Kadınların Özel Günlerinde Onlara Nasıl Davranmak Gerekir?

Eyvahlar olsun :)
Eyvahlar olsun :)

Gerek eşler/sevgililer, gerek kız kardeşler, gerekse anneler olarak kadınlar; onlar bizlerin en kıymetli hazineleridir. Anatomik anlamda farklı iki türün, birbirini anlaması zaman zaman her ne kadar zor olsa da kadınların yükü, erkeklere nazaran biraz daha ağırdır. Biz erkekler olarak, onların bu yükünü hafifletip, sancılı dönemlerinin geçişlerine yardımcı/destek olabiliriz.

Çikolata, şeker, jelibon gibi kurtarıcıları unutmayın

Jelibon
Jelibon

Özel günlerinde kadınların şeker veya çikolata krizinin artma sebebi östrojen hormonunun(kadınlık hormonu) azalmasıdır. Bu hormon kadınlar için uyarıcı bir hormondur. Vücutta bulunan serotonin(mutluluk hormonu) ve endorfin(ağrıların şiddetini düşüren hormon) hormonları, östrojen sayesinde fazlaca üretilir. Dolayısıyla düşüşe geçen östrojen hem mutsuzluğa yol açar hem de ağrıların daha şiddetli olmasına sebebiyet verir. Bu gibi sebeplerden dolayı düşen kan şekeri olabildiğince düşer ve tatlı yeme ihtiyacı ortaya çıkar. Kendini mutlu ve güvende hissetmek isteyen kadın çokça tatlı ya da çikolata tüketmek ister.

Haklı oldukları konularda "haklısın" demeyin

Hesap sorarlar
Hesap sorarlar

Herhangi bir tartışmadan dolayı yakanıza yapışıp hesap sorarlarsa "haklısın, tamam, peki, pekala" gibi onaylayıcı kelimeler kullanmak sizin için iyi sonuçlar doğurmaz. Kadın, zekasının küçümsediğini ve susturulmak için bastırıldığını düşünecektir. Bu daha fazla sinirlenmesine, daha fazla sorgulamasına sebep olur. Bunlar yerine "bunu düşünebilirim, konuşarak çözebiliriz, elimden bu kadarı geliyor, çaba gösterebilirim" gibi tatmin edici "seni düşünüyorum" mesajı veren mesajlar kullanın. :)

Yaptığınız işleri beğenmezlerse kırılmamaya çalışın, geçicidir

İyi olanı dahi beğenmeyebilirler
İyi olanı dahi beğenmeyebilirler

Mükemmel olduğunu düşündüğünüz şeyleri beğenmeyebilir, itebilir, doğru zamanın olmadığını söyleyerek reddedebilirler. Bunun geçici bir süreç olduğunu unutmayın. Özel günlerde aynı zamanda çok duygusaldırlar. Kendileri ile baş başa kaldıklarında yanınıza gelip, mükemmel olarak atfettiğiniz şey hakkında tebrik öpücüğü konduracaklardır. :)

Sorulara soru ile cevap vermeyin

Defansiv davranmamakta fayda var
Defansiv davranmamakta fayda var

Biz erkeklere, geçmişte ya da şimdiki zamanda işlediğimiz kabahatlerle ilgili sorular yöneltildiğinde bunlara soru ile karşılık veririz. Özel gününde zaten hassaslaşmış kadın için dayanılması zor bir durumdur. Sinir kat sayısını yükseltecek en tehlikeli durumlardan biri de soruya soruyla karşılık vermektir. Dürüst davranmanız kadının yelkenlerini indirmesine olanak sağlayabilir. Kaybetmemek ya da savaşta yenik düşmemek adına üste çıkmaya çalışılan her hareket, özel günün geçişinden sonra ki zamanlarda da kadının sizden soğumasına sebep olur.

Sosyalleşme politikası için bu zaman, yanlış zaman

Arkadaş çevresine kısa bir mola
Arkadaş çevresine kısa bir mola

Özel günlerinde kadınlar daha ketum bir hal alır, daha evcimen olurlar. Kalabalıklara karışmaktansa, yalnız kalacağınız hoş ortamları tercih edin. Mümkünse evinize gelebilecek misafirleri ya da çekirdek aile bireylerinizi tatlı bahaneler ile uzak tutun.

İltifatlarınızı dikkatli seçerek, abartmadan sarfedin

Abartmadan, naifçe
Abartmadan, naifçe

Kadınlar özel günlerinde fiziki durumlarından ve giyiniş şekillerinden emin olamaz, kaygı problemi yaşarlar. Bu sebeple özel anlarınızda iltifat edebilir, yeni aldığı basit bir pijamayı dahi yakıştırabilirsiniz. Zevkle aldıkları kıyafetleri, ayakkabıları, ojeleri eleştirmemekte fayda var. İstedikleri gibi giyinmelerine müsaade edin ve bunu iltifatınızla pekiştirerek, mutlu olmalarını sağlayın.

Kadınların Özel Günlerinde Onlara Nasıl Davranmak Gerekir?
Cevapla