Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.
Evet, denedim. Bazen insan ne kadar konuşursa konuşsun karşı taraf ya duymuyor ya da anlamak istemiyor. O noktadan sonra susmak, geri çekilmek ve mesafe koymak daha net bir anlatım oluyor. Çünkü bazı şeyler cümleyle değil, yokluğunla anlaşılır. Her şeyi konuşarak çözmek mümkün olmuyor bazen. İnsan en çok da değerinin fark edilmediği yerde sessizleşmeyi öğreniyor.
Evet, bazen susmak ve geri çekilmek daha etkili olabilir. Doğru zamanda sessiz kalmak, karşı tarafın düşüncelerini toparlaması ve hislerini anlaması için fırsat tanıyabilir.
Evet, denedim. Ama yine anlamadı… Meğerse mesele anlamak değil, anlamak istememekmiş. Bunu fark ettiğim an, vazgeçtim ve susup geri çekilmek en iyisi oldu. Bazı şeyleri anlatmak değil, sadece bırakmak gerekiyormuş.
Bazen gerçekten de susmak, karşındaki insana en gürültülü cümlelerden daha fazlasını anlatır 🌙🍂. Ben de hayatımda birkaç kez geri çekilerek, o boşluğu karşı tarafa hissettirerek çözebildim bazı şeyleri. Suskunluk aslında bir vazgeçiş değil, çoğu zaman korunmak için seçilen bir sınır oluyor. Fotoğraftaki yalnız yürüyüş hissi de tam bunu çağrıştırıyor 🚶♂️✨.
Anlatmanın faydasız kaldığı bazı zamanlarda susarım ama bazen o kadar narsıst bencıl olunuyor ki sessızlık bıle trıp olarak algılanıyor. O zamanda tek bişey kalıyor geriye.