Dışarıdan kimse anlamıyor ama çok terliyorum, sıcak basıyor, aşırı kötü hissediyorum, kimse inanmıyor bana ama çocukluktan beri var bu bende, güzel olduğum halde bunu yaşıyorum, nasıl düzeleceğim bilmiyorum ya
2 ay
Dışarıdan kimse anlamıyor ama çok terliyorum, sıcak basıyor, aşırı kötü hissediyorum, kimse inanmıyor bana ama çocukluktan beri var bu bende, güzel olduğum halde bunu yaşıyorum, nasıl düzeleceğim bilmiyorum ya
Normal tabi ki. Bu dış görünüşle değil, insanların sana bakmasından duyduğun huzursuzlukla alakalı bir durum. Düzelebilmek için bu fobinin üzerine gitmen gerek. 🌱
Çok denedim ama olmuyo
Bir anda olmaz ya pes etmemelisin
Çocukluktan beri uğraşıyorum
Güzellikten kaynaklı özgüvenden vareste kaygı yaşayabilirsiniz. Sonuçta her ne kadar güzel olsanız da siz de ölümlü bir canlısınız ve kaygılar da çoğunlukla ölüm korkusu kaynaklı olarak gerçekleşmektedir.
Güzel olman sosyal fobi yaşamamana yetmez, bu tamamen iç dünyanla ilgili bir durum 💔 Sanki herkes seni izliyormuş gibi hissediyorsun, bedende de terleme, sıcak basmasıyla çıkıyor. Küçük adımlarla başlarsan iyi gelir; mesela kısa sohbetlere gir, nefes egzersizi dene, kendini suçlama. Gerekirse bir uzmandan destek almak da utanılacak bir şey değil 🌿
Cevap
3Cevap
Bu fobi nasıl bisey
Herkes sana bakıyor, seni izliyor gibi bir düşünceye mi kapılıyorsunuz
Ya bilmiyorum ama asla rahat değilim sürekli elim ayağım terliyor hatta çocukken o kadar fazlaydı ki yüzüm bile terlerdi ya çok berbat bişey bu
Tamam anlıyorum da bu rahatsızlığın konusu ne
Herkesin sizi izlediği düşüncesi
Sizi kötü eleştirecek kaygısı mi
Hepsi işte görünür olmak
O zaman çocukluktan ailede sizi kötü eleştiren, travma oluşturan unsurlar vardı.
Bunu anca ozguveni yükselterek asabilirsiniz. Kendi kusurlarinizla, hatalarinizla kendinizle dalga geçecek şeyler bulun, ayna karşısında bunları ciddiye almadan kendinizle dalga geçin kendinizle barışın
İşe yarar mı evet çok travmam var çok eleştiriliyorum ailede
Evet kesinlikle işe yarar
Bak herkesin kendi defteri kendi kalemi var istediğini yazar, sen başkasının yazdığı hikayede figüran mi olacaksın yoksa kendi defterine kalemini alıp kendi hikayeni yazıp başrol mu olacaksın buna karar ver
Kimsenin elestirmesine izin verme. Sen üzülebiliyorsan onlarda üzülebilir. Karşılık vermekten çekinme.
Hadi diyelim hala eleştiriyorlar hiç ama hiç anlam yükleme. Onları haklı mı diye sorgulama bile.
Ben herşeyden çabuk etkileniyorum hassas biriyim biri bana sen çok safsin dedi inanırım falan şu an zaten hayatım yok depresyon geçirdim biyandan o var
Tamam anlıyorum seni
Ama elalem her zaman eleştirecek birsey bulur ve elalem ne diyecek diye düşünerek hareket edenler başkalarının mutluluğunu izlemekle yetinir
İlk önce geçmişini affetmen gerek, kendinle barışman gerek. Ve kendi kalemini eline alıp kendi hikayeni yazıp başrol olman gerek
Benim yeniden başlamaya gücüm enerjim yok
Hayır işte böyle negatif düşünmeyi de birak
Her bitiş yeni bir başlangıçtir diyerek hayatına devam edeceksin.
İnsan kırıldıkca içine kapanır ve içine kapanarak sadece kendini cezalandirirsin
Gerçekten bahane değil hiç gücüm yok
Var olmaz olur mu ya kaç yaşındasın ki
28
Daha hayatın başındasın. İnan bana en güzel yaşlarin başındasın. Artık ne istediğine eminsin.
Asla pes edip gücüm yok diyerek kendine ihanet etme. Mücadele etmen gerek. Artık eskileri bırakacağın kırılma noktasindasin
Ya hiç arkadasim yok çevrem yok kafam yerinde değil evden çıkamıyorum sınav var kazanamiyorum bomboş hissediyorum
Hayatı erteleme
Hem sınava çalışıp hemde sosyalleş. Çünkü zaman doğru veya yanlış umursamaz. Akar gider. Aynı zamanda bir çok şeyi yapabilmeyi öğrenmelisin
İnternet bir araçtır ve amaca hizmet eder. On yargılı olma.
Ben ablamın yanında kalıyorum burada kimse yok aslında memlekette de yok
Tamam anlıyorum. Ama çevrede yoksa İnterneti de bir arac olarak kullanabilirsin. Ama asla kendini kapatarak kendini cezalandırma
Sosyal medyadan kime guvenelim kpss çalışıyorum sürekli evdeyim ya
Elbet güvenilir kişiler var. On yargılı olma
2010 yılından bu zamana kadar evlenen çiftlerin %60 I Sosyal medyada tanışmış. Bunların içlerinde elbet görücü usulü, ask evliliğinde de olan kötü sonuçlar elbet vardır.
TV de, medyada çıkan kötü algılarla manuple olmayın. İşte kendi hikayeni yazmak dediğim bu oluyor aslında
Ben evllik düşünmüyorum
Ee tamam Internet amaca hizmet eder. Arkadaş edinebilirsin kadın veya erkek nasıl istersen
Deniycem
Siz bilirsiniz inanın hersey sizin elinizde
Ya kabullenmiş çaresizlik ile kendinizi cezalandirirsiniz. ya da kendi hikayenizi yazarsınız
Ben birşeylerin değişeceğine inanmıyorum suanki durumun benim elimde olduğuna da inanmıyorum
Hersey senin elinde sana bir youtube kanalı önereyim. Oradaki kayıtları her sabah sırayla dinle inan Hersey düşünce ile başlıyor
Olur
Kanalı bulamadım ama arama kısmına Joe dispenza yaz Türkçe ve o videolar dinle hayatında cidden köklü değişiklikler olacak
Teşekkür ederim
Korkularının üzerine gideceksin devamlı esiri olmamak için
Olmuyo çok denedim
Ya sürekli böyle geçmiyo
Kaygı bozukluğu
*. Bdbbrrb
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?