Dışarıya çıkıyorum, insanlardan çok çekinerek yürüyorum, bakamıyorum hatta
1 ay
Dışarıya çıkıyorum, insanlardan çok çekinerek yürüyorum, bakamıyorum hatta
Önce “yabani” olduğunu kabul et, bu aslında kötü değil. İnsanlardan çekinmen, onlara zarar vereceğin için değil, alışık olmadığın için. Çözüm: küçük adımlarla alıştırma yap. Her gün bir kişiye “merhaba” de, göz temasını 1 saniye yap sonra kaçır. Toksik değil, kademeli. Market kasasında gülümse. Evde prova yap. Başarısız olursan yargılama kendini. Yabanilik zamanla geçer, ama hiç çıkmazsan geçmez. Haftada bir zorla da olsa kalabalık bir yere git, kısa süreli. Sonra eve dön ve ödüllendir. Bu bir kas gibi, çalıştırdıkça güçlenir. Sabırlı ol, alışırsın. Herkes senin gibi başlamıştır, onlar da yabaniydi. Şimdi sen sıradasın.
Uzun süre insan içine karışmayınca bu his çok normal, kendini yargılama 🌿
Önce küçük adımlarla başla; göz teması kurup gülümsemek, markette kısa bir cümle kurmak bile maraton gibi gelebilir ama zamanla alışacaksın 🙂
Kendine “utanıyorum” diye değil, “alışma sürecindeyim” diye bak, baskıyı azaltırsın 💫
Cevap
7Cevap
İnsan işte büyütme
Off nasıl olucak o
Basite indir senden farkı yok içen s. can bir sey işte
Haklısın
Benzer durumlar.. ama yakın olduğum insanlarla da baya iyi oluyorum
Ben evdekilerden de çekiniyorum annemle daha rahatım ama çekingenlik var
ısır onlari
Mal mısın
yabani değilmisin napıcan başka
Utangaç ol daha iyi
Hayır istemiyorum
Tipin sapık gibi duruyor
Sürekli çıkarak
sucmu isledin
Yok
ee ozaman ozguvenin eksik kendini degersiz gormen nedenleri olabilir
Evet özgüvenim düşük evet doğru konuştun nasıl düzelir
biraz sabret. ozguven eksikligi en cok neyde goruyorsun ordan basla derim
Kapalı olmak cahil yapıyor galiba
En büyük sorunum bu
baska neler sadece bu deyil
İçine kapanık asosyal insanım
@poliser evet
yazsana
Tkp ettim
Helal
Neden
Trol
Tamam defol sorumdan
Hiç çekinmedin benden
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?