
İnsanları anlamak zordur..
kendini anlatmak daha zor bence..
Peki siz nasılsınız bu durumda
İnsanları anlayabilirmisiniz?
ya kendinizi anlatabiliyormusunuz?

"Kendini bilen Rabbini bilir."diye bir söz vardır. İnsanın kendini tanıması o kadar kolay birşey değildir...
Kendini bile tanımamış bir insanın, insanları anlamak için uğraşması kadar abes ve boş birşey olabilir mi?
En önemlisi de insanın kendini anlatabilmesi için veya anladığı birşeyi anlayabilmesi için "O" anladığı şey hakkında yeterli bir bilgi sahibi olup."Onu" hazmedip hazmettiğini karşı tarafa aktarması gerekir...
Örneğin;İki insan düşünelim. Bir tanesi kendi yaşamadığı olayı anlatıyor ki, bunun tesiri yok denecek kadar azdır. Karşısındaki insana hiçbir şekilde tesir etmez. Diğer kişi ise kendi yaşadıklarını ve "O" olay hakkın elde ettiği bilgileri öyle bir anlatıyor ki. Karşısındaki insanı bile aynı duyguyu yaşarmışcasına kendisin'den geçirebiliyor...
Cahil insan=Kendini bilmeyen insan=Anlaması zor
Bilgili insan=Kendini yaşıyan insan=Anlaması kolay
İnsanları anlamak gerçekten zor ustad..
İnsanların beni anlamasıda zor ön yargıyla yaklaşanlar..
En basiti nickim zevkle diye sapık abaza ithamında bulunanlar..
Zevk sanki sırf cünsellikle alakalıymış gibi bakmaları..
Okadar tuhafki..
Ama ön yargısız yaklaşanlarda gayet iyi anlar beni anlatırım kendimi..
Tebessüm en güzel iletişim aracıdır..
https://pbs.twimg.com/media/A0WeB5ACQAIxuXO.jpg Bu geldi aklıma..
Zamanla görerek tanımak isterim.
Onun anlattıklarına inanmaktansa kendi gördüklerime inanmayı seçerim.
Zor ya birine kendini anlatmak sen düşün işte yaş olmuş 31 geldi biri
haydi en baştan anlat babam anlat.
Oğuz Atay ne demiş; “Beni hemen anlamalısın, çünkü ben kitap değilim, çünkü ben öldükten sonra kimse beni okuyamaz, yaşarken anlaşılmaya mecburum.”
Biz birilerini anlamakla geçiririz ömrümüzü. Başkalarını anlamaya çalışırken de kendimizi anlayamadan ömür biter..
Cevap
21Cevap
İnsanları anlıyorum hatta bazen o kadar cok tanıyorum ki yüzüme baka baka yalan söyleyişlerini yarı tiksinme yarı keyifle izliyorum. Bazen keske bu kadar iyi analiz yapamasaydım diyorum birine saf bağlanmayalı cok zaman oldu. Anlatmaya gelirsek ben kendimi anlatmayı sevmem yaşayarak ögrensin isterim çünkü insan istediği kadar anlatsın kendini karşı taraf ne göruyorsa öylesindir gözünde.
Kendimi anlatmamayı tercih ediyorum. . Insanlar nasıl olsa anlamak istediklerini anlarlar.. Boşuna yorulmaya gerek yok, bir zahmet gözlem yapsınlar..
Ben anlarım insanları Kendimce elimden geldiği kadar. Ama anlatmak dersen. Zor be abi herkes kendi için belki aynı şeyleri söylicek. Belki tam tersini ama ben hiç konuşmadan kendimi. Anlatmadan beni gözlerime bakarak anlayacak kadını buldum mu sarılır bırakmam.
Bence dünyanın en zor mesleği insanın kendini tercüme etmesidir.
Diğer insanlar beni anlayamadıkları için bende onları anlamak için çaba sarfetmiyorum. Bir yerden sonra bırakıyorsun çünkü..
Bir ara insanları anladığımı sandım, sonra sandığımı anladım..
Artık çabalamıyorum insanları anlamaya..
Ve kendimi anlatmaya da, çoğu cevap vermek için dinliyor beni, anlamak için değil.
Her şeyi anlamak iyi değildir. Yıpratır. İnsanları amlamaya uğraşmam. Onlar anlatır kendilerini...
Kendimi anlatmak için de bir çabam yok.
Herkesi cok iyi anlarim ama kendimi sözlere sigdiramiyorum.
Hareketlerimdn ya da davranis tarzimdan anlasilirm
İnsan bazen kendini bile anlayamıyor ki bir başkasını anlayabilsin kendini anlayamadıktan sonra bir başkasına kendini anlatamazsın. O yüzden " Ben seni anlıyorum" sözü boş..
Bazen kendini ne kadar yalın haliyle de anlatmaya çalışsan yetersiz kalıyorsun. O yüzden anlatmak daha zor. Karşımdakini anlattığı kadarıyla anlayabilirim.
Yormam ki o konuda kendimi hiç bir zmn. Dengesiz insanlarla işim olmaz.
Anlamak ve anlatmak istiyormuyorum asil soru bu benim icin...
İletişim becerilerim yerli yerinde, kendimi de anlatırım karşıdakini de anlarım.
ben cok yirtik biriyimdir giriskenimdir herkesle konusur muhabbet ederim ama beni anlayan birinin oldufunu sanmiyorum
kendimi anlatabilmem için önce kendimi anlayabilmem lazım.
Kendimi anlatmam genelde. Anlamak isteyen zamanla anlar zaten.
Kendimi anlatamadigim için degil mi ki zaten bu yanlış anlaşılmalarım.
Anlamaya calisirdim vazgectim yasiyip ogrenmeye calisiyorum Ustam dedi..
Kendimi anlatmak gibi bir çabam olmuyor. Çok nadir olursada ben ne yaparsam yapayım onun anlayacağı kadarım.
Anlamakta zorlanmam ama anlatmakta zorluk çekiyorum genelde.
İnsanları anlıyorum fakat kendimi anlatamıyorum ya da anlamak istemiyorlar
Herkesi anlarim. Kendimi de cok iyi anlatirim ama kimse anlamaz
En çokta birine baştan sona kendini anlatmak istiyor insan. Bir daha kendini kimseye anlatmak zorunda bırakmayacak birine.
Bu konuda bir sıkıntı yaşamıyorum , kendimi anlatmakta kolay geliyor
bazı insanları kolayca anlarım bazılarını ise anlayamıyorum duruma göre yani
insanlari anlamak benim icin kolay olan. asil zor olan kndimi anlatmaya calismak ve zorunda olmak bazen.
anlatım ama anlatmakta sorun var. karşıdaki anlamıyorsa
Cogu zaman evet , hatta kendimi anlatmayi da pek beceremem , karisik biraz
Anlamiyorum.. Oyun nerede bitiyor, hayat nerede basliyor? Hic anlamiyorum (Oguz Atay)
Ben kendimi anlatmada b*k gibiyim ama insanlara gelince iyi bir dinleyiciyim
İnsanları kolay çözerim kendimi de kolay ifade ederim ama yanlış anlayanda olabiliyor 😊
insanlardan bolca kazık yedikten sonra hiçte zorlanmıyorsun insanları anlamak çok basit geliyor
Ben anlatırım ama pek anlayamazlar. Belki anlatamıyorumdur da bilmiyorum.
Edip cansever beni anlamış.
REİS.. beni dinleyen kafasına sıkar emin ol..
anlatsam da anlamazlar
Valla her ikisinde de iyiyim :D
insanlar beni anlamaz ise direk söylüyorum
anlatamıyorum da anlayamıyorum da
Anlayıp, anlatamamak yordu beni
Beni pek anlamazlar çevremdekiler.
Beni daha anlayan olmadı
bn insanları anlıyorum fakat kendimi anlatamıyorum
Ben anlatıyorumda onlar anlamıyorlar 😕😕
İnsanları kolayca anlarım ama beni anlayamıyorlar.
Beni ben anlamadım millet nasıl anlasın
Evet. Bazılarını anlamakta zorlanıyorum
Anlatirim da anlamazlar genelde.
Kolayca anlatamam.
Zaman zaman evet
Evet zorlanıyorum 😕
anlarız anlatırız da
Anlarim, anlamazlar.
Zor.
Kendimi cozemiyorum.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar