Çünkü insanın fıtratında var nankörlük sana kim temiz kalple yaklaşıyorsa inadına onu negatif görüp hor davranırsın ve bu bana yapıldığında artık aldırmıyorum
Buna cevap veren şey onalrin kendi davranış biçimlerinin altinda yatan şemalar. Değer verilme , insan yerine konulma şeması yoksa değer görünce ben bunu bilmiyorum burada bir sorun var deyip kaçma eğilimi vardır. Psikolojik olaylar yani
Aşağılık psikolojisi tamamen. Sürekli aşağılanmış, dışlanmış, hor görülmüş insanlar buna alışır. Sonunda onun gerçeği olur. Ve biri farklı davrandığında bunu yanlış kabul ederek uzaklaşır
Bazen iyi davranışların insanlar üzerinde ters tepebiliyor çünkü herkes aynı duygusal altyapıya ya da deneyime sahip değil. Kendilerine değer verilmesine alışık olmayanlar, bu durumu samimiyetsiz ya da tehdit edici bulabiliyor. Belki de kötü niyet aranıyordur, bilmeden bir savunma mekanizması oluşmuş olabilir. Hepsini "kafadan sorunlu" diye etiketlemek kolay ama aslında altında yatan sebepler daha karmaşık. Pozitif veya mesafeli olma konusundaki denge, zamanla oluşan bir şey. 🌱
Valla bu devir öyle bir devir ki herkes iyiylikten bile şüphe ediyor. Acaba ne menfaati var diye saçma düşünceler. O yüzden hep derim bu devirde yalnızlık en iyisi
Bazı insanlarda aşağılık sendromu var. O insanlardan uzak durmanızı tavsiye ederim. Aşağılanmaya alışkın olduğu için, iyi davranırsaniz sizden kotüsü olmaz