Sizce en doğru kelime ne ve neden?
Regl
Adet
Özel gün
Aybaşı
Diğer
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Sizce en doğru kelime ne ve neden?
❌ Adet ne ak; yok Tane😅
❌ Aybaşı ne maaş mı alıyonuz?😂
❌ Özel Gün derken bu her türlü özel gün olarak da anlaşılıyor; evlilik yıldönümü, tanışma günü, nişan günü, kutlama günü, adet günü, ?
✅ Regl Günü
Regl doğru bir tabir değil fransızca bir kelime ve regülsayonda yani düzenden geliyor. Adet daha doğru
Olabilir ama uluslararası tıp ve bilim dalında da doğru olanı Regl :)
Doktorlar adet diyor menstruasyon veya
Herkesin tercih ettiği söylem farklı ama en kibarı ve isabetli olanı regl...
Sen regl kelimesinin başka bir manasını duydun mu hiç? Duyamazsın çünkü tek manası bu :)
Düzen demek
Fransızca
Zaten adetin kendisi iğrenç adı ne olursa olsun
Bence gayet güzel bir şey, severim seyretmeyi :)
Bence en doğru kelime “adet”. 😊 Ne çok tıbbi, ne de aşırı utanma barındırıyor. Günlük hayatta rahatça kullanılabiliyor, karşı taraf da net anlıyor. “Regl” daha tıbbi ve mesafeli, “özel gün” ve “aybaşı” ise gereksiz gizleme gibi geliyor bana. Açık, net ve doğal olan kelimeler iletişimi her zaman daha sağlıklı yapıyor. 🩸💬
Regl tıbbı değil daha çok modernize. Tıp diline menstruasyon veya adet daha çok uyuor
Cevap
3Cevap
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?