Arkadaşlar iş konusunda ailemle biraz tartıştık sizce burada kim haklı ve kim haksız?

Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar ve hepinize iyi pazarlar diliyorum ve size içimi dökmek istiyorum biraz uzun yazdım kusuruma bakmayın şimdi konuya gelirsek ben 21 yaşındayım benim 25 yaşında bir abim var şimdi bizim bir iş yerimiz var akaryakıt istasyonu ben bu yıl üniversite sınavına hazırlandığım için gündüzleri oraya gitmiyorum ders çalışıyorum bir de ben bu yıl ortaöğretim KPSS sınavına da gireceğim bu yüzden ayrıca KPSS'ye de çalışıyorum ve bu yüzden benim yerime gündüzleri abim oraya bakıyor ben de akşamları işe gidiyorum ama bana kalırsa oraya hiç gitmek istemiyorum çünkü ben bu işi sevmiyorum her gün işe gidince içimden of ya yine mi buraya geldim diye söyleniyorum çünkü dediğim gibi işi sevmiyorum nedeni ise hem çok yorucu bir iş sürekli araçlar geliyor sahada onlara bakıyorsun öte yandan sürekli birileri markete geliyor ona bakıyorsun bir de oto yıkama yeri de var orayla da sürekli ilgileniyorsun yani yetiştirmek için sürekli oraya buraya koşturuyorsun yani bu yüzden hem karmakarışık bir iş hem de yorucu geçiyor ve aldığın maaş asgari ücret gerçi ben maaş almıyorum çünkü benim yerime abim maaş alıyor o yüzden bana maaş vermiyorlar ve benim sigortam da yok yani orada kayıtlı çalışan da değilim bu yüzden bugün ailemle biraz bu konuda tartıştık ve ben aileme ben petrolde çalışmak istemiyorum ben daha iyi şartlarda ve geleceği olan bir işte çalışmak istiyorum mesela üniversitede iyi bir bölüm kazanırsam gidip okurum eğer kazanamazsam KPSS çalışıp memur olmayı düşünüyorum en azından çalışma günleri ve saatleri bellidir sonra hafta sonu 2 gün izin var dedim ama bizim işte izin yok bayram günleri bile çalışıyorsun dedim sonra devlet işinin maaşı yüksek oluyor dedim yani kısacası ben aileme ben burada çalışmak istemiyorum eğer kendi iş yerimiz olmasaydı oraya hiç gitmezdim çünkü ben bu işi sevmiyorum bana çok zor ve yorucu geliyor bu yüzden ben bu yıl üniversiteye gitmek istiyorum eğer iyi bir bölüm kazanırsam gidip okurum eğer üniversite kazanamazsam da bu yıl ortaöğretim KPSS sınavına girerim memur olmaya çalışırım dedim aileme ben petrolde çalışmak istemiyorum deyince bu sefer bana sen zorluğa gelemiyorsun sen eğer üniversite okumazsan ya da memur olmazsan yarın bir gün kimse seni işe almaz alsalar da 2 gün dayanamazsın üçüncü gün seni kapıya koyarlar çünkü sen aile işinde eğer böyle düşünüyorsan o zaman milletin işinde nasıl çalışacaksın falan diyorlar bana ve bir de bana petrolde herhangi bir maaş ya da küçük bir harçlık bile vermiyorlar mesela bizim burada ev interneti yok çünkü altyapı olmadığı için gelip bağlamıyorlar bu yüzden ben de ders çalışmak için hattımı faturalı yaptım ama hat benim adıma değil abimin adına bu yüzden abim faturalıya geçti mesela 2 ay önce bana 495 TL telefon faturası geldi sağ olsun abim yatırdı sonra geçen ay bana telefon faturası 751 TL geldi normalde ben yatırmıyorum babam ya da abim yatırıyor faturayı ama bu ay 751 TL geldiğini söyleyince babam bana çok kızdı ve senin faturanı yatırmayacağım dedi yani eğer kendi param olsaydı ben faturamı kendim yatırırım her ay abime ya da babama yatırmaları için o kadar yalvarmam bir de bu ay da bana 559 TL telefon faturası geldi yine babama yatırması için söylediğimde bana kızdı ve yatırmayacağını söyledi. Arkadaşlar iş konusunda ailemle biraz tartıştık sizce burada kim haklı ve kim haksız?

Arkadaşlar iş konusunda ailemle biraz tartıştık sizce burada kim haklı ve kim haksız?
Cevapla