Çalışan Kadınlar, Özel Günlerinde Neden İzin Kullanabilmelidir?

Bugün ülkemizde ve bildiğim kadarıyla tüm dünyada uygulanmayan, fakat uygulanması gerektiğini düşündüğüm bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. İş yerlerinde, kadınlara özel günlerinde izin hakkı tanınmalı mıdır? Bugün sizlerle konuşacağımız konu bu olacak.
Benim bu konu hakkındaki cevabım kesinlikle olumlu. Kadınlara, özel günlerinde iş yerlerinde böyle bir hak tanınmasının iyi olabileceğini değil gerekli olduğunu düşünüyorum. Eminim bu düşüncemi tuhaf bulan hemcinslerim olacak, karşı cinsteki arkadaşlar da “Biz eşek gibi tüm gün çalışalım, siz yatın. Ayın sonunda da aynı maaşları alalım.” diyecektir. Fakat bir dinleyin, haklı olduğumu göreceksiniz.

Özel günlerdeki yorgunluk

Çalışan Kadınlar, Özel Günlerinde Neden İzin Kullanabilmelidir?

Özel günlerimizde, sürekli uyuma, dinlenme isteği yaşamayan yoktur diye düşünüyorum. Enerjimiz sıfıra iniyor, üstüne üstlük yaşadığımız ağrılar ve acılarla günümüzü güzel bir şekilde geçiremiyoruz. Özel günlerde, evdeyken bile bu kadar halsiz ve sıkıntılı hissederken, bunu bir de topukluların üstünde, rahatsız kıyafetlerle iş yerinde düşünün. Derdinizi patronunuza anlatsanız büyük ihtimalle yüzünüze güler.

Ağrılar ve sancılar

Çalışan Kadınlar, Özel Günlerinde Neden İzin Kullanabilmelidir?

Regl sancısını “Ayda bir kere bir acı çekiyorsunuz, bir türlü susmuyorsunuz.” diyen tüm karşı cinslerin sadece bir kereliğine tatmasını isterim. Kutu kutu ilaç içseniz de tamamiyle geçmeyen, kişiden kişiye göre şiddetleşen o iğrenç ağrılar. Evde, rahat yatağımızda bile bu ağrılarla mücadele edemezken bunu bir de insanların arasında, iş yerinde, evraklardan başımızı kaldıramazken yaşadığımızı düşünün. Bu herhalde, Hitler’in modern işkence yöntemlerinden favorisi olurdu. Canınız yanıyor, fakat bitirmeniz gereken işler var. Kimseye bir şey söyleyemiyorsunuz çünkü bunu tüm hemcinsleriniz yaşıyor ve alışmak zorundasınız.

İş performansında düşüş

Çalışan Kadınlar, Özel Günlerinde Neden İzin Kullanabilmelidir?

Bu günlerimizde ne kadar çabalarsak çabalayalım hiçbir işi istediğimiz gibi, düzgün bir biçimde odaklanıp yapamıyoruz. Halbuki bu günlerimizde, iş yerleri tarafından izin hakkımız olsa dinlenebilir; ayın kalan günlerinde çok daha iyi bir performans ile çalışır açığı kapatabiliriz. Fakat özel günlerinde dinlenemeyen ve vücuduna eziyet eden çoğu kadın, ayın geri kalan günlerinde hasta gibi geziyor.

Ruh hali değişimi

Çalışan Kadınlar, Özel Günlerinde Neden İzin Kullanabilmelidir?

Trip, şımarıklık bir yana, kadınların özel günlerinde hormonlara bağlı olarak yaşadığı ruhsal sıkıntı ve hassasiyet tüm dünya tarafından kabul edildi. Böyle bir ruh hali içindeyken strese sokan toplantılar, mailller, şikayetler ile kim uğraşabilir ki? Tamamiyle insan psikolojisini mahveden bir durum olduğunu düşünüyorum. İşimizi yaparken, her meslek ve cinsiyet için söylüyorum bunu, asla ve asla sağlığımızı kaybetmemeliyiz.

Kadınlara, bu durumu yaşadıkları tüm süre boyunca değil tabi ki de; en azından ilk 2-3 gün iş yerleri tarafından izin verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü ağrıların, hassasiyetin en güçlü olduğu günler bunlar.
Erkeklerin “Biz ne yapalım o zaman?” dediğini duyar gibiyim. Arkadaşlar ben istemez miyim siz de mutsuz olduğunuz günlerde gitmeyin işe, siz de mutlu olun. Elimde olsa sizin için de bir şeyler ayarlardım elbet. Fakat yetkili ben değilim. Bu yüzden #SoulOnFireForPresident


Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim :):

Çalışan Kadınlar, Özel Günlerinde Neden İzin Kullanabilmelidir?
Cevapla