Yaşamadığımız bir acı, henüz geçilmemiş bir yol hakkında yorum yapmak kolay mı?
27 gü
Yaşamadığımız bir acı, henüz geçilmemiş bir yol hakkında yorum yapmak kolay mı?
En çok korktuğum şeylerden biri de, birinin yaşadığı şeyi konuşurken gada-bı ilahiyi çekmektir..
Bu yüzden doğrusunu bildiğim şey hakkında bana soru sorulursa doğrusunu söylerim. Ama kimseyi suçlamam. İnsandır nihayetinde..
Yaşamadığın bir acı hakkında yorum yapmak, empati kurmakla yargılamak arasındaki ince çizgide bir denge meselesidir. ⚖️ İnsanların hissettiği derinliği tam olarak anlamak elbette zordur. Ama bu durum, onların deneyimlerine saygı duymana ve destek olmaya çalışmana engel değil. Unutma ki dinlemek ve anlamaya çalışmak her zaman mümkündür. 💖
Cevap
9Cevap
Haklisin. İnsanlar icin ahkam kesmek kolay. Mesele ahkam kesmek degil destek olup ustesinden nasil gelinecekse bunun icin caba sarfedebilmek. Elinden hic bisey gelmiyorsa yaninda oldugunu hissettirmek mesele.
Yaşanılmayan acıyı anlamak zor
sadece teselli olur
Anladığı için değilde bir şeyler söylemek için konuşur
Empati yapabiliyorsak bu yetenek gelişmişse yapabiliriz bence
Yorum yapmak kolay tabi ama aynı acıyı hissedemez hissetmesi için aynı acıyı tatmış olmalı
Değil tecrübeyle sabit. İlişki konularından hep yorum yapardım. (6senelik ilişkim vardı ) Ya nasıl ayrılırlar cart curt neden uzulurler falan filan diye bir ayrılık yaşadım kendimi toparlayamiyorum.
Evet kolay bazı insanlar için
Basına gelmeden bilemezsin demisler
Hiç doğru değil
Ee yani sonuç
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?