Dünyada bilinen en eski şair eski Yunan'da yaşamış Sappho'dur. O da şiirlerini karşı cinse değil yine kadınlara yazmıştır.

Dünyada bilinen en eski şair eski Yunan'da yaşamış Sappho'dur. O da şiirlerini karşı cinse değil yine kadınlara yazmıştır.

Kadın şair sayısı da azımsanamayacak kadar tarihte çoktur. Fakat bunu yayımlama işi kocalarına, erkek kardeşlerine ya da babalarına hak olarak düşmüştür. Tıpkı 1900'lü yılların başına kadar kadın tiyatro oyuncularının olmayıp, kadın rollerini erkeklerin canlandırması gibi. Ya da kadınların roman yazıp, erkeklerin yayımlama hakkına sahip olması gibi. Hülasa modern geçinen Avrupa daha kendi pisliğini temizleyemezken kadına da elbette söz hakkı vermemişti, verememişti. Çünkü kadının toplulukta yeri sadece çocuk doğurmak ve cinsel ihtiyacı gidermekti. Bu yüzden tarihten çok fazla kadın şair ve yazar hiç var olmamışcasına silinip gitti. Tıpkı kadın filozofların düşüncelerinin tok sayıldığı, tıpkı erkeklerin öncelikli eğitime başlamasıyla kadının önüne geçirilme çabası gibi. Yani tarih kadınları hep iblis olarak gördü ve yazdı. Kaynaklara şöyle bir bakınca görürüz ki savaşları başlatanlar kadınlar, uğruna destanlar yazılanlar gene kadınlar, ülkeleri kurup döken yine kadınlar... Kadınlar hep baş rolde ama en arkada.
İş hayatı konusunda kadının önünün kesilmesi konusunda sana hak verebilirim ama yazarlık ve şairlik konusunda bu görüşlerine katılmıyorum. İlave olarak filozoflar devri Antik Yunan ve Roma dönemidir. O dömenlerde de kadın filozof yoktur. Modern çağlara geldiğimizde de Marx, Engels, Nietchze, Shopenhaur gibi filozoflar çıkarken kadın filozof vardı da önünü mü kestiler?
Evet çok iyi biliyorum neyin hangi dönemde olduğunu. Fakat kadının sözünün geçmediği bir yerde zaten kadın şair ve filozoflar da metinlerde ve kaynaklarda bizzat isim verilerek yazılacak hali yoktu. Nasıl özellikle Eski Çağ kültüründe ensest sonucu evliliklerden doğan fravun ve krallar, çocuklar belgelere yazılmıyorsa ya da olan kusurlu sayılabilecek şeyleri yokmuş gibi gösterebiliyorlarsa bu diğer kültürlerde de çokça yapılan bir şeydir. Orada çıkıp Descartes, Platon, Aristoteles vs varken onların eşi olan ya da kardeşleri olan, yakın ya da uzak çevredeki filozofları kimse yazmaz. Buna cesaret de edemezlerdi zaten. Bu yüzden özetle kadın şair ve filozof kesinlikle yoktur demek yanlış olacaktır. Çünkü tarihi kaynakların kökenine inildiğinde birkaç satır da olsa özellikle filozof kadınlara yer verilmiştir. Elbette doğruluğu her mecrada tartışılır. Ama yok diyemem. Tabii kadın yazarlar kadar çok değil kadın filozof sayısı. Ama yok denecek kadar da küçümsenemezler.
Türkiye'de kadın şair yok zaten , şairlerin hepsi erkektir çünkü erkek severse gerçekten sever yüreğiyle sever , bir yazı okumuştum daha önce aşık olan erkek çok tehlikelidir her şey yapabilir sairde olabilir , ölümü de göze alabilir , deli de olabilir erkeğin aşık olması tehlikelidir diyor , oyuzden olsa gerek şairlerin hepsi erkektir
EİG için teşekkür ederim 🙏❤️
Ben hikaye yazdım ve daha fazla yazıp bastırmayı düşünüyorum bu hayalimin başlangıcı ise ortaokuldaki Mehmet hocamdı onun sayesinde 2 tane hikaye yazdım okuldaki arkadaşlarımda yazmıştı kitap haline getirdi o kitap hala kitaplığımda duruyor
Kadınlara kısacık şiir yazmak yetmezdi tümceler dökmeliydiler bu yüzden çoğu Yazar olmayı roman yazmayı tercih etti 🤪😅
Şiir dünyasında hep erkeklerin egemen olması aslında toplumsal yapıdan kaynaklanıyor, dostum. Kadınların tarih boyunca hem eğitim hem de sanat alanında geri planda bırakılması, onların eserlerini duyurmalarını zorlaştırdı. Ama bu, kadın şairlerin olmadığı anlamına asla gelmez. Mesela, Sylvia Plath, Emily Dickinson ya da günümüzde Adalet Ağaoğlu gibi isimler kadın şiirinin ne kadar güçlü olabileceğinin kanıtı! Kadın şairler hep vardı ve hâlâ var, biz onları keşfetmeye ve seslerini duyurmaya devam etmeliyiz. 😊📚
Cevap
12Cevap
Her dönem vardi aslinda ama eskiden yasakmış o yüzden çoğu kadın erkek ismiyle şiirler kitapçılar yaziyormus sesleri hep bastırmış yazdıkları basılmamış şimdilerde var ama erkek daha yoğun yaşıyor bence
Erkek olarak bizim dağ delmemiz, çölü aşmamız, üç başlı ejderhayı öldürmemiz, kötülerin elinden kurtarmamız, canımızı feda edeceğimizi göstermemiz lazım. Çünkü biz barbar canlılar olarak aşkımızı ifade etmenin en iyi yolunu böyle gösterebiliriz. Şairler ise yalancı ayyaşlar! Aşka aşık olmuş ilhamlarına meze kadınlar arıyorlar.
Çünkü kadınlar daha hassas gibi dursa da erkekler daha kuvvetli hissederler.
lafa gelincede askta romantizm de mangalda kül bırakmazlar 😉
Erkekler güzel sözler söylemeyi, kadınlarsa bunları duymayı seviyor çünkü normlara göre.
Güle kan düştü
Bahara ölüm
Aklımda sen varsın
Sırtımda zulüm
Eğer bırakıp gideceksen
Ele bırakma beni seni öldür gülüm.
Çünkü erkekler kadına yazıyor şiirleri kadınlar net bittiyse çikolata girls date falan 2 haftada sıfır model oluyorlar resetliyorlar herşeyi
Netteki klasik ama gerçek cevabı veriyorum🤣 uğruna şiir yazılacak erkek yokta o sebepten..
O kadar çok kadın şair var ki
Ama geri planda kaldılar
Şiir hiç sevdiğim bir tür olmadığı için yazarlara hakim değilim ama illaki vardır bide birsuru kadın yazar vs var illa şiir türünde de yazanlar vardır yani
kadın dedikodu sever seven erkek sevilen kadın ondan
Hayatin kanunu budur erkek şair olur erkek yol yapar erkek mucit olur sonra kadının teki erkolar kaldırılsın der bilmezler ki erkolar olmadan yaşayamayacaklar
Erkekler özde sever ve bu söze yansır.
Kadınların savunmasını bilmiyorum.
Erkekler şiir yazıyor ama etkilenen yine kadınlar oluyor. 😂
Kadın yazsa da erkekler pek etkilenmiyor sanırım
Sanatin, bilimin ve teknolojinin her dalinda azlar. Neden. Toplumun dayatmalari olsa gerek. Dedikoduyu ve eve kapanip zengin biri bulmayi daha rahat buluyor olabilirler. Baskisida cabasi.
ev işi yapıp erkeğin arkasını toplamaktan
Neyine siir yazicaz erkeklerin bacim
Şiir yazılacak erkek olmadığı için 😅😅😅
Kadınlar sustu çünki.
Hayır ne alakası var şiir yazmanın cinsiyeti olmaz
Erkeklerin apzı iyi laf yapar
Destan olur yenen ama en iyi şiiri yenilen yazar
Esasında erkekler daha duygusal varlıklar.
hadi ordan
yalan konuşma yaşlı erkeklerin şiddete meyilli olduğuna bilim kanıtladı yalancı yüzsüz
duygusallıkla şairliğin alakası neyse ondandır çapkın erkekler hep şairlerden çıkıyor bunlar mı duygusalmış yolda gördüğüne şiir yazıyor yersen duygusal ama
şiddet yanlısı bi insan duygusal olamaz
çapkın biride duygulu olamaz olsaydı çapkın olmazdı
öff ne laf anlamaz insansın he anlattık kaç sefer
anlamayan sensin
kafa yürüt
çapkın biride duygusal olmaz olsa çapkın olmaz boş yere iddia etme
Şiir yazılmaya değer olan kadınlardır yazanlar erkek
Onlarında var
Kafa yok
anan öyleymiş demek ki
@2Yüzlüİnsanlar anam ikinci yenici şairlerden biri buda kapak olsun
demek ki varmış kendi lafın sana girdi kafasız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?