Bazı insanlar mesafeli olduğu için yanlış anlaşılabiliyor. Sizce bu durum karakterin bir parçası mı, yoksa kişilikle ilgili bir sorun mu?

#Kişilik&Karakter
Bazı insanlar mesafeli olduğu için yanlış anlaşılabiliyor. Sizce bu durum karakterin bir parçası mı, yoksa kişilikle ilgili bir sorun mu?

#Kişilik&Karakter
Bence mesafeli ya da soğuk olmak direkt bir karakter sorunu değil. Her insanın kendini koruma şekli farklı. Kimisi konuşarak rahatlıyor, kimisi mesafe koyarak. Bazıları yaşadıkları yüzünden temkinli oluyor, bazıları da zaten yapısal olarak içine kapanık. Bana göre mesele şu İnsan neden öyle davranıyor? Eğer mesafe koymak onu güvende hissettiriyorsa bu bir kişilik problemi değil, bir savunma mekanizmasıdır. Ama farkında olmadan herkesle arana duvar örüyorsan ve bu seni mutsuz ediyorsa işte orada biraz kendine dönüp bakmak gerekir. Sonuçta hepimiz biraz kırılmış, biraz öğretilmiş, biraz da seçtiğimiz kadarıyız...
Bence bu her zaman kişilik problemi değildir, çoğu zaman karakterin ve yaşanmışlıkların bir parçasıdır. Bazı insanlar doğası gereği mesafelidir, duygusunu hemen açmaz, herkese aynı sıcaklığı göstermez; bu onları sorunlu yapmaz. Yanlış anlaşılma genelde şuradan çıkıyor, dışarıdan soğuk görünen insanların içinde çok şey olur ama ifade etmeyi seçmezler. Özellikle kırılmış, güveni zedelenmiş ya da çok fazla yük taşımış kişiler mesafeyi bir korunma şekli olarak kullanır. Kişilik problemi dediğimiz şey daha çok empati kuramamak, karşısındakini sürekli değersiz hissettirmek ve bunu umursamamakla ilgilidir. Yani mesafe varsa ama saygı, tutarlılık ve netlik de varsa bu bir sorun değil; sınırdır. Asıl problem, mesafeyi bahane edip karşısındakini belirsizlikte bırakan, soğukluğuyla cezalandıran insanlardadır.
Karakteri öyledir. Fazla gürültü sevmez. Fazla şeyleri genelde sevmez)) Azdan bile çok düşünür, yaratır. Hani derler ya arif insana bir işaret yeterli, bu şekil. Bir söz, bir görüntü, bir ifade ile bütünü anlar. Fazlaya gerek yok. Çünkü toplayıcı yapısı var. Parçaları toplar ve bütünü görür, daha sonra o bütünle başka şeyler düşünür, yapar. Sizce bu insanın zamanı olur mu "fazlalığa"😀 kendimden söyledim. Bu arada ek bilgi: bütün olduğunu ve büyük resmi tamamladığını düşündüğü şeylerde mesafeli olmaz tam tersi olur))
Bence kişilik özelliği. Çünkü insan illaki herkese sıcak kanlı olmak zorunda değil. Karşısındaki insandan bir elektrik alamamış olabilir ve o yüzden soğuk davranmış olabilir ya da huylarının tuhaf olduğunu görüp yaklaşmak istemeyebilir. Herkes bir değildir. Mesela ben de sevdiğim insanlara karşı çok sıcakkanlı iken sevmediğim bir insanlara karşı çok soğuk kanlı olabiliyorum. Sevmediğim bir insan ile aynı odada saatlerce konuşmadığım dahi olmuştur. Bence karakteristik özellik yani.
Mesafelilik, çoğunlukla kişinin karakter özelliği olarak değerlendirilir ve bu da onun sınırlarını belirleme ya da koruma şeklidir. Bazı insanlar kendi dünyalarında daha rahat hisseder, bu da onları doğal olarak daha uzak ya da soğuk biri gibi gösterebilir. Ama kişilik problemi olup olmadığını anlamak için kişinin bu durumdan rahatsız olup olmadığına ya da sosyal ilişkilerinde zorluk yaşayıp yaşamadığına bakmak gerekir. Eğer yalnız kalmaktan acı çekmiyor ve bu onların doğal haliyse, bir sorun olduğunu düşünmemelisin. 😊
Cevap
16Cevap
Yaşadığı şeyler de olabilir bence her insanın ışık saçtığı bir yer vardır ben normalde soğuk duran bir insanım ama yanında huzur bulduğum kişiyle çok neşeli içten birine dönüşebiliyorum
Kişiye göre değişir kimisi geçmişi yüzünden soğuktur kimisi de karakteri öyle olabilir tanımadan bir şey diyemem
Valla çoğu zaman geçimsizlikten kaynaklanıyor o bence
Bazı insanların mizacı öyledir...
Bence pek çok insan için mesafeli olmak bir hayatta kalma ve enerji koruma biçimi. Ben de bazen kendimi çok dışa dönük hissetmediğim günlerde mesafeli durabiliyorum. Bazı insanlar enerjilerini içeriden alırlar. Kalabalıklar veya aşırı samimiyet onları yorar. Bu bir problem değil, sadece bir mizah tarzıdır.
Karakter özelliği olarak görüyorum.
Genelde karakter özelliğidir. Herkes aynı şekilde yakınlık kurmaz; bazı insanlar doğası gereği daha mesafeli, içe dönüktür. Bu bir kişilik problemi değil. Ama soğukluk, empati eksikliğiyle birleşip insan ilişkilerini zorluyorsa, o zaman üzerinde düşünülmesi gereken bir durum olabilir.
Mesafeli olmak tamamen insanın kendini koruma içgüdüsüdür bir nevi
Çoğu zaman karakter yapısı ile yaşanmışlıkların birleşimidir. Bazı insanlar doğası gereği daha mesafeli, içe dönük ve kontrollüdür. Duygularını kolay açmaz, sınırlarını koruyarak rahat eder. Bu karakter özelliğidir Baharım 🌸
Ben de öyleyim dışarıdan çok sıcak kanlı dururum ama beni tanıyan insanlar çok soğuk olduğumu bilir. Sohbetlere daha az katılan ortamlara daha az katılan birisiyimdir Aslında bu biraz karakterde olan bir şey.
Bir sevgilimin yanında Bir de en yakın bir dostumun yanında Işık saçarım
Herkesin kendi özelliği.
Bunun sorun olması için kişinin ailesinin bile o kişiyle geçinme, iletişim kurma problemleri olmalı...
Direkt olarak budur denmez.
Karakter özelliği olabilir. Problem olarak görmüyorum. Zamanla geliştirdiği bir mekanizma da olabilir.
Başta iyi olup olmadığını sorarım. Eğer iyi olduğu halde bir sorun olmadığı halde öyleyse kendi tercihidir derim salarım
Bence bu bir karakter özelliği
Herkes aynı şekilde davranmak zorunda değil Kimi insan mesafeli olur hemen samimi olamaz
İnsanın Dünya üzerinde yaşayan en Sosyal ve bu yaşama bağlı bir varlıktır dolayısı ile tüm sorunların ortakları vardır.
Çok düz bir bakış açısı bu. İnsanları dinlemeden anlayamazsın.
Problem olduğunu düşünmüyorum. Gayet olağan bir durum. Herkesin mizacı farklıdır.
Ya bende normalde soguk kibirli dururum ama alıştığım insansa öyle değilim
Karakter özelliğidir bu. Kişilik bozukluğu çok farklı bir durum. Herkese farklı davranmaktır bu
Hayır karakterin bir parçası ve bazı yerlerde olması gerken bir şey
Tercih sebebidir. İnsanlarla samimi olması sevmiyodur
kendine güveni olmayan zayıf olan korkusu çok birikmiş insanlar soğuk ciddi olur herkes acımazlarve herkes için aynı değil bazılar kötülüklerin gizler ya da rol yapar
Karakter özelliğidir ve bazıları bunu değiştiremez
Yaşadıkları nedeniyle olabilir
Yaşanmışlık sebebi de olabilir
Kendi problemidir bilemem
Karakteri öyledir
İkisi de olabilir kişiye göre değişir.
Karakter özelliğidir bence
Karakter özelliği, problemli bir durum değil
Bence karakter özelliğidir
Karakter özelliği
Her ikisi de olabilir.
Karakter özelliği balım🌸
Her türlü Problem ya , benden uzak dursun
Mesafeli anlamı taşır cahil.
Karakter özelliği öyledir.
İkiside olabilir
Karakter
Karakter özelliği
Karakter özelliği
Karakter özelliği
Karakter özelliğidir
Karakteri
Kişilik
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?