Türkiye'de kadınlar üniversite okursa erkeklere göre istihdam şansı artıyor ancak yine de düşük maaş alıyor. Bu durum düzelecek mi?

TUİK'in verilerine göre kadınlar sadece üniversite okurlarsa istihdam şansı erkeklere göre artıyormuş ancak yine de erkeklere göre çok düşük maaşa çalışmak zorunda kalıyorlarmış.

2022 yılında aylık ortalama kişi başı brüt ücret-maaşa bakıldığında eğitim seviyesi fark etmeksizin erkeklerin maaşlarının kadınlarınkinden yüksek olduğu görülüyor. Üstelik eğitim seviyesi arttıkça kadın ve erkeğin maaş farkı da artıyormuş. Gerçekten çok tuhaf.

Sizce bu durum bir gün düzelecek mi? Ne düşünüyorsunuz?

Türkiyede kadınlar üniversite okursa erkeklere göre istihdam şansı artıyor ancak yine de düşük maaş alıyor. Bu durum düzelecek mi?
Türkiye'de kadınlar üniversite okursa erkeklere göre istihdam şansı artıyor ancak yine de düşük maaş alıyor. Bu durum düzelecek mi?
Cevapla