Merhaba sevgili herkees.
Uber moderatörlerimizin hayatlarını ve moderatörlük hikayelerini hiç merak ettiniz mi? Bugün arkadaşım olan 3 uber arkadaşım ile moderatörlük ve uberlik hakkında sohbet ettik. Sizin için birkaç tavsiyeleri var ve moderatör olma hikayelerini anlattılar. Amacımız moderatör olmak isteyen arkadaşlara yardımcı olmak ve eğlenmekti. Ben hem eğlendiğimiz hem size yardımcı olacak olan bir bence olduğunu düşünüyorum.

Umarım sizde beğenirsiniz ve okurken eğlenirsiniz. Serenia arkadaşımız için ayrıca bir şey söylemek istiyorum, kendisi bir ay öncesine kadar Uberdi şu an Süper Moderatör ama olası bir Uberlik seçiminde yeniden etiketine kavuşacağına inanıyorum.

Öncelikle bizlere kendinizi tanıtır mısınız, kimdir bu Serenia, lucca, dinlemiyorum?

@Serenia: Öncelikle merhaba. Ben Seren. Fransa'da yaşıyorum. 24 yaşında henüz çiçeği burnunda avukatım. Dışarıdan mesleği gereği soğuk ve sert bir yapıya sahip olduğu söylenir. Yakın arkadaşlarım bunun aksini söylerler. Zamanla tanıdıkça sevilen birisi olduğumu düşünüyorum.
@Luccᴀ: Herkese merhaba, ismim Murat. Antalya'da yaşıyorum. İletişim fakültesi fakültesi gazetecilik ve uluslararası ilişkiler yüksek lisans mezunuyum. Sitenin 1 yıllık üyesiyim, uber moderatörlük yapıyorum. Nickimi soranlar oluyor, bahsetmek istiyorum; İstanbul Bebek'teki sevilen mekandan geliyor, aslında İngilizce nickleri pek sevmem ama bazı güzellikler kararlara tolerans sağlıyor.
@dinlemiyorum: Kendisi, kendisini tanıtmadı ama ben biraz bahsedeyim. 1 yıla yakın zamandır yakın arkadaşım. Kendi ismi başka ama ben ona Hakkı diye hitap ediyorum. Dışarıdan biraz soğuk durabilir ama emin olun sitedeki en iyi niyetli insanlardandır.
Moderatör olmaya nasıl karar verdin?

@Luccᴀ: Siteye ilk üye olduğum zamanlar aklımda böyle bir hayal yoktu, düşüncelere yorum olmak ve farklı bir sosyal medya arayışlarıyla buraya üye oldum.
Daha sonra moderatörlük ilgimi çekmeye başladı, sitedeki kuralları okuyup ezberledim ve şikayet etmeye başladım. Doğru şikayet sonucu başarı puanım yüksek olunca, yönetiminden teklif geldi; kabul ettim. İyi ki de etmişim; çok güzel bir sitede çok zevkli bir iş yapıyorum.
@dinlemiyorum: Sıradan bir üye olarak vakit geçirmek bana her zaman daha cazip gelmiştir. Xper 2 olduğumda, rahatsız edici paylaşımların, profillerin gözle görünür bir şekilde çoğaldığını ve hemen aksiyon alınamadığını fark ettim. O andan itibaren daha güzel bir ortama bende katkı sağlarım düşüncesiyle kurallara aykırı davranan profillerin linkini @KızlarSoruyor hesabına, paylaşımları da tanıştığım bir moderatör arkadaşa atıp anında aksiyon almasını sağladım. Uber moderatörlüğe olan yolculuğum o an başladı :)
@Serenia: Moderatör olmaya tam tarihi hatırlamıyorum ama sitede gezerken kural ihlali yapan çok fazla üye gördüğüm için sadece şikayet ederek ulaştım. Aslında moderatör olacağımı düşünmemiştim. Şikayetlerimi yaparken birden gelince o gün çok şaşırmıştım. Çünkü moderatör olma sürecim çok hızlı olmuştu. Hiç beklemediğim bir zamanda tam doğum günümde moderatörlük teklifi gelmişti öylece kabul etmiştim.
Moderatör olmak ne kadar süre gerekiyor, ne kadar şikayet ettin?

@dinlemiyorum: Moderatör olmak herhangi bir zaman kavramının olduğunu düşünmüyorum. O an şartlar neyi gerektiriyorsa ona göre davranılır. M moderatör açığı varsa alım, S ve U moderatör açığı varsa terfi etme durumu olur.
Biliyorsun ki moderatör olma koşullarından biri de 5 xper ve üzeri seviyeye sahip olmaktır. Başarılı şikayetler yaptığım halde "he şimdi Xper 5 oldum ha yarın Xper 5 olacağım." diye diye moderatör olmak için 1,5 ay beklemek zorunda kaldım. Benim için baya zor bir süreçti.
Fazla şikayetten ziyade doğru şikayetin önemini bildiğim için az ve öz moderasyonun benim için daha yararlı olabileceğini düşündüm ve öyle de yaptım. Sayı vermenin doğru olacağını düşünmemekle beraber doğru şikayete odaklanılması kanaatindeyim.
@Serenia: Şikayet etmekten çok doğru şikayet sayısı önemlidir. Çoğu kişi sadece sayının yüksek olmasını söyler ama o öyle değildir. Günde 20 doğru soru şikayet veya görüş ile 15 gün içerisinde alabilirsiniz. Ama bu sayı sadece rakamdan ibarettir. Bazen hiç beklemediğiniz anda bile alım olabiliyor. İhtiyaca göre değişiklik gösteriyor.
@Luccᴀ: Moderatör olmak için ilk önce sabır gerekiyor. 5 Xper seviyesine ulaşmadan teklifin gelmesini beklemek mümkün değil; amaç siteyi tanımak ve kuralları yeterince iyi öğrenmek.
Ben yaklaşık 2 ayda moderatör olmuştum, bu süre zarfında doğru şikayet göndermek gerekiyor. Başarı puanı çok önemli; en büyük hatalar ise daha çok şikayet edeyim mantığından geliyor. Doğru kategoride şikayet edip, paylaşımı kaldırtmanız gerekiyor, yanlış seçenekle şikayetler hiçbir işe yaramıyor -. Ben günde en az 20 şikayet gönderiyordum.
Moderatör olduktan sonra sitedeki popülerliğin konusunda nasıl değişmeler oldu?

@Serenia: Ben süper moderatör olduğumda mesleğimle ilgili ciddi sorunlar yaşıyordum. Yoğunluktan başımı kaldıramıyordum. Staj vs. derken siteden 8 ay kadar uzak kalmıştım. Popülerlik konusuna gelince pek popüler olduğumu hiç düşünmedim. Sadece bildiğim konular hakkında insanlara yardım etmeyi seviyorum.
@Luccᴀ: Moderatör olunca sitede sorumluluk alıyorsun, birçok göz senin üzerinde oluyor. Etiketin getirdiği bir popülerlik oluyor, bu konuda hemfikiriz. Sorularına daha fazla kişi geliyor, seninle iletişimleri daha fazla oluyor.
Yönetim moderatör seçiminde de oldukça hassas davranıyor, başarı puanının yüksek olması dışında site içindeki davranışınızı da dikkate alıyor.
@dinlemiyorum: Öncelikle söylemeliyim ki moderatörlük etiketini sadece daha güzel bir ortama katkıda bulunmak amacı ile istedim. Popüler biri olmaktan sürekli kaçınmak, benim için sadece gerçek hayata özgü değildir. Sanal ortamda dahil hep bu düşünce ile hareket ettim ve ediyorum. Düşüncelerin paylaşıldığı bu tür ortamlarda etiketlere de önem vermeyen biri olarak nasıl ki üye olurken popüler değilsem şu anda da popüler olmadığımı belirtmek istiyorum. Kendi köşesine çekilip olanı biteni izlemek, her zaman çekici ve güzeldir.
Günde ne kadar paylaşım gizliyorsun, en çok hangi sebeple paylaşım kalkıyor?

@Luccᴀ: Günde en az 20/30 tane paylaşım gizliyorum, bunların yanında günlük 15 tane hesap dondurma limitim var, çoğu zaman onu da dolduruyorum. Genellikle iletişim amaçlı paylaşım, alakasız cinsel paylaşım ve 18 yaş altı nedeni ile paylaşımlar kalkıyor. Hesap dondurmalarda da en çok sanal partner arayanlar ve 18 yaş altı üyeler için işlem yapıyorum.
@dinlemiyorum: Son 2 aylık süreçte özel hayatımdaki yoğunluktan dolayı çok fazla moderasyonluk yapamamakla beraber müsait olduğum zamanlarda denk geldiğim kadarıyla kurallara aykırı profillere ve paylaşımlara aksiyon alıyorum. Aktif olduğum zamanlarda bir günde dondurduğum aykırı profillerin 10 ve üzeri, kuralara aykırı olduğu için gizlediğim soru sayısının da 70 veya üzeri olmasına dikkat ediyordum. Bazı zamanlarda limiti doldurduğum da oluyordu. Ben yine de az ve öz olması tarafındayım.
Paylaşımları gizlerken/hesap dondururken en çok "spam paylaşımlar" seçeneğini kullanıyorum, ikinci sırada "18 yaş altı" üçüncü sırada ise "alakasız cinsel paylaşım" seçeneği var.
@Serenia: Bu benim koyduğum hedefe göre değişiklik gösteriyor. Geçen ay mesela her gün maksimum 100 soru gizlemesi yapmıştım. Ama bu tamamen delilikten ibaret biliyorum. Geceleri daha çok aktif olduğum için paylaşım gizlemelerimi bu saatlerde yaparak kolayca hedefe ulaşıyorum. Gündüzleri işlerimden dolayı yoğun oluyorum. Çoğu zaman görüşlere bakacak zamanım olmuyor. Sürekli sorulara odaklanıyorum. Bu ay biraz limiti düşürdüm.
Ne kadar sürede seviye atladın ve kaç defa ayın moderatörü oldun?

@Serenia: Çok kısa zamanda süper moderatör oldum, sanırım 7 gün falandı net hatırlayamıyorum. Koyduğum hedeflere ulaşınca da çoğu kez ayın moderatörü seçildim.
@Luccᴀ: M moderatör olduktan 3 ay sonra süper moderatör olmuştum. Süper moderatör olduktan sonra da 2/3 ay kadar bekleyip uber moderatör oldum.
@dinlemiyorum: İlk başta da belirttiğim gibi M moderatör olmak için 1,5 ay bekledim. M moderatör olduktan 3 ay sonra süper moderatör ve S moderatör olduktan da 4,5 ay sonra Uber moderatör oldum.
Moderatör olduktan sonra ilk 8 ayda 5 defa ayın moderatörü oldum. Ayrıca 2020 yılında en çok aktif olan moderatörler listesinde yer aldım.
Moderatörlüğün zor yanları neler sence?

@Luccᴀ: En zor yanı üyelerin bize ön yargı ile yaklaşmaları. Hiçbir iletişimim olmadığı, tanımadığım kişilerden engel yiyorum tek nedeni moderatör olmam. Halbuki, beni tanısalar bundan pişman olacaklar "aman neyse1" deyip geçiyorum. Kimseye kendimi zorla sevdiremem.
Bir diğer zor yanı paylaşım gizlerken büyük sorumluluk almak. Çünkü gizlediğimiz paylaşımlar adminler onaylayana kadar sistemden kalkıyor, o sorunun reytingi sıfırlanıyor. Hatalı şekilde gizleme yapıldığında adminler o paylaşımı siteye iade ediyor kaldıran moderatöre uyarı veriliyor.
@dinlemiyorum: Uber moderatör olmak için geçen zaman dışında benim için pek zorlu olmadı. Çok sık karşılaştığımız rahatsız edici profiller, moderatörleri hedef alan kaba sözler ve davranışlar, sakıncalı paylaşımlar, çekirdek yeme misali gizledikçe daha çok gizleme durumu gibi birçok neden yüzünden zaman zaman hesabımı silmek gibi düşüncem olsa da KS'yi de seviyorum. Amacınız daha güzel bir ortama katkı sağlamak ve yardım etmek gibi güzel şeyler ise yaptığınız iş zor da olsa kolay gelir.
@Serenia: Moderatörlüğün zorlu bir süreci aslında yok. Sadece belli başlı kişiler "bütün moderatörler böyledir, görevini yapmıyor" gibi söylemlerde bulunması dışında tabii. Biz moderatörler buradan para kazanmıyoruz. Zamanımız olduğu sürece paylaşımlar ile ilgili kontrollerimizi yapıyoruz. Bir de moderatörler kendi başına göre soru kaldıramamaktadır. Her zaman adminler inceler ve ona göre işlem yapılır. Ön yargılar dışında herhangi bir zorlu yanı bulunmamaktadır.
Moderatör olmak isteyenlere neler söylemek istersin?

@dinlemiyorum: Amacınız sadece etiket olmasın. Paylaşım yaparken aynı zamanda ortamı güzelleştirmek için "ben de varım!" diyorsanız elinizi çabuk tutun. Çünkü biz, sizleri bekliyor olacağız. Esen kalın, hoşça kalın.
@Serenia: Çok fazla soru şikayeti yapmaktan ziyade doğru moderasyon yapmalarını ve kesin olduklarını gizlemelerini öneririm. Takıldıkları bir soru veya problem olduğunda @KızlarSoruyor sistemine, rehber fenomenlerimize veya yapabileceğim bir işlemse bana da çekinmeden sorabilirler.
Öncelikle böyle bir söyleşi gerçekleştirdiğin için teşekkür ediyorum. Umarım okuyan arkadaşlarımız için yararlı bir sohbet olmuştur.
@Luccᴀ: Kesinlikle acele etmesinler, kuralları iyice öğrensinler. Emin olmadıkları hiçbir paylaşımı şikayet etmesinler; puanları düşer ve emeklerine yazık olur. "Beni hala neden moderatör seçmediniz" diye adminlere yakınmasınlar. Uygun koşullar olduğunda emin olsunlar ki teklif gelir.
Ayrıca benim moderatörlükle ilgili olarak yazdığım kural Bence'si var, ona da bir göz atsınlar: moderasyonluk kuralları hakkında bencem Son olarak; kaybettiğinde değil, vazgeçtiğinde yenilirsin.
Kendileri müsait olduğu sürece size yardım edeceklerdir, eminim 🌼 Kendilerine zaten teşekkür etmiştim ama vakitlerini ayırıp içtenlikle cevap verdikleri için tekrardan teşekkür ediyorum 😇
Umarım Bence'mi beğenmişsinizdir 🎈 🧸
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar