Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

Suriyeli mülteci sanatçı Abdalla Al Omari, yaşadıkları eziyetin sadece bir kaç tanesini dünya liderlerine uyarlayarak resimler yapmış. Kimse o hallere düşmeden, acıları yaşamadan ve en yakınını yanında can verirken görmeden onları anlayamaz. Az da olsa kendinizi bu insanların yerine koymanızı rica ediyorum. İşte dünya liderlerinin mülteci olarak resmedildiği çalışmalar.

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

Öyle uzaktan keyif çatarak, "oraya füze sallarım, burayı haritadan silerim" demekle olmuyor bu işler. Gerçeği yaşamalısın, acıyı görmelisin, babadan oğla geçen bir ülkeyi yönetmek, kendi ülkenden kovulup yollara düşmeye benzemez.

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

Sınır kapılarında insanları çamurların içinde bekletip, soğukta, yağmurda, açlıkla terbiye etmeye çalışanlara sesleniyorum; gün gelecek sizler de bu acının ortağı olacaksınız.

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

Kimse kendini masum olarak göstermeye kalkmasın, dünyayı süper güç olarak yöneten ABD'nin de başına kim gelirse gelsin aynı politikayı ve aynı caniliği savunduğu aşikar. Her zulüm seven kişinin cezası olacağı gibi, sizin de cezanız ağır olacak.

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

"Müslümanlar ülkeye giremez, orayı ezeriz, burayı parçalarız, sizi sefil ederiz, başınıza başka bir örgüt musallat ederiz, silah veririz, ülkenize girer kadınlarınıza kızlarınıza tecavüz eder gözünüzün önünde ırzlarını, namuslarını kirletiriz" deseniz de, gün gelecek siz bu pisliklerin içinde boğulacaksınız.

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

Müttefikmiş, dostmuş, yanlarındaymış hepsi hikayeden ibaret liderlere sesleniyorum; siz üç beş çapulcuyu vurmak için havadan attığınız o bombalarla binlerce çocuğun geleceğini elinden aldınız. Sizin de geleceğiniz acıları tatmakla geçecek. Belki sen görmeyeceksin ama çocukların elbet görecek o günleri. Yazıktır ki ben üzülüyorum, babaların, annelerin yaptığı hatalar yüzünden çocuklar çile çekecek diye.

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

Eline, yüreğine sağlık kardeşim, bazen sesimiz kimseye ulaşmaz. Bir türlü acımızı kimse görmez. Yalnızca eleştirir, pislik gözüyle bakarlar. Sen tüm dünyaya bu yaptığın sanatla bunu anlatmayı başarmışsın. Teşekkürler.

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?
Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?

Hiçbir çocuk, hiçbir evinin kadını, hiçbir aile babası, hiçbir ihtiyar ve hiçbir canlı pisliklerin oyunu yüzünden ölmeyi hak etmiyor. Acılar hepimizin acısı, kaybolan her can bizim canımız. Allah bu acıları bizim yurdumuza da yaşatmasın. Selametle kalın...

Dünya Liderleri de Mülteci Olsalardı ve Bu Acıları Yaşasalardı Nasıl Olurdu?
Cevapla