Türkiye’de Hemşireler Neden Ucuz Emek Olarak Görülüyor? Neden Burada Kalmalıyız Ki?

Biz hemşireler hâlâ “kadın mesleği” diye görülüyor, fedakâr, sabırlı ve itaatkâr olmamız bekleniyor. Peki bunun karşılığı ne? Uzun mesailer, ağır iş yükü ve düşük maaş… Devlet ne yapıyor? Tasarruf ediyorum diyor, ama emeğimizin karşılığını vermiyor. Her gün tükeniyoruz, yıpranıyoruz, bazen cinsel şiddeti ve ihmalini görmezden gelen bir sistemde çalışıyoruz. Ve sonra bakıyoruz ki, Avrupa, Kanada, ABD… Orada bizim mesleğimiz saygı görüyor, hak ettiğimiz maaşı alıyoruz, çalışma koşulları insani… O zaman neden buradayız ki? Beyin göçü yapmak, sadece kaçmak değil, sistemden kopmak ve hakkımızı almak demek. Ama Türkiye hâlâ kadın emeğini ucuz ve görünmez sayıyor. Biz sustukça, sağlık sistemi bizim yükümüze bağımlı kalıyor, ama biz yokuz, biz gitmek istiyoruz. Artık soruyorum: Bu kadar emeği, bu kadar fedakârlığı, bu kadar göz ardı edilmişliği neden çekelim? Neden buradayız ki?
Türkiye’de Hemşireler Neden Ucuz Emek Olarak Görülüyor? Neden Burada Kalmalıyız Ki?
Cevapla