İnsan Ne Zaman Olgunlaşır ? Sevince mi ? yoksa Acı çekince mi?
SİZ OLGUNLAŞTIĞINIZA İNANIYORMUSUNUZ NEDEN ?
SİZ OLGUNLAŞTIĞINIZA İNANIYORMUSUNUZ NEDEN ?
Kardeşim!
Bana bir insanın ne zaman olgunlaşacağını soruyorsun.
Dinle cevabımı!
İnsan kendini ucu bucağı olmayan bir boşluk,
kıyısı olmayan bir deniz,
sürekli kıvılcımlar çıkararak yanan ateş,
sonsuza dek parlayan nur,
estiğinde ya da dindiğinde bir rüzgar,
şimşekler çaktıran, gökgürültüsü çıkaran ve yağmurlar yağdran bulutlar,
tatlı melodiler mırıldanan ya da çağıldayan dereler,
ilkbaharda çiçek açan ve sonbaharda yapraklarını döken ağaçlar,
yüce dağlar ve engin ovalar,
verimlilikte ve kıtlıkta tarlalar gibi hissettiği zaman olgunluğa doğru yürür...
İnsan bütün bu duyguları hissettiği zaman,
olgunluk yolunda yolu yarılamış olur.
Varlığının farkındaysa ve yolun sonuna ulaşmak istiyorsa yapması gereken, kendisini annesine dayanan bir çocuk,
ailesinden sorumlu bir ihtiyar,
düşleri ve aşkı arasında kaybolmuş bir genç,
geçmişiyle geleceğinin birbiriyle mücadele ettiği bir orta yaş insanı,
mabedindeki bir abid,
zindandaki bir mahkum,
kitapları ve kağıtları arasındaki bir alim,
gündüzünün ve gecesinin karanlığı arasındaki bir cahil,
imanının çiçekleri ve şehvetinin dikenleri arasındaki bir rahibe,
zayıflığının azı dişleri ve ihtiyaçlarının pençeleri arasındaki bir fahişe,
acılarıyla teslimiyeti arasında bir fakir,
açgözlülüğüyle sağduyusu arasındaki bir zengin,
akşamın sisleriyle seherin ışıkları arasındaki bir şair gibi hissetmektir...
İnsan eğer bütün bu işleri dener ve öğrenirse olgunluğa ulaşır.
Ve Allah'ın gölgelerinden bir gölge olur...
..
Halil Cibran
(Kabuklar ve Özler)
insan başına gelen iyi veya kötü herşeyden tecrübe alır ve o başına gelen herşey onu olgunlaştırır . ben böyle biilirim
insan acı çekince olgunlaşır omuzlarına yük biner her önüne gelen şeye gülmez daha oturaklı olur, yaptığı işlerde daha temkinli olur çünkü acı çekme duygusunu tatmıştır aynı şeyleri bir daha yaşamak istemez, insan sevince çocuklaşır kabuğuna sığmaz komik olmayan şeylere bile gülebilir onun için her şey güzeldir ama ardından bir acı çekerse sevmeye bile ürkek davranır o duyguyu tatmıştır artık daha büyüktür
olgun olmak mutlu olmamakmıdır ?
hayır olgun olmak mutlu olmamak değildir tabikide olgunlaştıktan sonra daha farklı şeylerle mutlu olursun azla yetinmesini bilirsin elindekilerin kıymetini bilirsin diye düşünüyorum ben
anladım doğru düşünceniz
teşekkür ederim :)
rica ederim :)
Acı çektikten sonra olgunlaşmak zaten çok normal, nötr bir şey. Haa, nötrün bile altında duruyorsak ahmaklık edip etmediğimizi bir sormak gerek. Pek az kimse, elindekiler hala onunla iken onların kıymetinin farkındadır ve bir şeyleri kaybetmeden de ders çıkarabilir. Bu ederi karşılayabilecek nitelikteki insan, ölçütünü yine kendisinin çizeceği bir olgunlukta seyrediyor olur zaten.
yine hata yapınca sonuç yine ahmaklık olabilir diyorsun yani
Evet, akıllı insan 1 delikten 2 kere ısırılmaz, derler. :)
hahaha evet haklısın bu konuda :) :)
Sanırım neden güldüğünü anlıyorum. Benim mükellefiyetim yalnızca aktarmak ile sınırlı. :)
Cevap
8Cevap
acı çeknce tabki ben bir ay önce canm çok yndı ama şimdi geçti sevincede oldunlaşırsın ama özellikle sevdiğin sana acı çektitrse çok daha fazla olgunlaşırsın ben şahsen 17 yaşındayım ama sanki 30 yaşındaki kadının düşündüklerinin düşünüyorum yaptıklarını yapıyourm :)
:) güzel anlattın :) o kadar genç yaşta o kadar yaşlı hissetme kendini ama :)
öyle olmalı hep genç kalsın :)
kendim ettim kendim buldum dünyası :) ama bütün suçu erkeklere atmamak gerek
hadi hayırlısı :) umarım senin için en iyisi olur
:) önemli değil
acı çekince olgunlaşır bana göre.sevmek olgunlaşmanın ayrı bir boyutu belki ama acı çekmek kadar büyük bir boyut değil.olgunlaştığıma inanıyorum diyebilirim ama benden beterleri de var sonuçta kendini beğenmişlik yapmamak lazım.
çok mu büyük acılar yaşadın ?
o zaman sağlam bir iradeye sahipmişsin :) atlattıysan sorun yok dahada güçlü olmaya bak kendini hayata ezdirme
:) çok iyi herşeye rağmen smileee :)
hem acı çekince hemde sevinince neden diyeceksin önce acı çekersin yaptığın bütün bedeller için ama bunun karşılığında sevineceğini bilirsin o yüzden acı olgunlaştırır sevinç üstüne tuz biber seker olur...
:) yani sevinçte hüzünde olgunlaştırır diyorsun öylemi
aynen öyle sevinç olğunlağa birr adım atarsın sonun da acı çekersin ama aynı hatayı bir daha yaparsın acı çekince seviçlenir sin sonunda mutlu olursun ama yine sevir ve acı çekrsin her ikiside ollgunlaştırırr
evet haklısın :)
:)))))
Acı çekince evet olgunlaştığımı düşünüyorum düşünmekten çok öleyim zaten.
peki olgunlaşan kişi yine aynı acıları çeker mi ?
Olgunlaştığın için aynı acıları çekmeni gerektirecek şeyler yaşamıyorsun zaten.
anladım teşekkürler
Büyük sorumlulukların altında ezilmeye başladığı zaman olgunlaşmak zorunda kalır, istemese bile.
evet ..o yükü taımaya başladınmı..artık hayatla yüzyüzemisin :)
Acı çekince olgunlaşır insan.
hangi hayat tecrübesine dayanarak bu cevabı verdin
o kadarmı
insan acı çektikçe olgunlaşır sevince değil.
sevincede insan acı çekebilir öyle değilmi
o zaman bu güne kadar ne kadar üzüldüysen sevmekten yinede vazgeçemeyenlerdensin öyle değilmi
Kelimelerin gücünü anlamadan insanları tanıyamazsın :) sadece kelimeleri kullanış biçimine bakarak öyle biri olduğunu düşündüm
evet :)
Ask acisi haric. Öldürmeyen acı olgunlastirir..
Aşkta acı çekmekten uslanmayanlardanmısın :)
vavv :) o zaman ya hiç sevmedin ya da sevdin ama ayrılınca herşeyi kafanda kolayca bitirebiliyorsun :) ve yeni bir arkadaşlığa girişebiliyorsun :) hangisi
Hiç bilmemen dileğiyle :)
kesinlikle acı çekince
çok acı şekmiş gibisin :)
acı değilde zor zamanlarım oldu :)
anladım :)..umarım o zor zamanları artık atlatmışsındır
çok şükür :)
senin adına sevindim :)
sağol :)
önemli değil :)
Hatalarini farkina vardikca olgunlasir.
ama farkında olup yine hata yapma devam ederlerse olgunlaşmış olmuyorlar ki
Acı çekince olgunlaşır
acı çekmiş gibisin
bence ikisi bir arada olunca
tecrübeylemi sabit :)
anladım
Öldürmeyen acı güçlendirir.
Yaşadıklarından ders aldıkça...
sevdikçe acı çeker acı çektikçe olgunlaşır
sen sevip olgunlaşanlardansın galiba :)
hemde ne acı :(
hala mı ? ne kadar oldu ki..artık üzülmek yaralar sadece
Sevince insan içindeki salağı görüp akıllanıyor.
İkiside değil. hata yaptıkça
deger verdigi kisi tarafindan terkedilince
Acı çektiğinde.
sen acı çekmişsin galiba
Olgunlaştım
olgunlaştığını nerden anladın peki ?
insan olgunlaşır mıymış hiç.
acı çekince
tecrübeylemi söylüyorsun
Tecrübe edindiğinde
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar