okul okumadım diye neden herkes bana cahil gözüyle bakıyor biz 5 kardeşiz kardeşlerimin hepsi üni okudu birtek ben lise bile okumadım ama ben orta okuldayken psikolojik sorunlarım vardı onun için derslerim aşırı kötüydü ben istemezmiydim okumayı kimisi maddi imkansızlıktan okuyamaz bende psikolojik sorunlarımdan dolayı okuyamadım kimseyede anlatmadım dertlerimi
babamda dahil çevremdeki herkes bana cahil gözüyle bakıyor bu dünyada babam bile bana cahil gözüyle bakarsa ben ne yapayım evet ben okumadım ama okumanın cahillik ile alakası yok genel kültürüm çok iyi bir çok üni mezunundan bile çok şey biliyorum
bu durum beni çok üzüyor benden çok daha s-alakları bile 4 yıllık üni mezunu ben istemezmiydim okumayı dediğim gibi psikolojim aşırı bozuktu okuyamadım hem en azından okumuş cahillerden değilim
Okul okumadım diye neden herkes bana cahil gözüyle bakıyor?
Sistem bunlar kanka. Okul okuyup diploma alıp kendini kültür abidesi sanan bir sürü mal varken senin üzülmen yersiz. Sanarsın her üniversite mezunu kültürlü bilgili. Ne matematikten ne edebiyattan bir bok bilmezler. Sadece sınava 2 gün kala kamp kurmayı bilirler. Kendi kendilerini kandırırlar. İş içinde değil okul. Sadece milyarlarca insanı sınıflandırmak önlerine engeller koyarak kendilerince hak ettikleri işleri vermek için konulmul bir engel sadece. Ben hiçbir okulda oturmayı kalkmayı yemek yemeyi ahlak kurallarını saygıyı falan öğrettiklerini görmedim duymadım. Sadece okuyun adam gibi çalışın adam olun derler zaten tehditlerinden de belli adam gibi bir meslek sahibi olun. Okulda mesleğin hakkında bişeyler öğrendiğinden değil sadece o mesleğe sahip olabilmek için o diplomayı istediklerinden okuyorsun. Tabi bu geneli için yoksa hakkıyla okuyup projeler üreten bilim adamları huklukçular falan mevcut. Genel olarak halk okul bitirmiş ama henüz cumhurbaşkanı kim başbakanı kim onu bilmeyen insanlar
öncelikle lise yi bile okumaman kötü. ama kimsenin seni ezik yerine koyma hakkı yok. o üniversite okuyan kardeşlerin okulları bittiğinde ilkokul mezunu hatta o bile olmayan insanların emirleri altında çalışacaklar (tabi iş bulabilirlerse) sen kendini geliştirmeye bak. diploma önemli değil. amerikada ki genç nüfusun çoğu üni mezunu değil. çünkü orda ki adam üni nin bir halta yaramadığını biliyor (göz yükseklerde değilse). takma kafanı sen kendini geliştir. zaten açıktan okumak istesen ve hakkıyla çalışsan kısa sürede diplomaları alırsın. bu kadar önemliyse. benim annem ilköğretim babam üni mezunu (dışardan bitirdi). ama annem bence daha zeki. demek istedğim diploma birşey kanıtlamaz.
Okumanın yaşı yoktur diye bir söz var, eğer eksikliğini hissettiğin şey bir diplomaysa al kurtul; ama mevzu okumaksa köyde yaşayıp türlü imkansızlıklara rağmen her gün okula gitmek için kışın karda çamurda sabahın köründe yol yürüyen küçük çocuklar örnek olsun sana. Yani vazgeçme bir hedefin olsun sana cahil diyenleri utandır, bilmemek değil öğrenmemek ayıptır demişler.
Cahillik değil ama hata etmişsin. Herkes zorluklar yaşıyor ama direnmen gerekiyordu. Buna üzülmek de mantıksız hedef koyabilirsin. Okursun bence kendine güveniyorsan
İnanın o haldeyken asla böyle düşünülemiyor, hele ki aile de yardımcı olmuyorsa, ya da olamıyorsa işler çok zorlaşıyor. O öyle bir psikoloji ki size anlatamam.
etrafım tıp hukuk dişçilik eczcılık bla bla dolu. fakat lise mezunu dayım ile konuşabildiğim bir çok şeyi onlarla konuşamıyorum. İlla içinde kaldıysa oku bir şeyler. senınle bununla ılgılı uzun uzun konusabılırım
Her ehliyet alan şoför olmuyorsa diploma alan da adam olmuyor. Eğitimleri yükseliyor insanlıkları azalıyor. Takma kafana sen eğitimin sağladığı tek şey iyi bir iş ve maaş başka bir şey değil
#GizliSoruyuSoran Kardesim sorun kapandigi icin buraya yazdim. Benimde asosyal cekingen oluşum benim hayatimda cogu konuda engel oldu bana. Senin bu yazini gorunce eski gunlerim aklima geldi. Seninde sorunun cekingenlik gibi birsey ise yardimci olurum. Ben sadece en son gittigim psikiyatrinin uyguladigi test ve tavsiyeleriyle yendim
Sana cahil gözüyle bakan kişiler, asıl cahillerdir. Ben de senin ki gibi psikolojik sorunlar yaşadım, istersen burada mesajlaşabiliriz, lütfen kendini yalnız hissetme.
En İyi Cevaplar