• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Kültür & Sanat

Erkekler duygusuz, aşktan anlamaz dense de kadın şair sayısı neden yok denecek kadar azdır?

beyazorkide
beyazorkide Takip Et
Master Yaş: 39
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
01
Yapay Zekaya Sor
Acaba yazıda mı kalıyor hepsi?
Daha felsefi bir yaklaşımı olan varsa buyursun cevaplara..
Erkekler duygusuz, aşktan anlamaz dense de kadın şair sayısı neden yok denecek kadar azdır?
Cevapla
Erkek Soruları Kadın Soruları Aşk Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
1 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

En İyi Cevaplar

  • helloheartache
    helloheartache Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37 , eic 68%
    +1 yıl

    buna benzer çok yorum yaptım ama bu tip konulara nedense çok dalıyorum istemeden... kendimce sonuçlar çıkarmaya çalışıyorum...
    erkekler duygusuz derken yaratılış esaslarına ve bazen insanın elinde olmadan harekete geçebilen bilinçaltı dürtüleriyle erkeklik kavramı açıklanabilirse bunun doğruluğu ispatlanabilir..
    mesela en çok erkeğin beynini mesgul eden o herkes tarafından da bilinen cinsellik isteği... erkeğin bilinçaltına yaratılıştan kaydedilmiş verilerden en büyüğü ve çoğu zaman aktif olan cinsi birleşmedir.. ki bunun altında çoğalma gayesi yer alır hatta erkek her ne kadar seksten haz almak olarak yorumlasa bile... eğer insan bu hazzı aldıktan sonra bunun bir formaliteden ibaret olduğunu aslında cinsi birleşme sonrası insan neslinin devamının sağlanması olduğunu farkeder ve aslen bu isteğin hayvani bir vasıf olduğunu, çünkü aynı dürtünün hayvanlarda da bulunduğunu kavrarsa bu isteği ARAÇ edinirse bütün asl-ı insani vasıfları güzel huyları kendisine çeker alemlerden kendisine açılan ufukta yüksek burçlara erişmesini engelleyen perdelerden birini açmış olur... aşk ona hiç beklemediği bir anda gelir kadınına insan üstü varlık muamelesiyle yaklaşır... eğer biliçaltının ona dayattığını cinsi birleşme dürtüsünü AMAÇ olarak kullanırsa bunun sonu gelmez bütün hayvani sıfatları üstüne çeker çektikçede aşağı inmeye başlar insani duyguları yok olur.. sevdiğini zannettiği kadını yalnızca kullanır..
    Aşk , Sevgi , tatmin olma.. insandaki bu üç hal birbirinden çok faklı ve ayrı.. bu mevzuya genişce değinmek istiyorum aslında... 6 yıl sonra o ilk anki etkisinden tamamen kurtulabildiğim ilk görüşte aşk mağduru biri olarak erkeğin duygularını anlattım çoğu yerde.. yaşamadıkça inkar edildiği için gerçekten anlayan çok az insan olduğundan şimdi bunuda burada açamıycam.. ama tek söyleyebileceğim.. bu üç hale müptela olmuş erkeklerden her birini ayrı bir dünya olarak kabul etmek gerektiğini ve genelleme yapılacaksa bu ayrımın gözetilmesi gerektiğine inanıyorum.

    1
    2 Yorumla
    • mesmerize
      mesmerize
      +1 yıl

      Cok guzel bir yaziydi, Bir erkegi sahsi yasanmis tecrubelerini de icine aldigi icin bence daha da guzeldi, Cok inaniyorum bende bu soylediginize, yani asik olmak, sevmem ve tatmin olmak...3 ayri konudur ve birbirine bir sekilde ucundan yanindan degsede, cok da benzer degiller aslinda.

      Yorumla
    • helloheartache
      helloheartache
      +1 yıl

      sağolun... aslında bunlar daha konunun başlığı bile sayılmaz.. fakat bundan ötesi de söylenmez.. aşk diyoruz ama bu aşkın altında çok ince sırlar yatıyor.. hatta bu sırlar kainatın yaratılış sürecinin en başına dayanıyor..
      aşk dahi ikiye ayrılır aslında..
      aşk-ı mecazi ve aşk-ı hakiki
      Yunus Emre gibi zat-ı muhteremler hakiki aşka muvakıf idi..
      bizlerin yaşadığı ise mecazidir..
      yani insandan insana..
      çok isterdim hakikatine vakıf olmayı..
      ama en azından o alemdende hoş kokular esmişti zamanında...

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • Melankolikkoala
    Melankolikkoala Takip Et
    Xper 6 Yaş: 40
    +1 yıl

    En son ne zaman bir kadını sevdin?
    Ama öyle öptün, sarıldın, uyudun falan değil; en son ne zaman bir kadını gerçekten sevdin?
    Kaybetmekten korkarak, yanındayken bile özleyerek, deli gibi kıskanarak, koruyup kollayarak... Delikanlı adam korkmaz diye bir şey yok. Korkacaksın! Sevdiğin kadını kaybetmekten korkacaksın, kıskanacaksın da... Sokakta elinden tutacaksın, tanıdığın herkesle onu tanıştıracaksın. "İşte benim hayatım bu!" der gibi tanıştıracaksın. Güzel bir kadın sevmek istiyorsan onu gülümseteceksin. Çünkü dünyanın en güzel kadını mutlu bir kadındır.
    Bu yüzden kirpiklerini sev bir kadının,
    Avuç içlerini,
    Makyajsız yüzünü,
    Uyku sersemliğini...
    Saçlarını kesen bir kadının çektiği acıyı anlayabilecek kadar sev bir kadını.
    Ve asla bir kadının saçlarını kesmesine sebep olma..

    5
    14 Yorumla
    • beyazorkide
      beyazorkide
      +1 yıl

      Yani yorum yapmayayım diyorum ama bu kadar güzel anlatılabilir mi..

      Yorumla
    • mesmerize
      mesmerize
      +1 yıl

      bu bir yerden alinti olabilir mi? her ne olursa olsun, bir kadini ve duygularini cok guzel anlatiyor. Bence harika...

      Yorumla
    • beyazorkide
      beyazorkide
      +1 yıl

      En iyi cevap o kadar çok ki nazarımca.. ilk sizin yazdığınızı beğenmiştim..
      Keşke bir kaç Eic. Seçme hakkımız olsa günün sorularında.
      teşekkür ediyorum...

      Yorumla
    • Melankolikkoala
      Melankolikkoala
      +1 yıl

      Bu güzelliği tamamlayan sizsiniz o şeref bana ait..

      Yorumla
    • uurtheslothful
      uurtheslothful
      +1 yıl

      Can Yücel.

      Yorumla
    • beyazorkide
      beyazorkide
      +1 yıl

      Yanii.. yazmamış adeta yaşamış..

      Yorumla
    • sananeşekerim
      sananeşekerim
      +1 yıl

      vuhuuuuu :/ tüylerim diken diken oldu

      Yorumla
    • yunusalkis
      yunusalkis
      +1 yıl

      Ç (alıntıdır). Ezgin Kılıç'a aittir.
      02 Tem 2014 - goo. gl/1ki5yP

      Hatta 1 gün arayla Kahraman Tazeoğlu kendi sesiyle seslendiriyor.
      03 Tem 2014 - goo. gl/spK5xG

      Tarihlerden de anlarsınız :)
      05 Tem 2014 - goo. gl/NljrPZ

      Yorumla
    • beyazorkide
      beyazorkide
      +1 yıl

      Nedir bunlar?
      açılmıyor bende

      Yorumla
    • yunusalkis
      yunusalkis
      +1 yıl

      Link boşlukları bilreştir öyle bak

      Yorumla
    • beyazorkide
      beyazorkide
      +1 yıl

      Tamam anladımda boşluk koymana gerek yoktu :))

      Yorumla
    • Melankolikkoala
      Melankolikkoala
      +1 yıl

      ne oluyor yahu burada =)

      Yorumla
    • yunusalkis
      yunusalkis
      +1 yıl

      Yeni üye oldum :)
      "Xper Seviyesi 1" Link paylaşabilmem için "Xper Seviyesi 2" olmalı. Çözüm olarak boşluk bıraktım :d

      Yorumla
    • beyazorkide
      beyazorkide
      +1 yıl

      Teşekkür ediyorum çok beğendim zaten.

      Yorumla
  • -SütlüüKahveee
    -SütlüüKahveee Takip Et
    Bilge Yaş: 30
    +1 yıl

    Çünkü kadınlar baskı altındaydı eskiden beri. Bırakın aşk şiirlerini sokak güzelliğini konu alan basit bir şiir bile yazdırmıyordu ki toplumumuz. Kadınlar okuma-yazma mı biliyordu? 13-14 yaşlarına geldiğinde direkt evlendirilmeye çalışıldığı , erkekler tarafından hizmetçiden bir farkları olmadığını bütün toplumlarda görebiliriz. Kadınlar , özgürlüklerini çok yakın tarihte almıştır bunu bile bilmeyen bir çok kadın var hala dünya üzerinde. Onun için kadın peçe altından ne yazsın ki? Bırakın bedenlerini saklamayı düşüncelerini , fikirlerini de saklamak zorunda kalıyordu sanki düşünceler insanların mahremiyetiymiş gibi. Şimdi kadınların özgürlüklerinin bu kadar fazla olmasıyla geçmiş yaşantıdaki kadınları karşılatırmayın. Her dönemin zihniyeti farklıdır o döneme göre ele alınması gerekiyor konuyu.
    Ünlü felsefeci Aristoteles bile kadınların ikinci sınıf varlık olduklarını düşünüyordu. Siz düşünün artık dünyadaki kadınların aşağılanma durumunu. Diyorlar ki , sabahlara kadar içki şişesiyle sabahlayan bir kadın görmedim diye. Güldürmeyin beni..
    Eskiden kadını bırakın içki şişesiyle görmeyi dışarıda tek başına görseniz direkt falaka ve şeriata göre cezalar veriliyordu. Çok yakın tarihten bakarsak olaya , Afganistan'da Taliban yönetiminde kadınlar tek başlarına yanlarında bir erkek olmadığında sokağa bile çıkmıyordu. Siz diyorsunuz ki içki şişesiyle sabahlasın? Akla yatkın mıdır bu?
    Kadınlar düşüncelerini açıklamayı , kendilerini ifade etmelerini , okumayı yazmayı çok yakın tarihte almıştır. Bu yüzden hemen tarihinizi unutupta şimdiki olanaklara göre değerlendirmeyin. Yavaş yavaş kadınlarda edebiyatta yerlerini almaya başlıyor.

    3
    2 Yorumla
    • semih1905
      semih1905
      +1 yıl

      Sadece bizim kültürde o şekilde. Dünyadaki bütün şairler türk değil :)

      Yorumla
    • -SütlüüKahveee
      -SütlüüKahveee
      +1 yıl

      Dünyadaki bütün şairler Türk dediğimi nereden çıkardın?

      Yorumla
  • özgcan
    özgcan Takip Et
    Xper 5 Yaş: 32
    +1 yıl

    Dogru cok yerınde cumleler yorumlarıda okuyorum herkes hemen hemen aynı seyı soylemıs. Ben kendı adıma konusmak ıstıyorum. Daha dogrusu ornek vermek bu ornektende askın onemı vurgulamak..
    Bende o hayatındakı hıc bır erkege sıırı bırak, guzel cumle bıle zor kuranlardandım. Dan dıyorum bırazndan oraya degınıcem :) Öncelıkle erkekler Romantıklıkten pek anlamıyorlar. Bızler onlara guzel sozler sıırler yazdıgımız zaman sıkılabılıyorlar. Ki cogu boyledır bızler duygusalız ya onlar zaten bunun bılıncındeler. (Çok gördüm çevremde arkadaslarımın iki güzel sözüne afedersin öküz gibi cevap verenleri) Onlar daha bır maco daha bır sert erkek edalarındalar bozuyo kımısını oyle cumleler. Bu boyle yanlıs dusunuyosunuz dıyebılırsınız. Tabiki hepsının böle olmadıgını dusundurtucek kısıler var.. Bır tanesı karsıma cıktı mesela. Ve ben şiirler yazıyorum ona hayatımda kurmadıgım cümleler kurdurtuyor bana. Kendime şaşıyorumm. Şair olucam yakında vallahi billahi :) Çünkü karşında öyle biri varki sen biliyosun yazdıgın zaman o okadar mutlu oluyor ki gözleri dolabiliyo okurken. Onun için yazıdan ibaret kalmıyor yani. Çok uzun yazdım saçmaladım belki ama ben kadınların hayatlarındaki erkeğe bağlı olduğunu düşünüyorum. Erkek kadın ruhundan anlayacak önce ! Kadınları konusturmak ve içlerindeki çocuğu, aşkı, ki bastırılmış duyguları cıkarması daha kolay olsun.

    2
    0 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

129

Cevap

324

Cevap

  • AndreyRublev
    AndreyRublev Takip Et
    Xper 7 Yaş: 35
    +1 yıl

    Erkekler duygusu degil ama kadinlar dengesiz.

    Eskiden eziktim. Sevgilime siirler yazardim, kitap yazmisligim vardir, surpriz yapardim, cicek alirdim. l*n olmuyo. Ayrilirdik sonunda. Butun kizlar ''yaaa cok guzel mukemmelsin'' diyor ama kendisine yapilinca sıkılıyor.

    Yok dedim bu boyle olmaz. Bildigin pic okuz herifin teki oldum. Bu sefer de herkes laf soyluyor. Okuzsun, romantik degilsin, sen ne anlarsin diyordu. Ama bir fark vardi. Kizlae birakmiyodu beni. Romantik olmami istemelerine ragmen okuzluguma baglaniyorlardi.

    Kadinlar arafta kalmayi severler. Gariptirler. Ben yillardir cozemedim. Okuz olacaksin ama arada cicek alacaksin.

    Neden alttan aliyorsun hep kavga etmek istiyorum diyip ayrilan da bir kadin,

    Beni sevmiyorsun diyip ayrilan da kadin

    Hal boyle olunca ne kadinin istekleri biter, ne de dengesizlikleri.

    Bir anket dolaniyordu yillar once ;

    Kadinlar, erkeklerin klozetin kapagini kaldirmasini istiyordu. Erkekler artik klozet kapagini kaldirmayi ogrendi.

    Bir anket daha yapildi. Bu sefer de kadinlar klozetin kapagini kapatmalarini istiyordu. Cunku kendileri indirince yoruluyorlarmis.

    Yakinda diyecekler ki 'erkekler isemesin'' :D

    Kadinlarin her dedigine inanmayin.

    3
    4 Yorumla
    • SosyeteDelikanlisi
      SosyeteDelikanlisi
      +1 yıl

      Çok haklısın sonuna kadar katılıyorum.

      Yorumla
    • SosyeteDelikanlisi
      SosyeteDelikanlisi
      +1 yıl

      Odun, umursamaz, kötü erkeği öyle olmaya zorlayan kadınlardır. Burada arkadaşımızın yazdığı gibi.

      Yorumla
    • Witch-King
      Witch-King
      +1 yıl

      agzına saglık da bu defa da kadınları genelledın :D

      Yorumla
    • AndreyRublev
      AndreyRublev
      +1 yıl

      Her kadin dengesiz olm bana dengeli bir kadin goster.

      Yorumla
  • kimyonas
    kimyonas Takip Et
    Xper 5 Yaş: 38 , eic 76%
    +1 yıl

    Sana tezat gibi gelen şey aslında senin şiire bakış açın, şiiri algılamadaki farklılığından kaynaklanıyor. Hepimizi insanız, insanlar, düşünür ve hisseder, üzülür, kızar, nefret eder, pişmanlık duyar, merhamet duyar, acır, tiksinir, korkar, utanır, heyecanlanır, aşık olur vs. bunları hissetmeyen bir insan düşüne bilir misin? Bu kadınlarda daha yoğun görünür ama değil. Nüans, kadın ve erkeklerin duygularını dışa vurum tarzı, kadın üzülünce ne yapar, ağlar. Erkek sigara içer, içki içer, dişlerini sıkar la havle der. Kadın sinirlenince ne yapar, çığlık atar, ağlar. erkek, dişlerini ve yumruklarını sıkar. Kadın aşık olursa ne yapar makyaj yapar, alışveriş yapar, erkek ne yapar, kadını tavlamak dil döker. İşte dil dökme safhası şiire geçişte birinci husus. İkincisi erkek ağlar mı, çok nadir. Bir kadın her duyguyu bahane edip ağlayabilir, sinirlenince, üzülünce, utanınca, aşık olunca, korkunca, anne olunca ağlar. Erkek, çok nadir değil mi? Peki erkek de yukarıdaki hisleri hissedebildiğine göre o ne yapabilir. Bu hislerin erkeklerde dışa vurumu nasıl olacak :)

    1
    0 Yorumla
  • designera
    designera Takip Et
    Xper 5 Yaş: 45
    +1 yıl

    Bence erkekler biz kadınlardan daha duygusal. Biz kadınlar duygusalız diye geçiniyoruz ama bence onlar kadar değiliz. Bir kere cadıyız, inadımız tuttumu, egolarımız devreye girdiği an sırf egolarımızı düşünüyoruz. Anaçlık tarafımız farklı ki bu yönümüzü bile egomuzu tatmin edebilen erkeklere gösterebiliyoruz. Erkeklerin duygusallığını şuradan anlamak bile mümkün, bir erkeğin en has tribi bile uzun sürmez, tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır misali doğru yaklaşmayı bildiğiniz takdirde o trip sonlanır, trip geçtikten sonra temcit pilavı gibi uzatmaz unutur gider. Peki biz kadınlar oylemıyız? En ufak bir olumsuzlukta "ama en gecen aynısını yapmıstın" der o an kı olana bır de eskıyıde eklerız. Bizim duygusallıgımız ancak romantızm soz konusuyla gecerlı ama onlar kalbende duygusal tek sorunları ifade. Onunda sebebı gerek atalarından gelen gerekse kulturumuzden gelen gerekse aılelerden gelen "erkek adam bellı etmez, erkek adam aglamaz" safsatalarından. Hepsı bu. Yoksa bır erkek duygusallıgının kullanılmayacagına ınandıgı cokta guzel dıle gelır.

    1
    1 Yorumla
    • designera
      designera
      +1 yıl

      "Yoksa bır erkek duygusallıgının kullanılmayacagına ınandıgında cokta guzel dıle gelır" yazım hataları için özür :)

      Yorumla
  • GizliKullanıcık
    GizliKullanıcık Takip Et
    Xper 6 Yaş: 34
    +1 yıl

    Bana kalırsa kızların genelinde ön yargı ve bencillik mevcut onlara kalsa onlardan başka seven yoktur erkekler sevmez hep aldatır örnek olarak bu sabah gördüm önyargı.. ikizler erkeği hakkında bir çok bilmiş arkadaşımız ayrıll onlar çok inatçı sen onlara mesaj atmadığın sürece onlar mesaj atmaz umursamaz vs bunlardan sadece birini doğru bulabilirim inat. ki bu herkesde var belki biraz bizlerde daha fazla ama umursamaz düşüncesiz olamayız seven her erkek sevmeyen her erkek aynıdır sevmiyorsa böyle olabilir ama seviyorsa her dakika haber almak onu düşünmek bizim kaderimiz gibidir istesekte istemesekte düşünür arar sorarız sadece ikizler değil herkes her burçta bunlar burçlarla alakalı bir özellik değil burçla sevgi düşüncesini bir araya koymak en çok kadınlarımızın işidir ki bu çok saçma. ve gösterdiğin bu örnek için teşekkür ederim evet hepsi yazıda kalıyor bu yazarların şairlerin çoğunluğuda erkeklerde olduğuna göre konuşmalarına hakları yok ve dürüstlüğün için tekrar teşekkür ederim hemcinslerim diyip korumak yerine dürüstçe bunu ortaya sermiş olman için bende senin gibiyim sanırım hemcinslerimden şahsen onlarda gördüklerimden hepsi demeyimde bir çoğundan nefret ederim bu yüzden.

    0
    0 Yorumla
  • ezgiceren
    ezgiceren Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31 , eic 41%
    +1 yıl

    Cunku bir erkegi anlatmak zordur. Bir erkegi anlatacak malzeme yoktur siirde. Nesini anlatacaksin ki?
    Ama bir kadin farklidir. Gozleri saclari narin ses tonu ince tavirlari. Anlatabilecek yazilabilicek o kadar sey vardir kii. Bu yuzden fazladir iste bayanlara yazilan siirler.
    Mesela bende siir yazmayi falan cok severim. Ama siir yazarken kendimu hep bir erkek gibi hisettmisimdir. Cunku kadini anlatacak daha cok malzeme vardir ve ask suslu puslu laflar olmadan anlatilamaz.
    Ama bir erkegi suslu lafarla tarif etmek gercekten cok zordur..

    2
    0 Yorumla
  • Nyhuf
    Nyhuf Takip Et
    Bilge Yaş: 32 , eic 34%
    +1 yıl

    Kadınlar, genelde hep bir köşede sus pus oturup; aşık olmayı, sevilmeyi bekleyen yaratıklar olarak bilindi. Günümüzde bu durum bir nebze olsun aşılmış durumda. Erkeğin kur yapabilmesi için kadını şaşırtması şarttır. Bu sebeptendir erkeğin bu dallarda daha fazla oluşu.
    Şahsi görüşümü de ekleyeyim;
    "Kadının bilgili-kültürlü olanının g*tü fena kalkar! Erkekler bu durumdan haz alırken, kadınlarda ters teper. Ki zaten öncesinde fazla değerli, tanrısal görüldüğü için, üzerine bilgi-kültürde eklenince; aşk-meşk olaylarıyla öldürdüğü beyni kaldıramıyor.

    2
    0 Yorumla
  • Auxerre
    Auxerre Takip Et
    Master Yaş: 38
    +1 yıl

    duygular ve aşk sadece kadınlara verilmez melonaparkta edisonun bir aşkı vardı güneşi camfanusun içine koymak ve başardı... hazerfenin gökyüzüne dokunma aşkı.. beyruninin yıldızlara aşkı.. frederic bastiatın adalete aşkı.. bunlar uzar gider... duygular insanların iç dünyasıdır orada sadece kadınlar yoktur.. ve şiirler sadece kadınlara yazılmaz.. beethoven bestelerinde müziğe aşıktı.. devrimci romantik akımın sanatçılarından voltaire özgürlüğe aşıktı.. ziya gökalp vatanına aşıktı.. şiirler kadınlara yazılan bir yazılı sanat değildir odunlukta cinsiyetle alakalı değil insanların yaşadığı kültürel norm ve değerlerle alakalıdır..

    3
    1 Yorumla
    • mesmerize
      mesmerize
      +1 yıl

      Ben cevabiniza +1 verdim, bunu hak ettigini dusunuyorum.

      Yorumla
  • Fawkes
    Fawkes Takip Et
    Guru Yaş: 41 , eic 69%
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 378 cevap paylaştı.

    Çok basit, çünkü yakın bir geçmişe kadar bırak okutmak kadınların dışarı çıkması bile günah ve ayıp sayılıyordu. Doğal olarak ne edebiyat ne de başka bir şeyin eğitimini almadıkları için bu tarz olaylara girişemiyorlardı. Bu nedenle çok az sayıda kadın şair var. İş sadece hissetmekte bitmiyor yani. O hissedilenleri kağıda dökebilecek kelimeleri bulmak ve güzelce dizmek de kolay bir iş değil. Yani bir kadının içinde ne fırtınalar esse de bunu nlatamazdı zaten. İşte bunlar hep negatif ayrımcılığın getirdiği şeyler. Kadın olmak cidden zor, hala.

    2
    2 Yorumla
    • TURKajan
      TURKajan
      +1 yıl

      Aynen katılıyorum.

      Yorumla
    • Fawkes
      Fawkes
      +1 yıl

      Teşekkürler.

      Yorumla
  • cnyt82
    cnyt82 Takip Et
    Xper 7 Yaş: 44 , eic 54%
    +1 yıl

    Daha felsefi olan varsa buyursun demişsin, bende yazıyorum ozaman...
    Az sayıda kadın şair olmasının nedeni... Geçmişte Az sayıda kadın doktor, kadın hakim, kadın bilim adamı olmayışla aynı nedenlerdendir.. Kadınların uygarlık tarihinin başlangıcından beri Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat alanlarında etkin olarak yer alamaması, o tarihlerden günümüze kadının toplum içerisinde çalışma ve sosyal hayata olan dahli ile ilgili konudaki erkeklerle olan eşitsizlik sebepleri yüzündendir...
    Buarada bilinen ilk kadın şair sappho dan beri (M. Ö.630) uygarlık tarihinden günümüze Dünya Edebiyatında
    hatırı sayılır kadın şairler bulunmaktadır...;)
    saygılarımla...

    2
    1 Yorumla
    • sedat-34
      sedat-34
      +1 yıl

      Teorini curutmek ya da baltalamak degil maksatim fakat dusuncelerine katılmıyorum. Erkekler m. ö. sinde de gunumuzde de kadini ve cocuklari icin calistilar. yuvalarini korudular v. b. erkegin dusunmek icin pek vakti yoktu. sairlerin neredeyse tamami sakin bir ortamda yalnizken yazmislar siirlerini kadinlarin her donem dusunmek icin vakti oluyordu siirle sarki sozuyle ilgi duymadiklari icin kadin sairlerin sayisi yok denilecek kadar azdir. Kadinlar yazmaktan degil onun icin yazan erkekten dnlemek ister. ne kadar cok yazsanda sıkılmadan dinlerler. kadın şairlerin az olmasi siiri beceremediklerinden ya da 2. Plana itilmeleri ya da eşitsizlik degildi. eger sizin dusunceniz gibi olsaydi kadinlar erkeklere nazaran giyim tarzinda bu kadar üstün. diksiyon ve iliskilerde bilgili olamazlardi. kisacasi erkekler duygularını gizlyemez ve disari vurmakta bor sakinca görmez siirde dile getirmek icin yöntmlerden biri. Kadinlar duygularını gizlemeyi basarir. hesabını ya da planini yapmadan belli etmez

      Yorumla
  • maneloba
    maneloba Takip Et
    Xper 5 Yaş: 40 , eic 48%
    +1 yıl

    Erkeklerin çoğunda mantık duygulara ağır basar. Kadınlarda ise tam tersidir. Bu sebeple genelleme yapınca duygusuz gibi görünürler. Ancak hepsinin duyguları olduğu gibi duygusu ağır basan erkekler de vardır. Bunlar iyi döktürürler. Romantik ve duygusaldırlar. İnce düşüncelidirler. Evet, az sayıda ama var.

    Bir de çoğu zaman kaçan kadın kovalayan erkek olduğu için daha ziyade erkekler kaybettikleri kadınlar arkasından şiirler yazarlar. Ayrıca bir ayrılığı kadınlar yoğun duygularla ama kısa sürede atlatabilirken erkekler bu acıyı zamana yayar ve kendilerini melankoliye, şiire vs verirler. Bu sebeple erkek şairler daha fazladır.

    1
    0 Yorumla
  • PatisiOlanKarga
    PatisiOlanKarga Takip Et
    Xper 5 Yaş: 30 , eic 47%
    +1 yıl

    Kadınlar hemcinslerinin başarılarını, çok olmasa da, kıskanırlar; ister istemez. Bu sebepten tercih etmezler. Kadınlar duygusaldır. Ama sevgi ve aşk değil sadece. Nefrette bir duygudur. Kinde bir duygudur.
    Erkeklerin bilinç altlarında üreme isteği vardır. Bu istek için hayallerinde bir kadın yaratırlar. O kadına ithafen yazarlar, çizerler... Erkekler bir kadına sahip olmak isterler ve o kadını etkileyebilmek için bir şey üretirler. Üretme, icat etme konularında erkekler hep daha iyidir.
    Kadınlar daha çok organize etme, düzeltme konularında başarılıdırlar.

    1
    2 Yorumla
    • Timurlenk06
      Timurlenk06
      +1 yıl

      Erkek aşık olduğu kadına cinsellik hissetmez, yani ona bakmaya bile kıyamaz iken böyle bir düşünce ona çok yanlış gelir. Bu durumda senin bu teorin yanlış canısı

      Yorumla
    • PatisiOlanKarga
      PatisiOlanKarga
      +1 yıl

      Aşkın temelinin cinselliğe dayandığını bilmiyorsun sanırım canısı. Araştır biraz.

      Yorumla
  • HAYALPERSTT
    HAYALPERSTT Takip Et
    Xper 4 Yaş: 32 , eic 42%
    +1 yıl

    Şahsen şiir yazan biri olarak bana şiir yazan bir kadınla evlenicem diye düşünürüm. Aslında kadınlar her şeyi erkeklerden bekler, çıkma teklifinden tutun cinsellik teklifine, romantizimden tutun evlilik teklifine kadar. Sonra bir hatasını gördüğündede odun oluyoruz. Bu konudaki suçta tamamen erkeklerde. Kadınlara onlarsız yaşayamayacağımızı söyleyip duruyoruz peki sonuç ne oluyor onlar bizsiz yaşıyabiliyor! İşte sıkıntı burada aslında kadınlarda erkeklere aynı derecede ihtiyac duyar ama nedense erkekler bunu göz ardı etmeye devam ediyorlar...

    1
    0 Yorumla
  • lafsöyledibalkabağı
    lafsöyledibalkabağı Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37 , eic 31%
    +1 yıl

    olmaz o iş tutmaz yani şair olmak averelik, işbilmezlik, aylaklık demek biraz.

    "şimdi evime girsem bile
    biraz sonra çıkabilirim
    mademki bu esvaplarla ayakkaplar benim
    ve madem ki sokaklar kimsenin değil."
    demiş orhancım velicim
    heralde evde bakmakla sorumlu olduğu iki çocuğu olsa böyle bir şiir yazamazdı. l*n ben sevgili yapıyorum azcık rahata eriyorum şu kıytırık sitelerde yazmayı bile bırakıyorum düşün. kadın istediği kadar marjinal fikirlere sahip olsun kendine üç odalı bir ev hayali kurduktan o çocuğu yaptıktan sonra sanat yapması zor. olsa bile tatsız tuzsuz olur. iç sıkıntısı bu işin önkoşulu.

    1
    0 Yorumla
  • SKAA0398
    SKAA0398 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 31 , eic 86%
    +1 yıl

    Aslında şunu diyebilirim ki erkekler ve ya kadınlar daha duygusaldır diye bir tartışma saçma geliyor bana ancak şu açıdan bakarsak kadınlar duygusallıklarını çoğu zaman dışarı vurur ve çok duygusal gözükürler ancak erkeklerin %90 ı içine kapanıktır ve duygularını direk olarak dışa vuramazlar bu yüzden duygusuz öküzler gibi gözükürler :) Ama sıra yazmaya gelince dile gelmeyenler kaleme gelir insanın içindeki o acı, hasret, sevda, aşk ve ihanet ile beslenip büyümüş olan, içinde yıllardır sakladığı duygular akar gider çünkü kağıt onu yargılamaz asla neden bunu yazdın demez ve asla ama asla onu aşşağılamaz. Fakat ne yazık ki gerçek hayata geldiğimizde olay tam tersine dönüp erkekleri içine kapanık olmaya iter. Bu yüzdendir ki erkekler anlayışsız ve kalpsiz gözükür..

    0
    0 Yorumla
  • hegelinlaciverti
    hegelinlaciverti Takip Et
    Xper 2 Yaş: 34 , eic 51%
    +1 yıl

    "kadın yazdırıyor abi" olayı değil bu. kadının duygularını ifade etmesinin, hatta hatta aşık olmasının bile ahlak dışı olarak karşılandığı geleneklerle kol kola yürümüş bizim kadınımız. aşkın en zirve hallerini yansıtan şiire el atması peçe açması gibi bir şeydi ki, hepimiz biliriz kadının bu kadar açılması toplumca affedilmez. bir ayıp söyleminin süregelen etkisi bu... beyazorkide, bazı erkeklere sorduğunda, aralarında kendisine şiir yazılmasını itici bulan adamlar olduğunu fark edeceksin. yani bu şiirsizlikte her kesimin biraz payı var gibi sanki.

    0
    0 Yorumla
  • Psikologi
    Psikologi Takip Et
    Xper 5 Yaş: 33 , eic 65%
    +1 yıl

    Çünkü bayanlar duygularını davranış, hal ve hareketleriyle belli edebilirler. Duygularını konuşarak rahatlıkla paylaşabilirler. Ama erkekler bazen en yakınına bile anlatamazlar, kendilerini ve duygularını ifade etmekte güçlük çekerler. Sonra ne yaparlar biliyor musun?

    Alırlar ellerine mat siyah dolma kalemi bu " Bu senin için son şiir. Bu kalem , bu kağıt artık bir araya gelmez..."

    www.politikadergisi.com/.../...6pf0_1255729306.jpg

    0
    0 Yorumla
  • ikizler_erkegi
    ikizler_erkegi Takip Et
    Xper 7 Yaş: 41 , eic 72%
    +1 yıl

    Çünkü erkeklere dair ortaya atılan "duygusuz, aşktan anlamaz" söylemi doğru değildir. Sadece duygusuz, aşktan anlamaz erkekler sürekli kızlar tarafından talep edildiği için tüm erkekler için bu kızlar bu tarz bir genelleme yapmışladır. Bu işin sosyolojik yönü.

    Diğer taraftan, kadınların şiirden ziyade, roman, tiyatro, sinema gibi alanlarda birçok sanatsal konuda kendini ispat etmişliği vardır. Şiir ilk bakışta yalnız romantizm temalı gibi görünse de aslında sanatsal faaliyettir. Neden şairlerin çoğunluğunun erkeklerden oluştuğu konusu ise erkeklerin reddedilme, acı yaşama ve içsel duyguları dışa vurma güdümlerinin çok daha yoğun olmasından kaynaklıdır. Kadınların reddedilmesi veya aldatılması bu erkeklerin başına geldiği kadar fazla olmamıştır, malum ilişkide teklif eden ve açılan taraf %90 hep erkek olmaktadır, haliyle en çok menfi sonucu erkekler almış ve bu nedenle şiir yazmak gibi bir yeteneği bu acıyı dile getirmek amacıyla gerçekleştirmişlerdir.

    0
    0 Yorumla
  • SanatsalErkek
    SanatsalErkek Takip Et
    Xper 4 Yaş: 38 , eic 33%
    +1 yıl

    Altıncı günün sonunda her şeyi yaratmış tanrı, ellerini yıkayıp çamurdan arıtmaya hazırlanıyordu ki dışarıdan gelen kedi seslerini duydu. ve tanrı gördü ki çamurları henüz kurumuş adem hınzırlık yapıp kedilerin kuyruklarına konserve kutuları bağlamış, onları korkutuyor ve tanrı bunu görüp kızdı ve kükreyip dedi :
    - adem, yaramazlık yapma! yaramazlık yaparsan kırarım kemiklerini!
    ve adem duymazlıktan gelip köpeklere taş atmaya koyuldu. ve tanrı kükreyip dedi
    - çok oldun ama sen ! iyi bir cezayı hak ettin ve tanrı durdu, fısıldayıp şunu dedi :
    - aklıma daha iyi bir fikir geldi… şimdi görürsün sen!
    Ve Tanrı Kadını Yarattı...

    0
    2 Yorumla
    • MehmetAlim
      MehmetAlim
      +1 yıl

      Tanrı deyince sanatçı mı oluyosun?
      Yaratıcı veya Allah demek bu kadar mı zor :)

      Yorumla
    • SanatsalErkek
      SanatsalErkek
      +1 yıl

      Dini bir konu olmadığından olabilir mi? Sanat ve kültür başlığında farkında mısın?

      Yorumla
  • maviaskk
    maviaskk Takip Et
    Guru Yaş: 31 , eic 56%
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 348 cevap paylaştı.

    Aşktan anlamak ne zamandan beri yazıya dökebilmek oldu ki? Ben bu düşünceye karşıyım.
    İnsan vardır çok güzel şekilde aktarır duygularını konuşma halinde veya hal hareketleriyle, ama insan vardır (ben gibi) yazarak aktarır daha net, "söz uçar yazı kalır" örneği gibi mesela, daha güzel.
    Ama bence bayanlar daha çok konuşarak veya hareketleriyle aktarabiliyorlar duygularını. Hem derler ya " Ne çok konuşuyor bu kadın milleti"...
    Erkekler de geçmişten günümüze kadar içine baskınlık olduğundan dolayı yazıyorlar bence... Bayanlar daha aktif rol alıyorlar genelde

    0
    0 Yorumla
  • archcoder
    archcoder Takip Et
    Yoda Yaş: 44 , eic 44%
    +1 yıl

    Erkekler duygularını çoğu zaman dile getiremez. Bunun nedeni olarak da toplumun duygusal erkeklere karşı sert ve alaycı yaklaşımı sayılabilir. Aslında bu ailenin erkek çocuklarını nasıl yetiştirdiğiyle alakalıdır... Ve öyle zannediyorum ki - kendimden yola çıkarak - erkekler yazarak duygularını anlatmada daha başarılı. Çünkü en basiti, aşkı kadınlara nazaran daha yoğun yaşarlar.. Tabii ki erkek şair sayısının çokluğu "tüm erkekler böyledir" diye genellenemez.. Kadın şair sayısının azlığı ile ilgili bir iki cümle etmek gerekirse, kadınlarımız veya kız çocuklarımız çoğu zaman baskı altında yetiştirildiğinden erkeklere nazaran daha çekingen daha kendine güvensiz olmaktadır. Kendine güvenen ve güçlü hisseden kadın yazarlarımızın başarısı ortadır. Olayın kaynağı bana göre tamamen yetiştiriliş tarzıyla alakalıdır..

    0
    0 Yorumla
  • Asphyxiant
    Asphyxiant Takip Et
    Xper 6 Yaş: 33 , eic 43%
    +1 yıl

    Erkeklerin tek özrü duygularını dile getirmektir yoksa onlar da çoğu zaman sevinçlerini, hüzünlerini, aşklarını, acılarını kadınlar kadar hatta bazen daha da şiddetli yaşarlar, fakat dediğim gibi bunları kadınlar kadar iyi dillendiremezler, ama kalemiyle baş başa kaldıkları zaman içlerinde biriktirdikleri tüm duyguları kağıda akıtıyorlar, bazen rahatlamak için, bazen unutmamak için, bazen de duygularını daha güçlü yaşamak için, belki de kadınlar, erkekler kadar suskun kalıp biriktiremedikleri için kağıdın başına geçince bu kadar başarılı olamıyorlar

    0
    0 Yorumla
  • yorgundeniz
    yorgundeniz Takip Et
    Xper 6 Yaş: 45 , eic 43%
    +1 yıl

    kadın yaratılmasaydı erkekten ne köööy ne de kasaba olurdu:)
    erkeği şair yapan kadına duyduğu aşktır.
    kadın Gül dür. erkekse bülbül.
    gül hiç konuşmaz gülmez ağlamaz, sadece durur öylece:) ama bülbül gül için bulutların bile üstüne uçar.
    kadın olmasa dünya da sanat diye bir şey olmazdı.
    iyiki varsınız lan:DDD

    3
    2 Yorumla
    • Nyhuf
      Nyhuf
      +1 yıl

      Sonda yavşamasaydın iyiydi :ASD:SAD

      Yorumla
    • yorgundeniz
      yorgundeniz
      +1 yıl

      sen de iyiki varsın nyhuf:DD

      Yorumla
  • OnePage
    OnePage Takip Et
    Xper 5 Yaş: 31
    +1 yıl

    Tam benim konuma değindin :)

    Kadınlar övülmekten ve iltifattan hoşlanırlar. Erkekler ise hatunlarının kocasını direk olarak görmesinden. Erkekler fazla iltifattan hoşlanmaz. Kadınlar çiçek dir bazıları papatya bazıları kardelen. Bazılarına heryerde ulaşırsın bazılarına herşeyi göze alsanda sonunda bir yerde tıkanırsın. İşte o tıkananlar; kalbinin sesi ile uzuvu olan el ve kalem ile bir kağıt parçasına duygularını döker. Açıkçası şiir yazdığım çoğu kız hepsi aynı ifadeyi verdi. Şaşkınlık ve mutluluk. Çünkü kendilerini özel hissediyorlar ki hissetmelisinizde :)

    0
    0 Yorumla
  • hayat11
    hayat11 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 39
    +1 yıl

    Aşkı anlatamazsınız sadece hissedersiniz... Ayağınız yerden kesilmişse mesela aşıksınız denebilri... duygu farklı bişey ataergin bir toplumda erkekler duygularını genelde belli etmez çünkü yadırganır ve pek açığa vurulmaz ayıp bişey miş gibi.. kadınlarda biraz durum daha farklı.. oysaki ikiside insan doğasının gereği.. biraz alakasız ve basite kaçacak ama şair noktsaındaysa kelimelerle oynayabilme sanatıdır şairlik ve ilham olayıda var tabi bu bir sanattır.. bir ressamın fırça darbeleri ne kadar ustalıkla olursa o tual okadar sanatsal değer kazanıyorsa şiir de aynı duygu yoğunluğu ne kadar estetik ve kelime oyunu ile ifade edilirse o kadar daha çok kişiye hitap eder... yani olayın aslı biraz karışık ya neyse :)

    0
    0 Yorumla
  • insannedenyasar
    insannedenyasar Takip Et
    Bilge Yaş: 39
    +1 yıl

    İstenilen olmaktan o kadar keyif alıyorlar ki, istedikleri her şeyi istenilen olma doğrultusunda belirliyorlar. Başkaları onu istesin diye tüm istekleri. Güce, şatafata, ihtişama hep arzulanır olma güdüleri, saplantıları yüzünden vurgunlar. En edepli kızımıza sual edilsin, herkes tarafından istenilmek hissi için neler yapabileceği, ifadede korkunç bir şey, istemem gibi duygular betimlense de ruhunun derinliklerinde o hazzın lezzetini duyar. Sevilmek isteyen bir varlık, sevmeyi de sevilmek için yapıyor. Büyük arzusu sevilmek... Sevgisi de ondan, nazı da. Diyalektik serüven de var işin içinde, her tez antitezini doğuruyor, er ya da geç ikisinin karışımı yani sentez oluşuyor. Sentez de nihayetinde yeni bir tez ve doğası gereği antitez oluşturuyor ve hatun kısmı üzerine söylenen sözler havada kalıyor. Kadınlar erkekler kadar derin sevemezler. Seven ile sevmeyen ayrımını yapabilecek kızlara ithaf edilmiştir bu yazı :)

    0
    0 Yorumla
  • Menthildo
    Menthildo Takip Et
    Xper 5 Yaş: 34
    +1 yıl

    Şiiri yazdıran kadındır. Kadınlar söylemiyorlar duygularını, açığa vurmuyorlar. Ya korkuyorlar ya çekiniyorlar siz daha bilirsiniz. Ama erkek hissettiklerini dışa vurmayı ister. Ben aşık olduğumda sevgilime hissettiklerimi yazıya dökmüştüm. Gözlerine, saçlarına, dudaklarına ayrı ayrı şiir yazmıştım. Adına akrostiş, güzelliğine hikaye yazmıştım. Doğum gününde yazdıklarımın olduğu defteri ona vermiştim. Okuduktan sonra bir damla yaş gelmişti gözlerinden. Ve o bir damla gözyaşı yazdığım her satırdan, her hikayeden, her şiirden daha samimi daha anlamlı gelmişti. Kadınları erkeklerden ayıran en önemli özellik bu zaten. Biz duygularımızı dışa vurup biraz süsleriz, ama kadınlar söylemek istediklerini hep içinde tutar ve bu samimiyeti korur. Bir kadın hissettiklerini dışa vurursa erkeğin aklını alır, erkek darmadağın olur.

    0
    0 Yorumla
  • sizofrenkarinca
    sizofrenkarinca Takip Et
    Master Yaş: 36 , eic 36%
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 1,4b cevap paylaştı.

    Erkek yazarlar evvela yazar olarak algılanırlar, sonra erkek kadın yazarlar ise evvela kadın, sonra yazar.
    Durum bir nevi bundan kaynaklı aslında. Kadının üzerine yıkılan annelik, ev işleri, kaynana istekleri vs vs vs gibi görevleri yüzünden kadının zaten kendine ayıracak bir vakti bile kalmıyor ki şiir yazsın.
    Kaldı ki kitap çıkartsın. Toplum baskısı yüzünden kim bilir kaç harikulade kadın yazarın eserleri gün yüzüne bile çıkmadan öürüdü gittim.

    2
    2 Yorumla
    • mamuli
      mamuli
      +1 yıl

      sanki yanılıyorsun

      Yorumla
    • sizofrenkarinca
      sizofrenkarinca
      +1 yıl

      Düşüncelerime katılmak zorunda değilsin. Bu benim şahsi düşüncem kendi düşünceni kendi yorumunda yazarsın.

      Yorumla
  • Chelaureux
    Chelaureux Takip Et
    Xper 7 Yaş: 45
    +1 yıl

    Erkeklerde şiir yazar, kadınlarda. Demekki bunu meslek edinmede bir sıkıntı var. Onuda kendimce şöyle tahmin ettim.

    Şiir yazan kişi başarılı görülmeli kendine güveni gelmeli, bu işte başarılı olduğunu hissetmeli ki bunu daha ciddiye alıp ilerletsin meslek edinsin. Şiirleri beğenilmese rencide edilse şair olabilirmiydi? Olamazdı tabi.
    Yani erkeklerin azınlıkta olan duygusal olanları şiir yazar, kadınlar beğenir, yükseltir o şiir yazanı. Kendi başına başarılı olamaz bunun müşterisi olmalı. Bu müşteri de duygusal olan kadınlar. Hemcinsleri yerine karşı cinsten duyulan şeyler daha hoş geliyor olmalı.

    Yani kısacası dediğin gibi zaten duygusal olan kadınlar olduğu için erkekler şair.

    0
    0 Yorumla
  • mjolnr
    mjolnr Takip Et
    Xper 5 Yaş: 41
    +1 yıl

    Ben ilkel dürtülere dayalı olduğunu düşünüyorum. Tarih boyunca hep erkekler kadınları etkilemek ve elde etmek zorunda kalmıştır. Çağlar değiştikçe bunun yöntemleride değişmektedir. Genel olarak fiziksel, duygusal ve ekonomik güce dayalı etkileme yolları var bence. Kadınlar hep kazanılması gerektiği için bu tür çabaları olmamıştır. Ben şairane yeteneklerin duygusal etkileme yollarından biri olan bir yetenek olarak geliştiğini düşünüyorum. Tabii ki istisnalar mutlaka vardır ancak bu durumun sağlamasını şu şekilde yapabiliriz; günümüzde bu tür açlıklar azaldığı için eski şairlerin yetenekleri kaybolmuştur. Yani eskisi kadar yetenekli şairler yetişmiyor. Daha çok fiziksel özellikler ön planda. Vücut yapanlar vs.. Tabii ki bu benim teorim, hiç bir kaynak ya da dayanağım yok.

    0
    0 Yorumla
  • kuthuhan
    kuthuhan Takip Et
    Xper 5 Yaş: 39
    +1 yıl

    Olaya geniş bakmak daha mantıklı değil mi. Özüne inmek lazım bazen neden erkekler şiir yazarda kadınlar pek yazmaz diye. Kadınlar çok konuşur. :)) O yüzden kadının şiir yazmasına gerek yoktur zaten, söylemek istediğini söyler sevdigine istediği zaman istediği yerde. Her ne kadar süslü kelimeler kullanmasa da söyler. Ama erkekler öyle değil. Erkek adam söylemez sürekli o tarz sözleri sever ama pek dile getirmez. Yazıyla dile getirmek daha kolaydır erkek için. Yazarken bekleme fırsatı düşünme fırsatı buldugundan da kelimeleri süsleme fırsatı bulur her zaman. Severiz bizler şiire dökmeyi duygularımızı. Yanyanayken söyleyemeye çekindiklerimizi yazıyla söylemek daha kolaydır bize. Bırak duygularını yüreğime yüreğimde bul kendini misali. Yürektekiler akar kaleme. Sizlerde de dile :)) Saygılar

    0
    0 Yorumla
  • Beethoven
    Beethoven Takip Et
    Xper 5 Yaş: 33
    +1 yıl

    Bütün erkekleri duygusuz , aşktan anlamaz kategorisine sokmak saçmadır. Nice kadınlar vardır ki yüz üstü bırakıp giden , verildiği değeri haketmeyen.
    Ama aynı sorunun biraz değişiğini kendime sormuştum zamanında. Neden bütün büyük besteciler erkek bunların arasında hiç kadın yok demiştim. Bir kaç tane var elbette ama neden çok büyük bir kısmı erkek. Sosyal yaşamın etkileri geldi aklıma. Kadınların bu tür işlerde öne çıkması biraz daha zor oluyor. Dünyanın her yerinde bu böyle. Mozart'ın kız kardeşi harikulade bir kemancı piyanist ve besteciymiş. Fakat dönem itibariyle o işin kadınlara göre olmadığı düşünülerek eserleri yayılmamış müziğe olan ilgisi engellenmiş. Ayrıca erkeklere duygusuz demişsin erkekler duygusuz değildir duyguları vardır elbette. Erkekler duygularını kontrol edemezler. Gerçekten o an ne hissediyorlarsa odur. Fakat kadınlar öyle değil. Kadınlar duygularını kontrol edebilen varlıklar. Neyse ben başka konulara girmeden bitireyim.

    0
    0 Yorumla
  • casberg
    casberg Takip Et
    Xper 6 Yaş: 46
    +1 yıl

    duygusuz insan olmaz ama bazılarımız kelimeleri birleştirmeyi başarabiliyor.. kadınlar sürekli duygularına göre hareket ettikleri için onlara göre şiir yazmak anormal bişey gibi görünmüyor olabilir. ya da erkeklerden çok daha seçiciler ve yazmaya deyecek bişey bulamadıkları için yazmıyorlar.. annemi örnek vereyim çok nadir güzel söz söyler bana ama ağladığı zaman benim için zaman durur, herşey anlamsız gereksiz gelir.. hani dağlanırsın ya; atar damarla toplar damarın arasına çivi çakmışlar gibi işte öyle olur insan.

    1
    0 Yorumla
  • Plestiya
    Plestiya Takip Et
    Xper 5 Yaş: 46
    +1 yıl

    Erkekler severler, aşktan da anlarlar fakat kadınlar gibi düşüncelerini reel ortamda yani ikili ilişkilerde paylaşmayı sevmezler. Bu durum kadında erkeğin duygusuz olduğu hissini uyandırır. Her insan karşısında kendisi gibi ya da düşündüğü ve istediği gibi hareket edecek birini ister. Bulamayınca da hayal kırıklığına uğrar.
    Aslında aşk erkek için karşısındaki kadını eksikleriyle yanlışlarıyla bazen de imkansızlarıyla kabul etmektir.

    Kadından bu tavrı beklemek zordur. Kandın aşık olmadan önce karşısındakini kendi kalıplarına sokmaya çalışır. Olduktan sonra da...

    İşte bu durumda erkek duygularını kalemiyle anlatmayı seçer, kimi zaman muhteşem bir kompozisyon yazar, kimi zaman bir okadar güzel dörtlükler.

    Ve bir çoğu aslında sevdiklerine kavuşamayan ve ayrı kalan kişilerdir.

    Erkek bazen bu duygularla soradan bir nesneye can verir...

    Çok da duygusuz aşktan anlamayan canlılar değildir aslında erkekler...

    0
    1 Yorumla
    • Plestiya
      Plestiya
      +1 yıl

      Aslında aşk isteyip de kavuşamamaktır. Aşk şimit gibidir. Yaklaşman gereken bir değer vardır ama asla o değere ulaşamazsın. Sadece çol yaklaşırsın.

      Yorumla
  • isviçrelibilimadamı
    isviçrelibilimadamı Takip Et
    Xper 6 Yaş: 33
    +1 yıl

    iyi aşk şiiri yazanların iyi aşık olması gerekmiyor. titiz çalışma gerekebilir ya da iyi bir yetenek.

    eskiden şair denilen insanlar meydana çıkıp şiir okurmuş. kağıda yazma olayı filan yok yani. o sebeplerden dolayı erkekler daha ön plana çıkmış olabilir. ananevi faktörlerden dolayı kadın şairlerin sayısı az olabilir.

    sonra erkeklerin kadınlara nazaran daha kütük olduğunu düşünmüyorum. kadınlar kendilerini olduğundan daha duygusal olarak lanse ediyorlar. ya da erkeğe göre kafa yapısı farklı olabilir. bilmiyorum. ama bana "erkekler kadınlardan daha duygusuz" dedirtemezsiniz!

    1
    1 Yorumla
    • mesmerize
      mesmerize
      +1 yıl

      Hayir demeyin zaten, Cunku bende sizin gibi dusunuyorum, Sadece dyuygulari gostris sekli, beynin isleyisinin farkliligindan degisik. Ama asla duygusuz degiller...

      Yorumla
  • SosyeteDelikanlisi
    SosyeteDelikanlisi Takip Et
    Yoda Yaş: 30 , eic 35%
    +1 yıl

    Schopenhauer - Aşka ve Kadınlara Dair adlı kitabında kadınların duygularının sadece göz boyamak için olduğunu ve yaptıkları resim, müzik gibi şeylerin sadece hobi olarak kalıcağını, asla bu sanatsal etkinlikleri erkekler gibi gerçek duygular içinde yapamadıklarını iddia ediyordu. Kadınları çok aşşağılayan bir kitap ama haklı kısımlarıda yok denemez.

    1
    2 Yorumla
    • AndreyRublev
      AndreyRublev
      +1 yıl

      Aynen kardesim. Bahsettigin kitabi alicam piyasada var mi?

      Yorumla
    • SosyeteDelikanlisi
      SosyeteDelikanlisi
      +1 yıl

      Şimdi baktım D&R da var üstelik çokta ucuz bir kitap. Bana hediye gelmişti bir büyüğümden. Cidden kadınlara olan bakış açını değiştiriyor ama yanlış anlama öyle romantik bir kitap değil. Genelde kadınların kusurlarından bahseder.

      Yorumla
  • Sonsuzum34
    Sonsuzum34 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 38
    +1 yıl

    Bir şiir kesinlikle hissedilmeden yazılamaz birebir yaşamasa bile gördüklerini duyduklarını duygularını birbirine katar o duyguyu anlayabilmek için illaki o hale bürünmek gerekmez. Erkeklere nazaran bayanların az sayıda olması sebebi zaten o şiirlerin var edilme sebebi yazan bir erkekse bayandır ve hiçbir erkek bir bayana karşı kendini şiirlerindeki gibi imkansız ve ulaşılmaz kılamıyorsen hiç meyhanede içkinin gözüne vuran ya da sokak kenarlarında sessiz sakin demlenen kaç kadın gördün? bir erkek kolay kolay o psikolojiyi bir bayana yaşatmıyor yaşatamıyor. Bu yüzden kıyaslama yapınca orantı doğru aslında hem yazanlar kadar yazdıranları da es geçmemek lazım :)

    0
    0 Yorumla
  • tahi026
    tahi026 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 39
    +1 yıl

    Bu sorunun cevabı için şiiri bilmek lazım şiir duyguları ifade edebilme biçimidir. öncelikle erkekler aşktan anlamaz kısmına katılmıyorum. Erkeklerin bayanlara oranla karşı karşı cinsle iletişim kurma gayreti, bayanların karşı cinsden insani ihtiyaçlarını gidermek konusunda kendisinden verebileceklerinin erkeklere göre daha önemli olduğu düşünmelerinden dolayı daha fazladır. Bu durumdan dolayı erkekler bayanlara oranla daha fazla duygu yoğunlasması yaşamaktadır. şiirde duygularını ifade etme yollarından bitanesidir. Aynı tespitinizi şarkı sözleri, aşk konulu kitaplar , senaryo yazarları içinde yapabilirsiniz.

    0
    0 Yorumla
  • bysağanak
    bysağanak Takip Et
    Xper 6 Yaş: 40
    +1 yıl

    Aşk görecelidir, kimine sadece ve sadece bir metaryel, kiminin içine koyduğu bir ateş, kimi içinde duygularını denizlere dökercesine dizeleri çağlar, çağlatır kimi de duygularını çiçeklere döker çiçekler hep ama hep o kokar, aşk tarifi namümkün olana bile hep söylenecek bir şeydir erkekler çok isterse aşık olabilir, şair olabilir lakin kadınlar çok isterse aşık olduğuna aşık olabilir, susabilir veya hiç susmayıp hayatını hep sorgulayabilir erkek derinden kadın ise yerinden hisseder duygularını...

    0
    0 Yorumla
  • sırdanadam
    sırdanadam Takip Et
    Xper 7 Yaş: 41
    +1 yıl

    Kadının iyi olursa mutlu, kötü olursa filozof olursun demiş, bir amcamız, şiirden anlamayan adamlarda var elbet, sevdiğine 2 satır yazamayacaklar var, ama yazacak olan adamda da kadın heves bırakmıyo, erkekler çoğu zaman kadınların yanında ağlayamaz, güçlü görünümü dağılmasın kadının gözünde diye, aslında erkek hep kadını el üstünde tutmak için mücadele etti, tüm varlığını buna harcadı, geçen 200 yıllık zaman da ve özellikle son 30-40 yılda ciddi değişimler olmaya başladı, sosyal rahatlama, teknolojik ulaşımın kolaylığı vs vs, artık erkekler aşık olamaz oldu, kadınlarda vazgeçilebilir,

    0
    0 Yorumla
  • AtesinEfendiSi
    AtesinEfendiSi Takip Et
    Xper 5 Yaş: 49 , eic 39%
    +1 yıl

    Erkekler her ne kadar duydusuz, başarısız, aşktan anlamaz dense de bence yanlış. Çünkü erkek ki gerçekten erkek olan erkekler duygularını sevdiklerini her an belli etmezler. Herşey onların içindedir. Ailesine bağlılığı, evine gidiş gelişi, davranışları onun duygularının yüksekliğini gösterir. Aslında erkekler daha ince duyguludur fakat yapı gereği belli etmezler hep içe atarlar...

    2
    0 Yorumla
  • nnarutooo
    nnarutooo Takip Et
    Xper 5 Yaş: 30
    +1 yıl

    Kadınlar sadece sever... Erkekler belli eder, çabalar, uğraşır. Buna rağmen olmuyorsa derdini satırlara anlatır. Kimi kızlar vardır erkeği milli yapar, kimi kızlar vardır erkeği şair yapar.

    Erkekler dertlerini bir arkadaşına kolay kolay anlatamaz. En yakın arkadaşından bile sakladığı şeyler olur aşk meselelerinde. Bu yüzden arkadaşı kalemi kağıdı olur. Onlara anlatır dertlerini rahatlar.

    Kadınlar ise sadece kendi cinsleriyle sohbet ederek dertleşir. Birbirlerine her şeyi anlatırlar. Onlar kalem ve kağıda ihtiyaç duymazlar. Erkekte gurur meselesi olduğu için çektiği acıları kimseye anlatmak istemez. Satırlarına anlatır her şeyi. Bu yüzden erkekler şair'dir.

    Kadınlar çok sevemez diyemem. Şiir yazmayan insan sevmiyor diye kural yok. Ama kadınlar sohbet etmeyi, yazmaya tercih ediyorlar diyelim.

    0
    1 Yorumla
    • azsra
      azsra
      +1 yıl

      kesınlıkle

      Yorumla
  • saygın22
    saygın22 Takip Et
    Bilge Yaş: 35
    +1 yıl

    ben şunu öğrendim ki, kadının isteği doğrultusunda hareket edersen o ilişkinin ömrü çok az olur, çünkü sıkılır senden.. 3 tane sevgilim de sırf bu yüzden bıraktı, eskiden geceleri yatmayıp şiir yazan ben şiirden nefret eder oldum. seveni üzersiniz üzeni seversiniz

    1
    0 Yorumla
  • secreett
    secreett Takip Et
    Xper 6 Yaş: 32
    +1 yıl

    Sen hiç deniz kenarında içip sarhos olduğunda seviyodum ulan xxxx i diyip ağlayan bir kız gördün mü_? tamam bazı erkeklerin tek odak noktası bellidir ama bu bütün erkeklerin böyle olacağı anlamına gelmez erkekler sevdimi sizden daha çok sever ki ayrılıkların %90ın kızlardan gelmeside bunun bir kanıtıdır

    3
    3 Yorumla
    • Ehrmantraut
      Ehrmantraut
      +1 yıl

      Hoca güzel söyledin.

      Yorumla
    • eğleniyomuyuz
      eğleniyomuyuz
      +1 yıl

      bir kadın olarak şunu söyleyebilirim ki.. kadınlarda erkeklerde karşılarına daha iyisi çıkınca terkeder

      Yorumla
    • secreett
      secreett
      +1 yıl

      gerçekten seven erkek inan bana iki dünya bir araya gelse terk etmez

      Yorumla
  • NatsuDragneel
    NatsuDragneel Takip Et
    Xper 6 Yaş: 36 , eic 43%
    +1 yıl

    Kadınlar kendi içinde aşk acısını unutur belli bir sürede erkek başta umursamaz sonra içinde büyümeye başlar acısı daha sonradan bastırır belki önemli bir etkendir bu, ama kadın şair sayısının az olması kadınların realiteye biraz daha fazla önem vermesinden kaynaklanıyor tahminimce.

    1
    0 Yorumla
  • Bulamadımbisey
    Bulamadımbisey Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31
    +1 yıl

    Bir kadınından beklenmedik bir bakış açısı. Zeki insanları her zaman sevmişimdir cinsiyet gözetmeksizin. Erkekler için sevmezler duygusal değildirler, odundurlar vs cok kalıplaşmış sözcükler vardır. Ama ben ne şair kadın gördüm nede aşkından delirmiş kaldırım üstü insanlar. Kanımca kadınlarda dayanışma vardır yani ayrılık gibi olaylarda kadınlar bir birine destek çıkarlar ama erkeklerde ayrıldığında boşver sana kızmı yok gel içelim gibi muhabbetler döner o zaman insan aşkını içine atar ya ayyaş kaldırım insanı olur ya da artık duygusal bir insan. Güzel bir konuya değinmişin zekana sağlık.

    0
    0 Yorumla
  • LaBluePearl
    LaBluePearl Takip Et
    Xper 2 Yaş: 32 , eic 76%
    +1 yıl

    Kadınlar ilham almak için daha uygun. Narin bir kadın konu alınarak mı şiir yazılır odun bir erkek mi? Ilham alınıp aşkına şiir yazılabilecek erkek de fazla yok zaten o yüzden şiir de az. Kadınlar yazarken aldatılmak, terkedilmek, yalnız bırakılmak, kandırılmak, ilgisiz kalmak gibi konulara ağırlık veriyor çünkü ağırlıklı olarak yaşadıkları bu oluyor. Kadınlar not tutar, şiir yazar, belki resim yapar ama duygularını içlerinde yaşayıp bunları halka açmak yerine yakarlar.

    1
    0 Yorumla
  • basakarmina
    basakarmina Takip Et
    Xper 4 Yaş: 39 , eic 37%
    +1 yıl

    bana gore erkekler daha cok yasiyor duygusalligi, bu yuzden de bayan sair cok cikmiyor , erkeklerin dunyasi baska ya , vardi bir arkadasim inanilmaz bir yorum yapardim , oyle duygusal erkeklere simdiki zamanda yer yok baksana hepimiz baska seyler dusunuyoruz

    1
    1 Yorumla
    • yalanyokk
      yalanyokk
      +1 yıl

      maalesef haksız değilsin.

      Yorumla
  • Raltunrs
    Raltunrs Takip Et
    Xper 2 Yaş: 33 , eic 42%
    +1 yıl

    Sebebinin kadın ve erkeğin toplumda farklı konumlandırılmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Kadın ulaşılmak istenen hedef konumunda, erkek ise kovalayan kişi. Bu yüzden erkekler boya fırçalarıyla, müzik aletleriyle ve kalemlerle kadınları ararlar ve ulaşmaya çalışırlar.

    1
    0 Yorumla
  • aslafreudyandeğilim
    aslafreudyandeğilim Takip Et
    Xper 6 Yaş: 110 , eic 33%
    +1 yıl

    Kadin Nasil sair olsun ya, is güç eve gel çocuğu doyur, yemek yap, camasir, bulasik, utu. Şairlerin analari bacilari sevgilileri karilari bu isleri yapacak ki, hallenmeler içine girip siir yazabilsinler. Bekleyen fatura iyi siir yazdirabilir ya da kesilen elektrikler ama kendinin farkinda olmayi engelleyecek kadar cok sorumluluk şiirin dusmanidir.

    1
    0 Yorumla
  • eğleniyomuyuz
    eğleniyomuyuz Takip Et
    Xper 5 Yaş: 32 , eic 37%
    +1 yıl

    aslına bakarsak erkekler anneleri gibi kadın isterler hayatlarında ve bu yüzden aşık olucak kimseyi bulamazlar hayallerinde silüet oluştururlar onlara şiirler yazarlar. biz hemen aşık olup hayatımızı onlara adadığımız için kendi fikirlerimiz sınırlanıyo falan gibi

    0
    0 Yorumla
  • Tromick
    Tromick Takip Et
    Xper 5 Yaş: 40 , eic 30%
    +1 yıl

    Yeni kadın şairler vardır fakat 1920'lerden önce kadın yazar zor bulursunuz. Çünkü dünyaya malesef erkek hakimdi. Kadınların okutulması eğitilmesine değil, ev hanımlığı yapmasına , evlenilmesine sebep açıyordu. Tanzimat döneminde bununla alakalı bir çok kitaplar var.

    0
    0 Yorumla
  • thebadluck
    thebadluck Takip Et
    Xper 6 Yaş: 39 , eic 35%
    +1 yıl

    bence o acıdan bakarsak kadınları farklı bır konuma koyarız mesela

    dunya üzerindeki buluşların % 96 sını erkek mucıtler bulmustur
    bilim ve tıp alanında basarılı olan erkeklerın oranı % 86 dır
    yuksek iq lu ( 150 ve yukarı ) insanların % 94 u erkektır
    teknolojık bulusların %100 erkeklere aittir
    dunyanın en iyi ascıları erkeklerdır

    bu sıralama daha devam edıyor erkeklere tanrı dıye tapmanız gerekıyor ozaman :)

    0
    0 Yorumla
  • trebuchet
    trebuchet Takip Et
    Xper 6 Yaş: 38 , eic 35%
    +1 yıl

    "şiir yazdıran kadındır" tarzında aptalca bir cümle yazmayacağım. Erkekler için ne söylenirse söylensin, erkekler kadınlardan daha duygusal, daha çöküklerdir. Bunun için filozof olmanıza gerek yok. Girin bakın aşk şarkılarının altındaki yorumlara, tüm ağlayan, dil döken ve eski sevgililerine sitem edenlerin hepsi erkek.

    0
    0 Yorumla
  • Bizimladeyilsin
    Bizimladeyilsin Takip Et
    Xper 5 Yaş: 29 , eic 32%
    +1 yıl

    Genelleme olmasın ama kadınlar hassasdırlar ve karşılarındakine duygularını aktardığı anda incineceklerini düşünürler bence bu nedenle şairlik gibi duygularını açık açık göstermeye dayalı mesleklerde pek bulunmadıklarını düşünüyorum en azından ben öyleyim

    0
    0 Yorumla
  • innferno
    innferno Takip Et
    Xper 6 Yaş: 42 , eic 39%
    +1 yıl

    şiirlerden yola çıkarak erkeklerin duygusal olduğu kadınların duygusal olmadığı sonucuna varamayız. garip akımının en meşhur şairi Orhan Veli Kanık ne diyor mesala şiirinde, bir onu oku düşüncelerini gözden geçir. :)
    iş olsun diye
    Bütün güzel kadınlar zannettiler ki
    Aşk üzerine yazdığım her şiir
    Kendileri için yazılmıştır.
    Bense daima üzüntüsünü çektim
    Onları iş olsun diye yazdığımı
    Bilmenin.
    Orhan Veli KANIK

    0
    0 Yorumla
  • kripton94
    kripton94 Takip Et
    Master Yaş: 32 , eic 39%
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 1b cevap paylaştı.

    Biraz kadınları incelersen anlarsın erkek kadını isteyen kadın istenendir kadın çoğu şeyi erkekden bekler kendisi evet diyerek gerekeni yaptım olarak düşünür yani kadınları elde etmek isteyen erkekler kadınları daha çok araştırıyor daha çok bilgi ediniyorlar ki erkekler kadınlardan daha araştırmacı ve sorgulayıcıdır

    0
    0 Yorumla
  • mystrius
    mystrius Takip Et
    Xper 4 Yaş: 30 , eic 38%
    +1 yıl

    kadın erkek farkı yoktur bir durum da şair kadın ya da şai erkek değilde şair insan diyelim kimi aşıklar kimi ayrılıkları yüreğinde mezar etmiş taşıyanlar misali.. ne erkeler var aşkı en yücesinde yaşatırken ağzından dökülen her kelime kurşuna dökülmüş.. ne kadınlar var bir sözüne bin anlam ekleyip savurmuş.. yaşayıp anlayanına göre değişir...

    0
    0 Yorumla
  • msg812
    msg812 Takip Et
    Guru Yaş: 38 , eic 39%
    +1 yıl

    bence olaya bu açıdan yaklaşmamak gerek tarihe baktığımızda kadının zaten yeri yüzyıllarca adeta yok gibiydi sadece bir seksüel obje olarak bakılıyordu. böyle bir tarihsel ortamda kadınlardan ne politikacı, ne sanatçı ne sporcu çok çıkmaması doğal. kadınların eskiye oranla nispeten daha çok sosyal haklar kazanması onlardan da sanatçılar, politikacılar v. s çıkmasına neden oldu ama bugün bile birçok ülkede cinsiyetler arasında haksız bir rekabet var ben ona bağlıyorum daha çok.

    0
    0 Yorumla
  • mynameisred
    mynameisred Takip Et
    Guru Yaş: 34 , eic 70%
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 373 cevap paylaştı.

    Şiirlerin genelde aşk acısı üzerine kurulduğunu düşünürsek, erkekler ayrılıktan sonra daha fazla acı çeken taraf olduğundandır.

    Çevremde dahi o kadar çift gördüm ayrılıktan sonra deli gibi aforizma kasan kız görmedim, bunu yapan hep erkekler. Resmen hayatın anlamını yeniden buluyorlar, yazdıkça yazıyorlar. Erkekler başarısız ilişkilerden daha fazla etkilenip farkındalık yaşadıklarından bunu yazıya daha kolay döküyor olabilirler.

    0
    0 Yorumla
  • Smgyxx
    Smgyxx Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31 , eic 56%
    +1 yıl

    Aynanın karşısına geçip söyleyemediklerimi dakikalarca ağlayarak dillendirdigimi çok iyi hatırlarım. Evet yazamam. Ama oturur ağlarım tek başıma içerim. Biten sigarayı diğerinin ucuna ekleye ekleye düşünürüm konuşurum kendimle. Başkaları bilmesin yeter benim içim paramparça olduktan sonra, ben harcandıktan sonra bir de mürekkep harcanmış nolacak.

    0
    0 Yorumla
  • Devamını Gör (393)
Devamını Gör(438)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kültür & Sanat > Sorular > Erkekler duygusuz, aşktan anlamaz dense de kadın şair sayısı neden yok denecek kadar azdır?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Erkekler duygusuz, aşktan anlamaz dense de kadın şair sayısı neden yok denecek kadar azdır? 9 cevap verildi
Erkekler duygusuz, odun, aşktan anlamaz dense de kadın şair sayısı yok denilecek kadar azdır... 10 cevap verildi
Kadınlar daha çok seviyorsa neden hiç kadın şair yok? 32 cevap verildi
Neden hep erkekler şair olur, kadın şair neden yok denecek kadar azdır? 31 cevap verildi
Neden kadın şair az? 11 cevap verildi
Neden hiç kadın şair yok? 16 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Defne yaprağını en çok hangi yemeklerde kullanırsınız?
  • Hap mı şurup mu?
  • Yaz meyvelerinden 'Vişne' sever misiniz?
  • Aşk mı, tutku mu?
  • Çikolata rengini sever misiniz?
  • Araba sürmeyi biliyor musunuz?
  • Çilekli, kuru üzümlü kekimden ister misin?
  • Aşkın formülü nedir?
  • İdrar probleminiz var mı?
  • Minyon kadınların çekiciliği abartılıyor mu?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨