Bugün evlenip boşanmış bir kadın yakınım dedi ki "kadının parası varsa gerisi belli yaştan sonra baş ağrısı yapıyor"
Sizce ne demek istemiş olabilir?

Bugün evlenip boşanmış bir kadın yakınım dedi ki "kadının parası varsa gerisi belli yaştan sonra baş ağrısı yapıyor"
Sizce ne demek istemiş olabilir?

Bence ben oyle düşünüyorum Bunun nedeni, dinsel kurallarla biçimlenmiş toplumsal davranış kalıplarının daha ergenlikte bireylere empoze edilmesi. Batı dünyası bunu yüzlerce yıl önce kilisenin devlet ve toplum üzerindeki etkisini azaltmak için mücadele ederek aştı. Din olgusunu toplumu dizayn etme ve yönetme aracı olmaktan çıkarıp kişisel/özel yaşam alanına hapsettiler. Ancak, kadınların meta olmaktan çıkarak birey olarak kabul görmelerinin tohumları sanayi devrimi ile işgücüne katılmaları sayesinde atıldı. 19. yüzyılda yaşanan acı bir olay bu tohumlardan biri. Ücret ve çalışma saatlerinin düzenlenmesi gibi işçi hakları için New York'ta bir fabrikada direniş eylemi yapan kadınlar fabrika binasına kilitlendi ve çıkan yangında 129 kadın işçi can verdi (8 Mart 1857). 1977 yılında BM genel kurulunda yapılan oylama ile 8 Mart günü, Dünya Emekçi Kadınlar günü olarak kadınlara armağan edildi. Batı dünyasında kadınlar bugünkü haklarını direnerek, can vererek, mücadele ederek söke söke aldılar. 20. yüzyıl ortalarında bile Amerikan toplumunda, muhafazakar eyaletlerde kadınların görevi iyi birer ev hanımı olmak ve çocuk büyütmekti. Bizde ise, dünya tarihinin en büyük lideri Atatürk tarafından, sahip olduğu üstün insani değerleri sayesinde, Türk kadınına, 60ü yıllık esaretin ardından altın tepside sunuldu ve maalesef değeri bilinmedi. Dini kuralların da etkisiyle toplumun büyük bölümünde halen kadınlar çocuk doğurmak ve erkeğe hizmet etmekle görevli, evlenene kadar "namusunu korumakla" yükümlü birey olarak görülüyor. Taşrada kadınların çalışmasının halen aile hayatı için tehdit olarak görüldüğü geri kalmış yerler var. Ev işlerini karısıyla paylaşan erkeğin zayıf, kılıbık vs ifadelerle aşağılandığı yerler var. Kadının ikinci sınıf sayıldığı kültürel altyapıdan çıkamamış yerler var. Genç kızların yaşıtları erkeklerle iletişimi, arkadaşlığı "elalem ne der" kaygısı ile kısıtlanınca genç erkeklerin cinselliğe aç yetişmeleri, ileride tanıdıkları her kadını cinsel obje olarak görmelerine neden oluyor. Tutucu toplumsal yapı, aslında gençlerin gelecekte karşı cins ile normal, sağlıklı, insani ilişkiler kurmalarını önleyerek onların mutsuzluğuna ve karşı cinse sürekli şüphe ile yaklaşmalarına neden oluyor. Erkeklerin, kadınlara sadece cinsellik odaklı yaklaşmalarının da, kadınları eğlenilecek-evlenilecek kadın diye ayırmaları da bu sebepten. Umarım ki seninle cinselliğe odaklanmadan, seni kendisiyle eşit haklara sahip bir birey olarak gören, sana vajinandan dolayı değil, kişiliğinden dolayı değer verecek bir erkekle karşılaşırsın. ..
Ben öyle birseye inanmıyorum. Aile olmadan paranın anlamı olmaz. Bekar kadına hele kardeşleri anne babası da yoksa sırf parası için bile askinti olan çok olur. Aile, kadını güvende hissettirir.
Para istediğin her şeyi yapmak için bir araçtır ama sevgi bir ihtiyaçtır. Onun için mutlu olsa da eksik hissettiği zamanlar olur diye düşünüyorum.
Halt etmiş xmcuk. Kadın erkeğe, erkek de kadına muhtaçtır. Fıtrat bunu söylüyor. Aksini iddia edenin inancı bulaniktir. Ayrıca para ile mutluluk arasında bir ilişki yok. Parası olup da huzursuzluktan boğulan milyonlar var bu dünyada. Para sadece konfor ve kolaylık sunar. O kadar...
Cevap
7Cevap
İkisinin ilgili olduğunu düşünmüyorum. Para her şey demek değil ki? Çok parası olan kimse evlenmesin o zaman. Önemli olan sağlıklı ilişkiler mutlu bir birliktelik kurmaktır pra sadece araç
Para olmadan hangi hayalini gerçekleştirebilirsin ki
O açıdan bakma. Harvardda yapılan bir araştırmada 65 yaş üstü insanlar yanılmıyorsam çocukluklarından beri gözlemlenmiş 100 veya daha fazla kişi üzerinden yürütlen bi çalışma bu ve hayatın analmını sorduklarında sadece sağlıklı ilişkiler kurabilmiş insanlar huzurlu olduklarını söylemiş. Zengin şöhretli kişiler de araştırmaya dahil.
Paran olmazsa sağlıklı yaşayamazsın. Kötü bir yerde, kirli havalı bir yerde sağlık sorunları içerisinde yaşar, sadece sosyal medyada sana sunulan sanat adı altındaki şeyleri okursun. Kendini geliştirdiğini sanırsın. Diğerinde gez, gör, deneyimle
Bak işte burada da para araç zaten. Bunların hepsine sahip insanlar var hayatta. Mutlular mı? Neye ve kime göre? Ama az varlıkla ya da yoksulluk içinde afrikada vs mutlu gülen yüzler görüyoruz. Her şeyin başında iyi ilişkiler geliyor. Sağlıklı bağlar. Neyle mutlu olacağını da belirleyen bu. Senin bahsetitklern hayat konforuyla alakalı mutlulukla değil
Hayat konforun olmazsa sağlıklı düşünmezdim. Piramitteki ihtiyaçlar hiyerarşisi gibi düşün. En üstte kalanlar belli konfor sağlandıktan sonra gerçekleşir
Evet daha mutlu olur #kizlarbiradimone #KizlarBirAdimOne @KızlarBirAdımÖne @ksFırsat
Peki bu etiketleri neden yapıyorsun :)
Evet 23.59 a kadar, şu an bitti.
Erkeklerin ne kadar gereksiz yaratıklar olduklarından bahsetmiş
Ence haklı mı
Düşününce ben de katılıyorum
Sorumluluk daireniz ne kadar az ise o kadar mutlusunuz..
Yani bu öneriye katılıyorsunuz
Kadının söylediği cümle ucu açık ne anlama geldiğini bende anlayamadım, dolgun bir kazancım olsa ve şimdi ki aklım olsa asla ya evlenmez ya da çocuk istemeyen bir kadınla evlenirdim. Çocuklarım var Allah acılarını göstermesin. Ancak onların acıları acımız mutlulukları elbette mutluluğumuz. Sorumluluklarımız asla bitmiyor. Yarın bir gün her ikisi evlenecek torunlar vs. vs acabalarla dolu yıllar.. telaş stres üzüntü vs.. evlat sahibi olacak olanlar isterse yüzbin aylık olsa ne yazar torunun olur engelli doğar yatağa mahkumdur, tekerlekli sandalyede büyür.. hadi bakalım sorumluluk daireniz genişlerde genişler.. maddiyat herşeyi çözmez belki ama baştan alacağımız kararlar çok şeyi değiştirebilir..
Saygılarımla
Bu demek oluyor ki fakirsen zengin birini bul varsa paran çekil köşeye işte ince detay kadınlar erkeklerdeki paraya baktığı sürece mutlu olamaz böyle insanlar hak etmiyor da bence
Mutluluğu aşkta arayan birinin söyleyeceği laflar değil. Parasına bakıyormuş demek ki. Hayatının aşkını bulmuş olsaydı böyle düşünmezdi
mutluluğu parada arayan biri ise evet
Evet para da şart aslında mutluluk için.
paraya sarılıp ısınabiliyorsan , para sana şefkat sevgi gösteriyorsa hayatta seninle birşeyler paylaşabiliyorsa , karşına oturup seninle yemek yiyebiliyor sohbet edebiliyorsa o zaman evlenme
Erkekler içinde geçerli yalnız
Katılıyor musun peki bunu diyen görmüş geçirmiş biri
Hep öyle diyorlar :)
Evet gerçekler bunlar maalesef
Hayır o benden yaşça epey büyük
O otomatik olarak öyle çıkıyor daha 20 li yaşlarımda prensesim :) :)
Hepimiz prenses olduk yazık erkeklere :)
Naz niyaz çekiyorlar gibi hissettim
gerisini siz biliyorsunuz
Peki :) ne diyeyim
Konu kapanmıştır 🤗
Evlenmek parayla. ilgili diil frekanslarda ilgilidir
hayir mutluluk hicbirinde deel
Aseksüeldir, para başka karşı cins başka
bunu oku bence
tercih meselesi sanki
Bilemem🙄
