Burası bedenini bıraktığın yer , bir geçiş kapısıydı belkide senin için... Çini'leri çok severdin civit mavisinide ve maviyle alakalı her şeyi.. "Bir keresinde firavunun mavisinden" bahsetmiştin bana... cok saçma gelmişti biliyor musun? Yorgundun... mental olarak , iyice sessizleşmiştin... İnsanların seni anlayamamasına bile üzülemiyordun artık...
Gerçeklikle alakalı konuşmalarımızı ve bir daha zamanda geriye dönemeyeceğimizi gayette iyi biliyordun... İnsan neden pişman olur? diye sormuştun ya. "Belkide yeni bilgiler olmasaydı kimse pişman olmazdı" dediğimde... kocaman gülmüştün..
Anlamsızlıklar serisi
Anlatılması zor bir şeyi , anlatmaktan vazgeçer misiniz?
Anlatılması zor bir şeyi anlatmaktan bazen vazgeçerim, çünkü herkesin anlayacağı yer aynı değil. Ne kadar uğraşırsam uğraşayım karşı tarafın algısı hazır değilse, kelimeler yetersiz kalıyor. Yoruluyorum, kendimi eksik hissediyorum, anlatabildiklerim değil, anlatamadıklarım içinde birikiyor. O yüzden bazen susmak, anlatmaya çalışmaktan daha huzurlu geliyor. Çünkü bazı şeyler kelimelerle değil, yaşanarak ya da hissedilerek anlaşılır.
2
3 Yorumla
Soran
10 ay
Kesinlikle... elinize sağlık özellikle son cümle gayet güzel olmuş.
Ben karşımdakine göre ya anlatırım ya da hiç o cümleye başlamam. Bazı insanlar kolay olsa bile anlamak istemediği için ne kadar anlatırsam anlatayım yine aynı anlaşılmamazlığa çıkıyoruz.. O yüzden karşımdaki kişi anlamaya meyilli ise anlatırım çabalarım 🙃
Ha ama yok anlamak istemiyor ve gayret göstermiyor yargılıyorsa ona tek kelime dahi edesim gelmez, kolay kolayda etmem..
5
4 Yorumla
Soran
10 ay
Teşekkür ederim... Yazı anlamsız ona çok takılmayın derim.. Karşıdaki insanın , Algılarının açık olup doğru anlamak istemesi önemli... dediğin gibi.. Öyle değilse şayet. Gerekte yok anlatmaya zaten...
Anlatılması zor olan şeyi anlatmaktan beni vazgeçiren şey ne? Karşımdakinin anlama kapasitesi mi yoksa anlatılan şeyin bana olan duygusal zorluğu mu? Her iki durumda da karşıya geçmeyeceğini anladığımda, susardım sanırım. ‘Baktığın benim, gördüğün sensin. Okyanus ne kadar büyük ve zengin olursa olsun, herkes kendi kabı kadar su alır.‘
4
7 Yorumla
Soran
10 ay
Her ikiside hem anlaşılamama, hemde duygusal zorluk...
Bazen hisleri tarife cümleler yetmez, değil mi? Öyle anlarda kelimeler anca gölge olur hislerimize. Ama o duyguyu biriyle paylaşma çabasını bırakmak… işte o acıtır. İnsan anlamadığı şeye değil, anlatamadığı şeye yorulur en çok. Bence ne olursa olsun anlatmayı denemekten vazgeçme, dostum. Çünkü belki de birisi seni kavrayacak tek bir kelimede seni bulacak. 🙏🖤
Vazgeçmem üstat. Anlatmak zor olsa da, içimde kalacağına, anlaşılmasa bile denemeyi tercih ederim. Çünkü bazen susmak, en ağır yük oluyor. Eline sağlık yazı için
2
3 Yorumla
Soran
10 ay
Sabrından ötürü tebrik ediyorum seni. Kesinlikle susmak biraz ağır geliyor bazen
Önce çabalıyorum, sonra bakıyorum. Anlamak istiyor mu? Eğer anlamak istemiyorsa, öğrenip dinleyip bırakacaksa anladığım an bırakırım bunu. Çabasını görürsem de anlatırım her istediğini sorsun sorun değil. Ama bi yerde yoruyor insanı ya 😃 Soru soru soru anlat anlat yeter yani bi yere kadar ajahshahs
5
5 Yorumla
Soran
10 ay
Ahahhaha anlama çabası varsa devam edersin diye alıyorum cevabı ama belli sende anlatmaktan sıkılmışsın ehehhehe
Karşımdakinin anlayacak kapasiteye sahip olduğunu düşündüğüm müddetçe gerekse dediğimi 100 farklı şekilde anlatmaktan gocunmam. Bazen birinin anlamayacağı bir şeyi anlatmayı kendime challenge aldığım da oluyor tabii.
1
9 Yorumla
Soran
10 ay
Seni tebrik ediyorum ben 2. Sinde sinirlenmeye başlıyorum. : )
Pek de değil alsında. Erkeklerdeki hormonlar belli bir çizgide sabit dururken, kadınlardaki belli bir düzenle değişiyor (ay boyunca her hafta farklı bir hormon kokteyli var vücudumuzda). Ricalar ✨
Tabii ki. Şöyle düşün, biriyle yaşadığın bir olay yüzünden tatsız veya sinirlisin. Bu hisler başkalarıyla olan iletişimini ve kararlarını etkilemez mi? Beynimizdeki iplerin çoğunu hormonlar çekiyor malum. Ben gergin olduğum zamanları takip edip hormonların etkisini minimuma indirgiyorum, her kadın bunu yapmıyor tabii.
Karşımdakinin anlamayacağını düşünüyorsam ya da anlamak istemediğine kanaat getirdiysem uğraşmam. ama çok sevdiğim biriyse ve anlasın beni istiyorsam uğraşırım sonuna kadar. Konu da önemli tabii 💁🏼♀️
1
1 Yorumla
Soran
10 ay
Evet zaten insan değer verdiği birisi tarafından daha çok anlaşılmak ister bu konuda haklısınız.
anlatılması zor şeyler güzeldir aslında da karşıdakinin kapasitesi bunu anlamaya yetmeyecekse ve ben bunu anladıysam eğer vazgeçerim... bu kendime haksızlık etmek olur esasında
Anlatması ne kadar zor olsa da karşındaki insan anlayabilecek frekansa sahipse mutlaka anlayacaktır. Anlatmaya değer gördüğüm biriyse asla vazgeçmem ama anlamayacağına eminsem uğraşmam.
1
3 Yorumla
Soran
10 ay
Kesinlikle anlamıyorsa susmak ve o takati saklamak daha iyi olabilir.