Ortak YouTube kanalı gelir ve emek paylaşımı adil nasıl yapılmalı?

Merhaba,
gerçekten kafam çok karışık ve objektif fikir almak istiyorum. O yüzden olabildiğince dürüst ve ayrıntılı anlatacağım.
Bir arkadaşım ile bir işe başladık. Bu bir youtube kanalı. Bu işte arkadaşımı kanala başlatan bendim. Daha sonra süreç içinde o da devam etti, emek verdi. Bir noktadan sonra “kanalı ben devralayım, daha iyi büyütürüm” dedim ve kontrolü tekrar ben aldım. 3 ay o yönetti 12 ay ben. Gerçekten de izlenme ve gelir artışı oldu.
Bu süreçte:
Net bir yazılı anlaşma yoktu ama daha önce 50’ye 50 konuşulmuştu. Ancak o konuşma yapılırken:
Son zamanlarda:
sürekli sorumsuz davranmalar vb ve her zamanki şikayetçi tavırlarından dolayı ortaklıktan çıkmak istiyorum. Bu arada 7 yıllık arkadaşım kendisi.
Arkadaşım ise “istersen hepsini al, ben bir şey istemiyorum” diyor ama bu da beni daha çok sıkıştırıyor çünkü:
Vicdanen rahatsız oluyorum
Ama aynı zamanda adil olmayan bir yükü tek başıma taşıyor gibi hissediyorum
Sorularım şunlar:
Adil paylaşım nedir?
– Başlangıcı yapan mı,
– Süreçte büyüten mi,
– Yoksa başta konuşulan oran mı esas alınmalı?
Planlar defalarca bozulduysa, karşı taraf kararsız kaldıysa ben ayrılmak ya da şartları değiştirmekle döneklik mi yapmış olurum?
Gerçekten kavga etmek ya da kimseyi ezmek istemiyorum.
Sadece içim rahat edecek, “evet bu adildi” diyebileceğim bir yol arıyorum.
Tecrübeli olanlar, benzer şeyler yaşayanlar veya hukuki/dini açıdan fikir verebilecek olanlar lütfen yardımcı olsun.
Şimdiden teşekkür ederim.

Ortak YouTube kanalı gelir ve emek paylaşımı adil nasıl yapılmalı?
Cevapla