Yaşadığınız acıyı bir başkası anlayabilir/yaşayabilir mi?

Yaşanan acıyı herkes kendi şartları, yaşanmışlığı, hissettiği şeye olan algılama biçimi ile bedeninde yaşıyor/hissediyor. Bir başkasının, bu kan bağı olan kişi/ler dahi olsa; bir insanın yaşadığı acıyı aynı oranda yaşayabileceğini düşünmüyorum. Benzeri bir acı ile bedeni baş başa kalmadan kişinin, diğerinin acısını hissedebilmesi daha da imkansızlaşıyor. Burada dilin sınırlılıkları da buna etken. Dilin bize verdiği kolaylık/sınırlar ölçüsünde, karşıdakinin bunu anlayabileceği ölçüde kendimizi paylaşmak zorunda kalışımız, bir acıyı nasıl tarif edebilirse o şekilde o ölçüde...

Siz ne düşünüyorsunuz?

Yaşadığınız acıyı bir başkası anlayabilir/yaşayabilir mi?
Cevapla