Bazen insanlar çok şey söyler ama insanı gerçekten anlatan şey çoğu zaman davranışlarıdır. Sizce bir insanı daha doğru tanımamızı sağlayan şey sözleri mi, yoksa yaptıkları mı?
İnsan ne söylediğiyle mi, yoksa ne yaptığıyla mı belli olur?
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Bence insanı en çok yaptığı şeyler anlatır. Konuşmak kolay, herkes güzel sözler söyleyebilir. Ama iş davranışa gelince insanın gerçek karakteri ortaya çıkar. Birinin nasıl biri olduğunu anlamak için söylediklerinden çok yaptıklarına bakmak daha doğru oluyor. Çünkü sözler bazen değişir ama davranışlar insanın gerçeğini gösterir.
Söylemlerini eylemlerinde görmüyorsam benim için o insan kendini o şekilde belli eder. Fakat insanların asıl karakterleri bence görünen değil kritik zamanlarda görünecek olandır. Mesela bir evlat anne babası yaşlandığında, evli bir çift eşi hastalandığında , sahip oldukları ve şükretmekten aciz oldukları sağlıklarını kaybettiğinde. İnsanoğlu nankördür ne yazık ki... Çoğu kez empati yapabilmek için o durumu yaşamak zorunda kalır. Attığımız her adım bize aittir sorumluluğunu üstlenemeyeceğimiz davranışlar sergilemeden yaşamalıyız. . .
İnsan en net yaptığıyla belli olur ama sözleri de niyetinin ipucunu verir 😊 Çünkü konuşmak kolaydır, davranmak ise bedel ister. Birine değer verdiğini söyleyip zor zamanda yanında durmuyorsan, orada gerçek ortaya çıkar. Söz karakteri anlatır, davranış ise onu kanıtlar. Sen birini tanımak istiyorsan, kriz anlarında ne yaptığına bak; çünkü insan maskesini en çok orada düşürür 🌿✨
Söylediğimiz şeyler eyleme dökülmedikçe boştur aslında hissettirilmedikçe yapılmadıkça uygulamaya dökülmedikçe söylemek çok kolaydır.. insanın söylemlerini ve eylemlerinin bir olması lazım..
Kişilik & Karakter konusunda 26,4b cevap paylaştı.
Bir kadın sözünü tutmuyorsa güvenilmezdir yani ne dediği belli değil ve tabiki davranışlar çok şey ifade eder insanda mesela abla diyor ama öyle davranışlar sergilemiyor mesela kız kazık atmış çocuk terk edince farklı konuşuyor bir samimiyetsizlik sezersin doğru çıkar çünkü böyle insanlar tehlikelidir çünkü kendini kurtarmak için herşeyi göze alırlar size sıkıntı verirler
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
3 ay
Ne yaptığıyla. Sadece sözlerle inanıp hareket etmiş olsaydım umut kırıntısıyla ömür boyu birtakım insanın beni seveceği ve göreceği günü beklerdim.
Sözler ve davranışlar arasındaki uçurum benim o insanın sözüne çok da itimat etmemem gerektiğini öğretti.
Davranışlar pek manipüle edemiyor tahminimce çünkü uzun süreli alışkanlıkları kapsıyor. Sözler manipüle edebiliyor o yüzden davraniş gerçekçi
Tabiki ne yaptığı ile çünkü herkes kendisine ben iyiyim der kendisini harika görür ama yaptıkları ve söyledikleri uyuşmaz bu yüzden bir insanın ne dediği değil ne yaptığı nasıl davrandığı daha önemlidir. Küçük bir şey ekliyim insanların güler yüzlülüğüne inanmayın dikkat edin ne kadar sakin görünen ve sevecen görünen insanlar var ise en sinsi olan onlardır.
Ben insanların sözlerinden çok tepkilerine bakarım. Konuşmasına ne kadar duygu katıyor, sözlerini hamlelerine yediriyor mu yoksa sadece konuşuyor asla uygulamıyor mu? Buna dikkat ederim.