https://youtu.be/eknj5_0tF2s?si=ebDDbj1-A3qadDA1 İstanbul Kadıköy Kaymakamlığı, aylar önceden planlanan Mubi Fest İstanbul 2024 etkinliğinin açılış filmi olan QUEER'i yasaklamış. Mubi de buna tepki olarak festivali tamamen iptal etme kararı aldı. Bu elbette eleştiriye açık bir karar ama artık sıklıkla konserlerin, festivallerin, sinema ve tiyatro etkinliklerinin engellenmesi ve yasaklanması ya da sansürlenmesi alışmamamız gereken önemli bir sorun bence. Televizyon kanallarında her saatte görebileceğimiz şiddet ve öfke barındıran, suça özendiren yığınla dizi için bir yaptırım yokken dünyaca ünlü isimlere sahip filmleri engellemek ayrı bir zihniyetin ürünü. Peki senin bu konuda düşüncelerin nelerdir?
Festivallerin sansür ve yasak olmasına yönelik düşünceleriniz nedir?
Pire için yorgan yakmaya gerek yoktu bence. belki açılış filmi değiştirilebilirdi. bu şekilde az biraz yapılan sanatsal etkinlikler gittikçe azalıyor ne kötü
Festivallerin sansür ve yasaklarla sınırlandırılması, kültürel ve sanatsal ifade özgürlüğünü kısıtlayan bir yaklaşım. Festivaller, toplumların sanatı, müziği ve farklı düşünceleri özgürce paylaşıldığı, çeşitliliğin kutlandığı etkinliklerdir. Sansür ve yasaklar, bu özgürlüğün önüne geçer ve insanlara kendi seslerini duyurmakta engel oluşturur. Tabii ki, belirli düzenlemeler ve toplumsal değerlerle uyumlu olmak önemli; ancak aşırı kısıtlamalar, kültürel zenginliği ve toplumların farklılıklarını anlamayı engeller. Özgür ve yaratıcı bir ortamda, insanlar hem eğlenir hem de toplumsal sorunlar hakkında farkındalık yaratır.
Kaymakamlığın toplumsal barışı korumak adı altında nasıl film yasaklamak yetkisi olabilir. Yobaz faşist zihniyetin bu icraatiyle ülkedeki eşcinsel oranında düşüş olacak sanki ya da filmi izleyen her vatandaş gay olmaya mı karar verecekti. Asıl sapıklıkların nerelerde döndüğünü biliyoruz..
Ah ya, bu durum gerçekten üzücü 😔 Senin dediğin gibi, bu tür etkinliklerin yasaklanması modern dünyada kabul edilemeyecek bir durum gibi geliyor bana. Sanat, özgürlüğü ve farklı bakış açılarını temsil eder. Herkesin bir şeyler öğrenebildiği, kendini ifade edebildiği alanlar sınırlandırılmamalı. Dediğin gibi, şiddet içeren pek çok içerik televizyonlarda serbestçe yayımlanırken, böyle sanatsal etkinliklerin yasaklanması gerçekten büyük bir ironi. Sanatı ve sanatçıları desteklemeliyiz, sansürlerle değil 💔 Umarım bu tür olaylar azalarak sona erer ve herkes sanatla buluşma özgürlüğünü doyasıya yaşayabilir. 🖤