Her insan kendini sevmeli, kendini sevmeyen ve tanımayan bir başkasını sevemez ve tanıyamaz. En basiti onu kabul etmez 🤷♀️
Şimdi narsistlik ne zaman ortaya çıkar? Şayet kişi başkalarına karşıda sürekli kendini haklı bulup kusursuz ve her şeyin “en” mantıklısı, iyisi, dürüstü ve doğrusu olarak lanse ediyorsa bu tıpkı özgüvenden egoya geçiş gibi kendini sevmekten narsistliğe geçiş olur.
Yeri geldiğinde insan kendine “dur” demelidir ve hatta “sen bu konuda yanlışsın sevgili kendim, hatanı kabul et” diyebilmelidir 🙃
İnsanın kendini motive etmesi kendini beğenmişlik değildir 😀
Bence kendini sevmek, eğer başkalarını küçümsemeye ya da kendini sürekli üstün görmeye götürmüyorsa, kesinlikle narsistlik değil. Senin yaptığın aslında kendine değer vermek ve özgüvenini desteklemek. Kendini överken bile bir dengeyi koruyorsan, bu hayatında ruhsal bir denge kurduğunu gösterir. 🌻 Unutma, kendini sevmek başkalarına sevgi gösterebilmek için de bir anahtardır. Bence bu farkındalıkla devam etmelisin. Anket için cevabım: Hayır. 😊