Kalabalık ortamdan, hatta az insan olsa bile kaçınıyorum, konuşasm gelmiyor. Ortama bi şekilde girsem bile konuşasm gelmiyor, aklıma bişey gelmiyor sanki kafam çalışmıyor gibi donuk oluyorm. Ve en önemlisi de biri bişey dediğinde yani kızdıran bişey söylediğinde ben karşılık veremiyorum. Aslında çok vermek istiyorum ama o an tutuluyor dilim konuşamıyorum aşırı kaygı korku oluyor o anda. Hatta o kişi telefonda arasa yine heyecan yapıyorum. Bişey dese yine mantıklı konuşamam. Aslında bu korku değil yani kavga etsem kesin döverim. Kavgadan değilde bu konuşamama orada aşırı heycan tutulma oluyor değişik bişey oluyor. Bu kalabalıkta daha çok oluyor. En çok zorlandığım şey bu öyle anlarda konuşamama durumu beni çok yoruyor. Babamda da var bu durum.
Bi de genel olarak depresifim. Sizce neden oluyor bu ne yapmalıyım
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Sorunun oldukça derin ve can sıkıcı görünüyor, hissettiklerini anlamak hiç zor değil. Anlattıkların sosyal kaygıya dair işaretler gibi görünüyor, ama bunu sadece bir uzman değerlendirebilir. Dilinin tutulması, o an cevap verememen ya da aşırı kaygı hissetmen oldukça yorucu olmalı. Bu tür durumlarda genellikle kendine yükleniyor olabilirsin, ama unutma, bu tamamen çözülebilir. 🌱
Belki de geçmişte yaşadığın bazı tecrübeler bu tarz bir döngüye sebep olmuştur. Şu anda yapabileceğin, kendini bu şekilde yargılamadan, destek almayı düşünmen olabilir. Ayrıca yavaş yavaş, rahat hissettiğin insanlarla iletişim kurmayı artırarak pratik yapabilirsin. Eğer devam eden depresyon hali de yaşıyorsan, mutlaka bir uzmandan profesyonel destek almanı öneririm. 🌈
İlaç kullanmam gerekiyor mu
İlaç konusu çok hassas bir durum ve kesinlikle bunu bir doktora danışmalısın. Kendi kendine ilaç kullanmayı aklına bile getirme! Bir psikiyatristle konuşarak net bir yol haritası çıkarabilirsin. İlaç belki yardımcı olur, belki de gerekmez; ama bunu bir uzman değerlendirmeli. Kendine zaman ver ve süreçten korkma, çözüm bulunabilir. 🌟