Araplar neden cübbe giyer?

Araplar neden cübbe giyer ?
Cübbe ve sarık daha çok dini bir sembol olarak görülmektedir. Fakat coğrafi şartların az da olsa kültür üzerinde etkisi vardır. #Arabistan, sıcaklığın ve kuraklığın çok olduğu bir ülkedir. Özellikle eski zamanlarda teknoloji pek gelişmediği için sıcaktan korunma yollarına girmişlerdir. Beyin kanamasına bile sebebiyet verebilecek bu sıcaklığın başa vurmaması için beyaz sarık takmışlardır. Aynı şekilde sıcaktan fazla rahatsız olmamak için beyaz ve bol cübbeler giymeyi tercih etmişlerdir. Bu onların giyim kültürünü oluşturmuş ve günümüzde bile birçoğu aynı o şekilde giyinmeye devam etmiştir.

#Bkz: Türkiye'ye gelen #Arap turistlerin cübbe giymesi.

Özellikle #Gabon, #Kongo, #Uganda, #Kenya, #Gana gibi bazı ekvatoral ülkelerin bazı kesimlerinde insanlar üstü çıplak bir biçimde dolaşmaktadır.

Eski Türklerde daha çok koyun, sığır, tilki gibi hayvanların derisinden yapılmış kıyafetler tercih ediliyordu. Bilindiği üzere yeryüzünde atı ilk evcilleştiren ve atı binek hayvanı olarak kullanan ilk kavim, Türklerdir. Yeryüzünün ilk atlı milleti olan #Türkler, pantolon ve ceketi ilk kullanan kavim de olmuşlardır. Çünkü pantolon ve ceket süvari giysisidir ve bir süvarinin içinde en rahat edeceği kıyafetler, pantolon ve cekettir. Dünyada pantolon ve ceket kullanımı ilk olarak Türkler'de, daha sonra da Türkler'le yakın ilişki içinde olan milletlerde görülmüştür. Mesela Romalılar ketenden gömlek yapıp giymeyi Hun Türkleri'nden öğrenmişlerdir.

Türklerin İslamiyetle tanışma sonrasında giyim kültüründe de farklılıklar olduğu görülmektedir. Özellikle #cübbe, #kaftan, #sarık, #ferace buna örnek olarak gösterilebilir.
Araplar neden cübbe giyer?
Cevapla