Bir gün her şey düzelirse, hâlâ aynı kişi olur musunuz?

Büyük ihtimalle hayır.
Çünkü insanı en çok şekillendiren şey, eksiklikleri ve mücadeleleridir.
Acı, sabrı öğretir.
Kırgınlık, mesafeyi öğretir.
Beklemek, dayanmayı öğretir.
Bir gün her şey gerçekten düzelirse;
belki daha yumuşak olursunuz…
belki daha az savunmada…
belki de artık savaşmak zorunda kalmadığınız için içindeki sertlik çözülür.
Ama şu da var:
Yaşadıklarınız silinmez. Sadece ağırlığı değişir.
Yani aynı kişi kalmazsınız ama yaşadıklarınızın izini taşıyan biri olmaya devam edersiniz.
Belki asıl soru şu:
Her şey düzelirse, iyileşmiş hâlinizle kendinizi tanıyabilecek misiniz?
Bir gün her şey düzelirse, hâlâ aynı kişi olur musunuz?
Cevapla