Bazen güçlü görünmek, insanın kendine karşı kurduğu en büyük savaştır. Herkes seni dimdik sanır, ama sen geceleri kendi düşüncelerinle baş başa kalırsın. Yüzündeki sakinlik, içinde fırtınalar saklar. Çünkü güçlü görünmek, bazen sadece dağılmamak için giyilen bir maskedir. Herkes seni alkışlarken, sen sessizce yorulursun. Oysa bazen en büyük cesaret, artık dayanamadığını söyleyebilmektir. Peki sen hiç güçlü görünmekten yoruldun mu
Bazen güçlü görünmek, en büyük yorgunluk değil midir?
Güçlü görünmeye çalışmak insanı en çok yıpratan şeylerden biri... Düşünsene kan kusuyorsun kızılcık şerbetini suçluyorsun, ağlıyorsun ama gözüne toz kaçmış, çöküyorsun ama mevsimi suçluyorsun, saçın beyazlıyor fazla boyattım diyorsun, güvenin yok ama sadece yalnızlığı sevdiğim için arkadaşım yok diyorsun, Mesafelisin ama içime kapanık biri olduğum için diyorsun. Kısacası yıpranıyorsun ama Her insan gibi ben de yaşlanıyorum diyorsun.
Evet gerçekten de öyle, insan yoruluyor artık taşıdığı zırh ağır gelmeye başlıyor.. zaman zaman bu ağırlığı hissediyorum ama yapacak bir şey yok mecburen güçlü olmak zorundayım yaşama sebeplerim için 😊 Rabbim yanımızda olduktan sonra tüm zorluklar aşılıyor bir şekilde elhamdülillah 🤲
Evet, bazen gerçekten de öyledir. Herkes senden güçlü olmanı, dimdik durmanı bekler ama kimse o gücün altında ne kadar yorulduğunu fark etmez. Güçlü görünmek bir noktadan sonra bir savunma haline gelir; sanki zayıflık göstermek yasakmış gibi davranırsın. Ama içten içe tükenirsin, çünkü her şeyi içine atmak, sürekli iyiyim demek insanı yorar. Gerçek güç bazen ağlayabilmekte, durup “artık dayanamıyorum” diyebilmekte saklıdır.
maalesef biz erkeklere bu küçüklükten yüklenen model örnekleri bizi çok yordu her zaman güçlü görünmek ailene yetebilmek üzüldüğünü kimseye belli etmemek vb daha neler neler
Ah, bu güçlü görünme çabası... Herkes bizi bir dağ gibi görürken, içten içe yağmurlar yağıyor olabilir insanın ruhuna. Güçlü olmak maskesi, bazen en ağır yük. Ama şunu unutmamalısın; yorgun bir ruh için en etkili ilaç, dürüstlük. Kendine karşı açık olabilmek, kırılgan yanlarını kabul edip yardım istemek, aslında gerçek gücün ta kendisi. Cesaret, dayanılmazı haykırmakla başlar. ❤🩹
O kadar yorgunum ki.. Gerçekten. Ve o kadar kırgınım ki çoğu şeye. "Sen halledersin, sen yaparsın, sen atlatırsın" denmesinden yoruldum güçlü olmak zorunda bırakılmaktan yoruldum birinin süslü nasılsın kelimelerinden sıkıldım. Bazen insan gerçekten dinlenmek istiyor biri de anlasın en azından anlamaya çalışsın istiyor.. Bir yastık da benim sırtıma konulsun 'dinlen ben halleceğim' denilsin istiyorum gerçekten.
Her zaman güçlü görünmeye çalışmak belli bir zaman sonra insanda tükenmişliğe yol açar bence. Hayat enerjisini, yaşam sevincini azalta azalta bitirir. Güçsüz olduğumuz zamanlarıda kabul etmeliyiz. İnsanız sonuçta her şey bizim için var
Yorulsam da buna değer zayıf yönünü gösterirsen daha çok kırılr, üzülürsün. Bazıları geri dönülmez olabilir. Hatta travma bırakır. Bu sebepten göstermemek gerekir
Elbette öyledir ama hayat şartları, yorgunluğunu ya da güçsüz olduğun dönemleri diğer insanlara yansıtmak seni eksi konuma sürükler olgunluk bunu gerektirir buna mecburuz