa onlarda aynı durumu yaşayacak.
Erkekler sünnet olduklarında düğün dernek kurarlar kadınlar regli olunca mı ayıp oluyor çok komik gerçekten Buna ayıp diyenin de hem kafasından hem zihniyetinden hem de yaşadığı kültürden şüphe ederim Maalesef toplumumuz o kadar geri kafalı ki buna bile ayıp gözüyle bakıyorlar çünkü kadın ya ayıplanacak bir şey arıyorlar işte ama erkeklerde böyle bir şey yok Allah vergisi bir şey bu Allah‘ın yargılamadığını hiçbir kulunun yargılamasını ayıplamasına hakkı yoktur …
Bu durum utanılacak bir şey değil. Gayet doğal bir durumdur sağlıklı olduğumuzu gösterir. Ben, soranlara söylemeyi, ilan etmeyi doğru bulmuyorum bu tür durumlarda söylememek daha iyi. Kimsrnin özelimi bilmesine gerek yok. Bu durum değil bunun kullanılması bence yanlış.
Regl olmak utanılacak bir şey değildir. Bunu rahatlıkla söyleye bilirim. Tabi ki utanılacak bir şey değil diye abartıp ben regl oldum diye ortalıklarda bağıracakta değiliz. Ped biter yanımızda olmaz istemek için regl olmuşum yanımda yok rica etsem alır mısın? diye söylene bilir. Karnın ağrıyor dur kötü görünüyorsun dur karşındaki kişi bir şey mi oldu iyi misin diye sorar sorun yok regl olmuşum o yüzden karnım ağrıyor gibi bir açıklama yapılabilir. Bunlarda utanılacak bir şey yoktur.
Bence değil. Bir kere bir erkek arkadaşımla ramazanda buluşmuştuk ödevimiz vardı. Kafede oturduk. Bir şey içer misin dedi kendisi oruçluydu. İçerim dedim. Öyle gülümsedi ve limonata söyledi. Güzel bir anımdır :))
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Sakınca gormuyorm doğal bişey utanılacak ne var ki toplumumuzdan kaynaklı ayıp biseymis gbi karsilandigi için kimisi kendini baskıda hissedip utanıyor bence utanmayın erkekler toplum içinde bile bacak aralarını rahatlıkla avuclayabiliyor çekinmeden prezervatif alabiliyor ağız dolusu kufredebiliyor normal karşılanıyorsa kadınların regl olduğu dönemi konuşması gayet normal
Utanılacak bisey değil ama Tweet atılacak ya da 5-6 erkek arkadaşa ulu orta söylenecek bisey de değil o zaman erkekler de etkilendiginde soylesin hoş mu yani
Erkek arkadaşıma ya da aileme karşı utanmıyorum paylaşıyorum. ama bazılarının abarttığını düşünüyorum. Her zmanki gibi bi konuda da şirazemiz kaydı. Bu konuda bile ayrışabiliyoruz
Yahu yıl olmuş 2022, dünyanın yarısının her ay en 5 gün yaşadığı bir olay. Her bebeğin doğmasını sağlayan bir süreç sadece. Nesi konuşuluyo, neden konuşuluyo anlamıyorum ki. Bir kaç erkek yıllar önce erkeklik yapmaya çalışmış pissin, hastasın demiş diye nasıl hala tabu görebiliyorsunuz bunu? Günümüzdeki orta doğu bedevisi erkeklerin pek bir farkı olmadığından olabilir yorumlardan görüldüğü kadarıyla.
Neyin var dendiğinde söylenebilecek bir durum ya da rahatsızlık duyarsın ya regliyim o yüzden dersin de bazı kadınlar regliyim üzerime gelme ya da böyle konuşma bilmem ne diyo o durumlarda biraz saçmalandığını düşünüyorum açıkçası onun dışında tabii ki utanılacak bir şey değil gayet normal bir durum
Ben utanmıyorum. Erkeklerin de kadınların da kişisel ihtiyaçları oluyor ki bunu herkes biliyor. Herkesin zaten bildiği birşeyi devlet sırrı gibi saklamaya gerek yok bence
Yoo utanmam bu yemek yemek kadar normal bir sey hatta terlemenin farklı bir boyutu. Vücuttan istenmyen pis kn çıkıyo gyet normall
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Utanılacak bir durum yok ki bütün kadınlar oluyor nasıl yemek yiyorsak bu da onun gibi doğal bir şey hâlâ regl diyince ayıp falan diyen yobazlar var şaka gibi gerçekten annesi regl olmasa kendi olabilir miydi acaba tekrar düşünsün
Televizyonlarda bangır bangır ped reklamı yapılıyor, marketlerde boy boy raflarda satışa sunuluyor hatta koca koca paletlere teşhir yapılıyor. utanılacak bir şey değil bence. ama sınıfta , işyerinde erkeklerede söylemeside abestir.âdap denen bir şey var sonuçta.
Bence utanılacak bir durum değil, yalnız bir erkeğin sürekli regl konusunu kadınlardan daha çok ön plana çıkarması anlamsız. Sosyal medya da regl ile duyar kasanlar görüyorum. Kadınlardan daha çok yorum yapıyorlar ve baxıları sadece yorum yapmak için yapıyor. Bir kadın bile bunu dile getirirken çekiniyor ama hemcinsim rahatlıkla yazabiliyor ve eleştiriyor. Sanırım ne demek istediğimi anladınız. Saygılar 🖐️
Tabi ki de hayır. Bence bu konuyu pozitif bir şeye de çevirebilirsiniz regl olduğunuzu söylediğinizde biri sizi ayıplarsa onunla muhatabı kesin mütüş bir gerici turnusolu olarak kullanılır bu
2022 yılındayız maalesef evdeki sokaktaki okuldaki çocuklarımız bile biyerden birsekilde öyle böyle küfürler ve cinsel durumları artık 5 yaşındaki çocuklar bile öğreniyor biliyor yani şunu demek istiyorum bu konu regl bir hastalıktır sanki millet ilk defa olmus ilk defa duymuş çok kötü bisey hatalı ayıplı gibi algıları bırakmalıyız zaten herkes 5 yaşındaki çocuk bile herseyin farkında neden kadınlar regl dönemini saklasinki utanacak söylemeyecek bi durum yok açıkça söylenmeli
Fizyolojik bir olay neden utanılacak bir şey olsun ya!! Ataerkil toplumların kadın üzerindeki hegemonyasından kaynaklanıyor bunlar. Her insan, biraz da olsa, anatomi ve fizyoloji bilmeli bence.
Kadınları utandıran bizleriz, hepimiziz, bizim geri kafalı toplumumuz kadınların özel günlerini dile getirmesini ayıplıyo bence çok saçma kadınlar regl olduklarını rahatça dile getirebilmeli ne de olsa onlar toplumumuzun en önemli fertleri.
Utanılacak bir şey yok da herkese de yaymanın gereği yok bence
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Kadinlarin utanmamasi gereken bi durum bizim onlara yardimci olmamiz lazim is verensek dinlenmelerini saglamak daha az yorulmalarini saglamak bizim insani gorevimiz ayni aciyi hissi biz ceksek vay halimize
Benim tanıdığım her kadın söylüyor. Bence bu birazda nesil ve yetişme tarzı. Yoksa bu olayları çoktan aştık.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Parklarda kötü çocuklara oralarını buralarını avuçlatmaktan, arabalarını parkettirip yol kenarlarında yiyişmekten, tene yapışan tüm hatlarını belli eden taytlar giymekten utanmayanlar regl olmalarından ne kadar çok utanıyorlardır kim bilir?
peki ya o parklarda avuclatanlar kimlere avuclatiyor? senin hemcinslerin degil mi? senin hem cinslerinde sorun yok ama sadece kadinlarda sorun var he? bos yorum bide gizli uyeye almis kendini. d
genelleme yapiyorsun ya taciz etmeye kalkanlarda sizlersiniz o ne olacak? laf atan taciz eden? burada bile bi goruse yorum yapiyorum 50tane mesaj geliyor gelmis burada ahlak bekciligi yapiyorsun. d
Hanımefendi ben kimseye ahlaksız demedim. Sadece reglden utanan kadın olduğunu düşünmüyorum. İsteyen istediği kişiyle istediğini yapar ve yapıyor da... Bu devirde reglden utandığını söyleyen kadın insanların aklıyla alay ediyordur. Sağlıcakla kalın
Madem böyle bir yorum yapıyorsun düpedüz kadınlara edepsiz damgasını yapıştırıp avuçlatan diyip asla avuclamayan kelimesini kullanmayıp erkekleri konudan uzak tutuyosunuz o halde açık paylaşin gizlenmeyin de kendiniz olun orada burada şunu bunu yapanlar sizi ilgilendirmez asla herkes kendi aynasından baksın hayatına sen 4/4luk değilsin kimse 4/4luk değil belki senin bacın kuzenin birşeyin var oda orada burada bu saydıklarini yapıyor belki bilemezsin dimi he edepsizlikse oda edepsizlik lütfen sizi ilgilendirmeyen hiçbisey hakkında yorum yapmayın soruya gerekli cevabi verin ve susun..
kadini suclarken kimle yaptigini sucsuz gosteriyor bide 🙃 orada kadin sucsuz ahlaksizsa bi o kadar erkeklerde ahlaksiz. senin yaptigin kadin genellemesine gore 🙃 dimi @sevimliihatun? 🙃
Çapkın kadını da erkeği de sevmem bu bir... tek söylediğim kadınların eskisi kadar çekingen ya da içine kapanık değiller. Kimsenin reglinden utanmadığı bu iki... Herkes istediği gibi yaşasın ama kimsenin rol yapmasına gerek yok bu da üç...
Tabii utanılacak bir durum değil yaratılışın doğası olarak olması gereken sağlıklı bir süreç
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
burada utanıyorum diyenlerin çoğu aile evinde süt dökmüş kediye dönüyorlar. Gerçeği yazmak yerine hayal dünyalarını yaziyorlar buraya Eğer bu sorunu aşmak istiyorsan önce Kabul edeceksin gerçeği
Saçma sapan toplum baskısı ve maalesef buna erkekten çok kadınlar çanak tutuyor... Aile evinde yaşarken annem kardeşimi gizlemesi ve ped kutusunu saklaması konusunda uyarırken denk gelmiştim... Yobaz toplum başa bela