+1 yılUçak mühendisliği ve yazılım mühendisliği her ikisi de farklı alanlarda uzmanlaşmış mühendislik disiplinleridir. Hangisinin daha iyi olduğu, kişinin ilgi ve yeteneklerine, kariyer hedeflerine ve önceliklerine bağlıdır.
Uçak mühendisliği, havacılık endüstrisi için uçakların tasarımı, üretimi, test edilmesi ve bakımı gibi alanlarda uzmanlaşmış bir disiplindir. Bu alanda çalışan mühendisler, aerodinamik, malzeme bilimi, elektronik, mekanik, hidrolik ve diğer mühendislik alanlarında uzmanlık sahibi olurlar. Uçak mühendisleri, karmaşık uçak sistemlerinin tasarımı ve geliştirilmesi için çalışırlar.
Diğer yandan, yazılım mühendisliği, yazılım sistemlerinin tasarımı, geliştirilmesi, test edilmesi ve bakımı gibi alanlarda uzmanlaşmış bir disiplindir. Bu alanda çalışan mühendisler, yazılım geliştirme, veritabanı yönetimi, ağ programlama ve diğer ilgili alanlarda uzmanlık sahibi olurlar. Yazılım mühendisleri, genellikle işletmeler, hükümetler, yazılım şirketleri ve diğer birçok sektör için yazılım sistemleri geliştirirler.
Hangi mühendislik alanının daha iyi olduğu, birçok faktöre bağlıdır. Öncelikle, kişinin yetenekleri ve ilgi alanları, hangi alanda çalışmayı seçeceğini belirler. Öte yandan, her iki mühendislik alanının da farklı zorlukları, fırsatları ve kariyer yolları vardır. Hangi alanda çalışmanın daha iyi olduğu, kişinin kendi hedefleri ve öncelikleri ile doğrudan bağlantılıdır.
Sonuç olarak, uçak mühendisliği ve yazılım mühendisliği her ikisi de değerli mühendislik disiplinleri olup, hangisinin daha iyi olduğu kişinin yetenekleri, ilgi alanları ve kariyer hedefleri ile ilgilidir.
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
9Cevap
Gizli Üye(18-24)+1 yılİlk 50 binde uçak mühendisi ol sana ne istersen veririm
13 Yorumla
Soran+1 yılNasıl anlamadım?
Cevap sahibi+1 yıl50 bine girip uçak mühendisi olmak için çok kötü bi üniversitede okuman lazım
Soran+1 yılCanım zaten 5 devlet üniversitesinde var
50 bin ile alanlar Konya ve Erciyes
Onlarda kötü sayılmaz
Gizli Üye(25-29)+1 yılBen bilgisayar mühendisliği okuyorum, gayet memnunum
126 Yorumla
Soran+1 yılHangi üniversitede
Cevap sahibi+1 yılİsim vermeyeyim ama İstanbul da özel üni de
Soran+1 yılBende eğer yazılım okursam İstanbul gelişim üniversitesi tam burslu düşünüyorum
Cevap sahibi+1 yıl50 bine girip gelişim de mi okuyacaksın?
Soran+1 yılEvet
Cevap sahibi+1 yılİlginç
Soran+1 yılBu yıl 64 binle almış
Soran+1 yılYazılım mühendisliğini
Cevap sahibi+1 yılO kadar yükselmiş mi sıralamalar, bizin bölüm baya revaçta ondan dolayı çoğu üniversite çok zor olmuş girmek
Soran+1 yılKötü mü peki gelişim üniversitesi
Cevap sahibi+1 yılDeğil bende benzer üni de okuyorum ama 50 bine girebiliyorsan daha iyileri var
Soran+1 yılMaalesef 50 bine en iyisi bu
Devletteki ortalama üniversitelere göre iyi olur diye düşündüm
Cevap sahibi+1 yılŞimdi baktım da İstanbul da okuyacaksan daha iyisi yok gibi
Cevap sahibi+1 yılSıralamalar da değişmiş yükselmiş hep
Soran+1 yılÇok yükseldi bu sene de öyle olur
Cevap sahibi+1 yılBizim sektör de maaşlar çok iyi iş olanağı da çok fazla ondan dolayı çok kişi tercih ediyor sıralamada yükseliyor
Soran+1 yılPeki yazılım mühendisliğini mi önerirsin bilgisayar mı
Cevap sahibi+1 yılDünyada yazılım mühendisliği diye bir bölüm yok, sadece Türkiye de var. Yazılım mühendisliği Bilgisayar mühendisliği nin bir alt dali, ikisini de okuyarak yazılım mühendisi olabilirsin. Ayrıca bilgisayar mühendisliği yazılım+elektronik dersleri görüyor. Sen sadece yazılım bilişim alanında çalışacağım dersen yazılım mühendisliği oku, ama iksininden birini de okusan fark etmiyor.
Soran+1 yılBilgisayar daha avantajlı o zaman
Siz hangi üniversitedesin lütfen söyler msiisz
Cevap sahibi+1 yılÖzelden söyleyeyim. Evet zaten yazılım mühendisliği çok yeni bir bölüm
Soran+1 yılŞu an daha mantıklı geldi bilgisayar mühendisliği
Teşekkür ederim 😌
Cevap sahibi+1 yılUçak mühendisliği de çok güzel. Uçak mühendisliği okuyarak makine mühendisleri gibi otomotiv sektöründe falan da çalışabiliyorsun iş olanakları güzel. Sen avantajlarından çok sana hangisi yatkın ona göre karar ver çünkü ikside çok güzel bölümler
Soran+1 yılO kadar kararsızım ki anlatamam tek istediğim yüksek gelirler elde etmek
Cevap sahibi+1 yılO halde sektör hakkında maaş konusunda bilgi vereyim şu an okulu yeni bitirmiş junior yazılımcı 17-18k civarı işe başlıyor, 3 yıl civarı tecrübeli mid yazılımcılar 25k civarı,5 yıl ve üstü senior lar minimum 35k civarı alıyor. Tabi yazdığın programlama dili, çalıştığın şirket falan da etkili ama ortalama bu
Soran+1 yılTeşekkür ederim 😌
Cevap sahibi+1 yılBölümle, meslekle ilgili sorunların varsa sorabilirsin. Başarılar
Uçak mühendisliği
12 Yorumla
Soran+1 yılNeden
- +1 yıl
Uçak olsun pilotajlik gelişecek bölümler bence yazılımda güzel onu da okuyabilirsin ama yazılım artık kendini iyi bir şekilde gelistirmedikten sonra çok bir şeyi kalmıyor çünkü artık okumadanda yazılım öğrenebilirsin eğitimleri veriliyor o yüzden Uçak daha tercih edilir geliyor bana
+1 yılYazılım
11 Yorumla
Soran+1 yılNeden
+1 yılUçak tabi ki
12 Yorumla
Soran+1 yılNeden
- +1 yıl
Daha prestijli daha teknik
+1 yılYazılım knka Ben mimarlık yazıcam ama
116 Yorumla
Soran+1 yılMimarlık bitti ya
- +1 yıl
Neden öyle düşünüyorsun
Soran+1 yıl300 binle bile alıyor popülerliği bitti
- +1 yıl
Bence itü ytü iú.. gibi únilerde çok iyi
- +1 yıl
300 binle girip mimar olan da ne bileyim iş bulamaz ki okunmaz bence
- +1 yıl
Endüstri de düşünüyorum ben
Soran+1 yılBenim mimarlık çocukluk hayalimdi ama artık işsizliği arttığı için vaz geçtim öyle
- +1 yıl
Bence bu ülkede saglik haricinde diğer bölümlerin hepsinde işsizlik sorunu var evet ama kendimizi bir çok şey dahilinde geliştirirsek azmedersek işsiz kalacağımızı düşünmüyorum
- +1 yıl
Inşaat sektörü bitmez
Soran+1 yılÜniversitede hedefin ne peki
- +1 yıl
Ben ilk 100 bine girerim diye düşünüyorum ayt netlerim daha yüksek mezuna kaldım bu arada. Ege de mimarlık yok bende İzmir'de okumak istedığim için büyük ihtimal dokuz eylül yazicam
Soran+1 yılİnşallah kazanırsın canım hakkında hayırlısı olsun
- +1 yıl
Senin ki
Soran+1 yılBen karar veremiyorum bilgisayar mühendisliğine daha sıcağım şimdi
- +1 yıl
Hakkında hayırlısı tek temennim herkes vermiş olduğu kadar emeğinin karşılıgını alır
Soran+1 yılAminn teşekkür ederim
Gizli Üye(25-29)+1 yıl50 k mı yaptın
18 Yorumla
Soran+1 yılEn kötü ihtimalle öyle olur şu an Kİ deneme netlerime göre 30-40 K geliyor
Cevap sahibi+1 yılmezun musun
Soran+1 yılEvet
Cevap sahibi+1 yılkaç binden
Soran+1 yıl155 bin yapmıştım
Cevap sahibi+1 yılbu sene cekersın one ınsallah be
Soran+1 yılİnşallah çok teşekkür ederim
Cevap sahibi+1 yılAyt mat sorun olursa at😂rakibiz
Uçak tartışmasız
17 Yorumla
Soran+1 yılNeden
Soran+1 yılErciyes Üniversitesi gelir ancak ya da Konya
Soran+1 yılİTÜ de var o da ilk 5 bin
Sadece bu üniversiteler var
+1 yılYazılım
11 Yorumla
Soran+1 yılNeden 😌
+1 yılamelelik
00 YorumlaBence yazılım
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılUcak
00 Yorumla
+1 yılİkisi de
00 Yorumla
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer