Sınav yüzünden moralim bozuk nasıl bu sıkıntıdan kurtulabilirim?

Bugün kendi bölümümün bütünleme sınavına girdim. Ve sınavım beklediğim gibi geçmedi. Sınava oruçlu gittim. Oruç sınavımı olumsuz etkilemedi. Sınava çalıştığım halde kötü alacağımdan moralim bozuk. Bu dersin kredisi yüksek olduğundan ortalamamı çok düşürdü. Geçen dönem oda arkadaşım sınav zamanlarında öfke sorunları geçirmesinden sınavlarımı olumsuz etkiledi. Ve ortalamam okulun geçme notundan 20 puan düşüktü. Bu dönem ortalamamı yüksek tutmaya çalıştım lakin geçen dönemden daha zor derslerim var. Bu dönem daha çok çaba gösterdim lakin 2 dersten çalıştığım halde kötü aldım. Büte girdim bugün yine kötü aldım. Çalışıpta kötü aldığımda daha çok sinirlerim bozuluyor. Okula uğramayan arkadaşım bendeki notlarla az baksa benden yüksek alıyor. Kendimi gerizekalı gibi hissediyorum. Bu bölüm benim yeteneğimin olduğu bölüm değil aslında benim hiç olmam dediğim bir bölüm. Ama yine de bu bölüm hakkında kendi geliştirmeye çalışıyorum. Bölüm hakkında bir şey bilmememden dolayı başarısız oluyorum sınavlarda. Pes etmemeye çalışıyorum. Kötü almaktan sıkıldım. Bugün ki sınav beni daha çok moralimi bozdu. Çocukluk yıllarımda sürekli dalga geçilirdim. Okulda derste konu hakkında bilgim olmayan bir şeyde dayak yerdim hocadan. İlk okul hayatımda kendime güvenim hiç yoktu. Ve çok dalga geçilirdim. İçine kapanık olduğumdan dolayı kimseye bahsetmezdim okulda yaşadıklarımı. Beni en çok üzen başarısız biri olmak istemiyorum. Bu durumdan nasıl kurtulabilirim?
Sınav yüzünden moralim bozuk nasıl bu sıkıntıdan kurtulabilirim?
Cevapla