David Beckham'ın 7 yaşındaki kızını dudağından öpmesi sosyal medya da tartışma yarattı. Birçok kişi bir babanın çocuğunu dudaklarından öpmesi "yanlış" olduğunu ifade etti, bazıları da bu öpücüğün yanlış olmadığını, baba-kız sevgisinin bir göstergesi olduğunu savundu. Peki siz ebeveynlerin küçük çocuklarını dudağından öpme davranışı hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz çocuğunuzu dudaktan öper misiniz?
Anne ve babalar çocuklarını dudaktan öpmeli mi, öpmemeli mi?
1. Bağışıklık sistemi henüz zayıf olan çocuk dudaktan öpüldüğü için mikroplara daha çok maruz kalır ve daha sık hasta olur 2. Uçuk, sivilce, diş eti iltihabı gibi ciddi enfeksiyonlara maruz kalabilir ki, özellikle uçuk bebekler ve çocuklar için çok tehlikelidir. 3. Çocuklara özel bölgeleri olduğu ve kimsenin bu bölgelere dokunmasına izin vermemesi gerektiği anlatılırken, anne babanın çocuğu dudaktan öpmesi çocuğun zihninde çelişki yaratır. 4. Anne babası tarafından dudaktan öpülen çocuk, başkasının da kendisini dudağından öpmesine itiraz etmez. Çünkü çocuklar için anne babalarının yaptığı doğrudur, meşrudur. 5. Bu nedenle çocuklar kötü niyetli kişilerin taciz, istismar ve hatta tecavüzüne karşı kendilerini koruyamazlar, hatta bu kişilerin davranışlarının kötü ve zarar verici olduğunu anlayamayabilirler bile 6. Babanın erkek çocuğu, annenin kız çocuğu dudağından öpmesi, çocukta cinsel kimlik karmaşası, ileri de farklı cinsel tercih, kendi cinsel rolünü benimseyememe gibi tehlikelere yol açabilir 7. Babanın kız çocuğu, annenin erkek çocuğu dudağından öpmesi anne ve baba ile ileride doğru ve sağlıklı olmayan bir ilişki yaşanmasına neden olabilir. Bu şekilde öpülen çocuk ilerde kendi evliliği ve cinsel hayatında da sıkıntılar yaşayabilir. 8. Dudaktan öpme çocukta yetişkin cinselliğini çağrıştıracak bazı simgeler içerdiği için, çocuğun hem kafası karışacak hem de gelişimi olumsuz etkilenecektir. 9. Anne babası tarafından dudaktan öpülen çocuk, okulda arkadaşını, eve gelen misafiri de bu şekilde öpmeye kalkarsa bu çocuğun sosyal kabulu için dezavantajlı bir durum oluşturur. 10. Bebeklik ve çocukluk döneminde dudaktan öpülen çocuk, ergenlik ve yetişkinlik döneminde gelişimsel, sosyal, duygusal sorunlar yaşayabilir...
Öpülmemesi gerek. Türkiye'de diyanet'in yaptığı açıklama , hani babanın kızına şehvetle bakması, aslında çok yanlış anlaşıldı Türkiye'de. Baba kızına şehvetle bakabilir derken şehvet kelimesi cinsellik olarak algılandı, çünkü hepiniz cinsel fesat düşünüyorsunuz, şu bakımdan şehvet, kızına sarılır sıkıca ölesiye sever her yerini öper sevgilisi gibi sarılır kızına, ki öyledir babasının kızı onun ilk aşkıdır, ama bu şehvet cinsellik demek değildir, sevgi şehveti. Beckham'ın yaptığı çok fazla sevgiden gelen birşey, normalde evladının her yerini genelde anne'ler öper. Beckham kendi kızıyla annesi gibi ilgileniyor haberlerde görüyoruz hep, bu kadar çok sevgi şehveti duyması normal, öpmesi hakkı'dır kendini onun annesi gibi hissediyor çünkü.. Genel olarak doğru değildir o ayrı mikrop şu bu. ama beckham'ı karıştırmayın o iyi bir baba.
5 yaşıma kadar filan babam da beni öpüyordu ve bence, gayet normal. Yetiştiğin ortam, kültür bunda etkili yani herkes bacak arasıyla düşünmüyor, sonuçta. Büyüdükçe bıraktı çünkü yanlış etkilenebileceğimi düşündü. Yaş ilerledikçe, bu davranışın hala devam etmesi çocuğun cinsel kimliği açısından sıkıntılar yaratabilir. Tıpkı çocuğun cinsel organını sadece annesinin görmesi ve dokunması gerektiği gibi, o da yıkamak için vs. Yine de, dediğim gibi bu, sadece tedbir amaçlı. İlla herkes o şekilde düşünecek vs. diye bir şey yok. Herkesin içinde bastırılmış bir katil yatması gibi, herkesin bir yanının kötü olması gibi bir şey. Çocuğum olsa 5 yaşına kadar filan dudağından öpebilirim. 17 yaşlarına kadar filan kendi kişisel gelişimini görmek adına böyle bir davranışta bulunmam ama her şey yolunda gidiyorsa ve öpmek isterse de reddetmem, çocuğum sonuçta.
Kültüre göre farklılık gösterir. Mesela bizin kültürümüzde olmaz. Bazı kültürlerde büyükler bile öpüştüğü için normal karşılanır. Çocukluğumda ruslarla büyüdüm. Geçenlerde 1 sene aradan sonra buluşucaz avmnin ortasında öpüverdi herkes şok :) naptın müdür Tr deyiz şu an dedim bastı kahkahayı 2 saat oldu geleli farkında değilim diye. :) ama onlarda normal mesela alışıklar sapıklık olarakda görmezler o yüzden.
Bizde bambaşka olmamalı çünkü toplum ve olaylar malum. Çocuğa onun özel yerlerinin olduğu oraya kendinden başkasının dokunöaması gerektiği kimsenin isteği dışında ona bişey yapamayacağı anlatılmalı bırak öpmeyi..
Cevapları görünce midem bulandı cidden, yahu insanlık değişmiş sapıklar sadece beden değil ruhumuzada saldırmış, benim 2,5 yaşında bir kızım var ve koşa koşa gelir dudağımdan bir buse kondurup canıım der, bunun neresi cinsellik yaa? Kuçağada oturtmayın o zaman!!! Yuh yaaa yuh
Şimdi türkler de öyle dudaktan öpme yanlış gelse de yabancı ülkelerde rusya moldova ukrayna amerika ıngiliz ülkeleri gibi yabancılarda bu yanlış ayıp biseyndegil bu sevgi anlamında ve sadece çocuğun dudaktan opmekte değil yabancılarda herkes birbirlerinin dudaktan öpmesi yanlış bulunmaz ve görünmez bu onlara normal gelir ki benim ülkemde de bu yanlış değil sadece sizde türklerde öyle yanlış gözükür 😅😊
Bizim kültürümüzde mümkün olmayacak birşey. Ama bu aile avrupai bir yaşam içinde. O yüzden bu görüntü için akılları bizim milletimizin çoğunda olduğu gibi direk cinsel mesajda değil. Onlarda dudaktan öpmek çok çok paylaşamayacak kadar sevmek anlamında (öpüşmek farklı). O yüzden biz toplumsal ahlak çerçevesinden baktığımız için bize göre yanlış. Onlar bu olaya sadece duygusal baktıkları için de şevkatli bir hareket olarak nitelendiriyorlar.
Ben yapmazdım öyle bir şeyi. Gereksiz geliyor bana. Ama yine de toplum feminizm ve feministlerin propagandaları yüzünden çifte standart bir yapıya evrilmiş. Kadın erkek çocuğunu dudağından öpünce tepki vermezler. Ama erkek kız çocuğunu dudağından öpünce tepki verirler. Ben sadece bu iki yüzlülüğe karşıyım.
Benim kuzenimi yengem dudagindan öpe ope buyutmustu. Cocuk 3-4 yasindayken bir gun benim üstume oturdu. Ben de 11-12 yasinda falanim. Birlikte buyumustuk kuzenimle, canımdir. Opmeye calisti beni. Yengem ikinci cocugunu dudaktan öpmeyerek büyüttu. Ne olursa olsun çocugu cinsel tacizlere karsi egiterek buyutmek zorundayiz.
Öpmemeli en azından benim kızım olursa babasının böyle bir eylemde bulunmasını istemem çocuk bunu normal olarak algılamamalı (babam annem yapıyorsa kötü bişey degildir dememeli ) ortalık sapık dolu malum , Bence bu cok dogru bir davranış olamaz uzmanlar bu konuda ebeveynleri uyarıyor çocuk ayıp yasak bilinci edinmeli...🎈🤚
Bebekken de çocukken de yapılmamalı. İnsan vücudunda kesinlikle kişinin kendinen ve varsa eşinden başka kimsenin dokunmaması gereken yerler vardır. Bunlar yüz çevresi, özellikle ağız ve omuz ile diz kapağı arası. Hoş bir şey olduğunu düşünmüyorum, bir baba kızına sevgisini gösterebilmesi için illa onu o şekilde öpmesine gerek yok.
Öpmemeli. Bunun nedeni babanın kötü niyetli olduğunu düşündüğümüzden değil. Çocuk bunu normalmiş gibi görmeye başlayacak onu seven herkesin onu dudağından öpmesini normal olduğunu sanacak. Çocuğu başka büyük bir adam taciz amaçlı öptüğünde bunu onu sevdiği için yaptığını düşünecek. Karşı çıkmayacak. Ama kimse bunu anlamıyor.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
şahsen bana annede olsa babada olsa kız/erkek farketmeksizin dudaktan öpmesi yanlış geliyo. art niyetli olmadıklarını sevdiklerinden dolayı olduğunu biliyorum. ama ben hiç öpmedim dudaktan, eşime öptürmedimde. zaten eşiminde bu yönde bir isteği veya hareketi olmadı.
başka kültürlerde olabilir ilk defa görmüyorum ama bizim kültürde uygun değil ve bu kültürde doğup büyüdüğüm için bana da uygun gelmiyor bu arada dudaktan öpmek cinsellik anlamına gelmiyor öpmek sevgi göstermenin en etkili yollarından
Kültür farklılığından kaynaklı bir yanlış anlaşılmadır. Bizim kültürümüzde kabul görmeyen bir davranışı bütün dünyanın da kabul etmemesi gerektiği düşüncesi yanlıştır. Bazen olaylara ve durumlara objektif açıdan da bakabilmeliyiz arkadaşlar.
niyet onemli.. kendi oz kizindan faydalanmak amacli yapmadikca soeun olmaz boyle seylerle.. ayni seyi kadin erkek cocuguna yapinca ayni tepkide olmuyor bu arada anlamadim gitti bu cinsiyet kavramindaki adaletsiz tutumu
Kendi anne babası öpebilir. Anne babası dışında başka bir büyüğün ona bunueyapamayacağı öğretildiği taktirde.. Yani çocuğunuza onu nasıl sevmenizden önce, ona kimin nasıl davranabileceği çizgilerini çekerek öğretirseniz bir sorun olmaz bence
Çok yanlış bence. Yabancı bir arkadaşım annesini dudağından öptüğünü ve bunun onun ülkesinde gayet normal oldupunu söyleyince de çok şaşırmıştım. 20 yaşında...
Asla öyle bir şey olmaz çocuğun mahrem duygularını öldürüyor bir başkasıyla bunu yaptığında olağan karşılamasına neden oluyor Çocuktan izin almadan dokunulmamalı bile
Ele avuca sığmadığı zamanlar neyse ama belli bir yaşa geldikten sonra öpülmemesi gerekir bence. Ama buna sapıklık olarak da bakmıyorum. Baba kız aşkı başka bir şey.
Beni babam 1 kere öpmüştü dudağımdan 15-16 yaşındaydım sanırım. Sevildiğimi hissetmiştim. Garipsemedim veya başka bir şey düşünmedim. Abartılmaması kaydıyla normal bence.
Çocuğun ne hissettiğine bağlı eğer bunu babasının masum sevgisi olarak algılıyorsa sıkıntı olmaz çünkü sevgiden kaynaklıdır. Ama farklı şekilde yorumlarsa sıkıntı çıkabilir
En İyi Cevaplar