Selam KScanlar 😊
Bu yazımda sizlere bir savaştan bahsedeceğim bu savaş öyle bir savaş ki savaş bitiminde en az 65 milyon insanın öldüğü düşünülmektedir. Neredeyse tüm dünya ülkelerinin katıldığı bu savaşta Türkiye ta ki 1945 yılına kadar tarafsızlığını koruyabilmiştir. Ancak Amerika Birleşik Devletlerinin tehdidi üzerine mecburi olarak katılmıştır.
Peki bu savaşın ismi ne?
Bu savaşın çıkmasının sebepleri ne?

Bu savaşın ismi 2. Dünya Savaşı, adeta tam bir insan kıyımının yaşandığı bu savaş sonrasında tüm dünya kuralları hatta çoğu devletin sınırları günümüz halini almıştır. Birçok devlet yıkılmışken yerlerine yeni devletler kurulmuştur. Ayrıca bu savaştan sonra 3. Dünya Devletleri denilen yeni bir kavram ortaya çıkmıştır.
Peki 3. Dünya Devletleri Denilen Bu Oldu Nedir?

Üçüncü dünya ülkesi kavramı ilk olarak Fransız antropolog ve tarihçi Alfred Sauvy tarafından 1952 yılında ortaya atıldı. Bu kavram, günümüzdeki anlamına kavuşmadan önce Sauvy tarafından devrim öncesi Fransasında ruhban sınıfı, asiller ve köylüler şeklindeki özetlenebilecek üçlü yapının üçüncü ayağı olan Köylülerle, günümüzün sanayileşememiş ülkeleri arasında bir analoji kurmak için kullanılmıştı. Yani kısaca gelişmemiş ülkeler için kullanılıyor.
- 2. Dünya Savaşının Önemi Nedir?

2. Dünya Savaşı gelişimi ve neticeleri itibariyle insanlık tarihinin tanık olduğu en büyük kıyımlardandır. Büyük yıkımlar ve ülke sınırlarında farklılıkların olması ile neticelenmiştir. II. Dünya Savaşı, 65 milyondan fazla kişinin hayatını kaybetmesine sebep olmuştur. Korkunç etkileri ile insanlık tarihinde meydana gelmiş olan en kanlı savaşlardan biri olma niteliğindedir.
Hatta savaş sonrasında insanlar normalleşsin diye yani savaş psikolojisinden çıksınlar diye, çizgi filmler, komedi dizi vb şeyler çıkarmışlardır. Savaş sonrasında neredeyse her alanda değişmeler ve yenileşmeler olmuştur. Ancak hala daha savaşın etkileri sürmektedir.

- Savaşın Nedenleri Nelerdir?

- I. Dünya Savaşı’nda yenilgiye uğrayan devletlerin ağır şartlar bulunduran anlaşmalara imza atmaya mecbur bırakılmaları ilk nedendir
Bu antlaşmalar sırasıyla şöyledir;

Serv antlaşmasının şartlarını hepiniz bilirsiniz. Diğer ülkelerin şartları da bizimkilerden farksız hatta daha ağır.
- Japonya'nın Asya kıtasındaki Avrupalı istilasının meydana gelmesine engel olmayı düşünmesi ve gelişen teknolojisi için ham madde arayışı.
- I. Dünya Savaşı’nın sonucu olarak meydana gelen çıkar kavgaların ülke sınırlarını tekrar belirlemesi.
- I. Dünya Savaşı’nın neticelerinin çıkar ilişkileri olarak Almanya ve İtalya devletlerinin aleyhine olması.
gibi birçok neden vardır.
- Savaşa Katılan Devletler Hangileridir?

Müttefikler,
- Fransa
- ABD
- İngiltere
- SSCB
- Çin
Mihver Devletler,
- Almanya
- Japonya
- İtalya
- Çelik Pakt
- Savaşın Sonuçları Nelerdir?

- Türkiye, ABD’ye yaklaşmıştır.
- Savaş neticesinde de devletler arasındaki rekabet devam etmiştir.
- Dünya barışının korunması hedefiyle insan hakları sözleşmeleri yayınlanmıştır.
- II. Dünya Savaşı neticesinde sömürgecilik faaliyetleri mühim bir şekilde azalmıştır.
- II. Dünya Savaşı’nın galibi demokrasiyi savunan ülkeler olmuştur.
- Rusya, Balkanlarda mühim bir güç elde etmiştir.
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim 😊🤗🌹🌺
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer