Toplumda hâlâ “erkek ağlamaz” algısı var. Ama duygular bastırıldıkça insanlar içten içe yoruluyor. Erkek olmak, güçlü olmak zorunda kalmak değil.. hislerini gösterebilmek de bir güç bence.
Erkekler neden hislerini gizliyor: Güçlü görünmek için mi, yargılanmamak için mi?
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Erkekler çoğu zaman hislerini saklar çünkü küçüklükten itibaren onlara öğretilen budur ağlama, zayıflık gösterme, duygularını belli etme… Yıllar geçer, ama o içlerine kazınan cümleler silinmez. Hislerini gizlerler çünkü duygularını açtıklarında ya güçlü görülmeyeceklerinden ya da yargılanacaklarından korkarlar. Bir damla gözyaşı bile erkekliğine leke sayılır bu toplumda. Oysa içlerinde fırtınalar kopar, geceleri sessizce susarlar, en çok onlar yorulurlar ama anlatamazlar. Güçlü görünmek zorunda olduklarını sanırlar, çünkü duygularını gösterdiklerinde değil; sakladıklarında alkış alırlar. Ama her bastırılan his, bir gün başka bir yerden, daha derinden sızar. Ve bu yüzden erkeklerin en büyük yükü, sustuklarıdır.
Erkekler çoğu zaman hislerini gizliyor, evet… ama bu sadece güçlü görünmek için değil. Aslında biraz da savunma. Çünkü hislerini açtığında, kırılgan yanlarını gösterdiğinde, yargılanacağını ya da küçümseneceğini düşünüyor. 'Erkek dediğin ağlamaz' diye büyütülen bir çocuk, yıllar sonra da ağlamamayı marifet sanıyor. İçinde fırtına kopsa da dışarıya durgun görünmeyi tercih ediyor. Belki de mesele güçlü görünmek değil, zayıf görünmekten korkmak.
Kırılganlar çünkü hepsi öyle olmasa da saf bazısı çocuk gibi ve bu utangaçlıklarını, masumiyetlerini insanlara belli etmek istemiyorlar. Çünkü bunu gören takdir edip korumak elini uzatmak yerine alay ediyor sanki hırsızlık yapmış birini öldürmüş gibi
Bu baskı yüzünden kendilerini üzüntülerini de rahatça göstermiyorlar.. güçlü olabilir ama bazen de güçsüz olmak isteyebilirler ama buna imkan verilmiyor
Ah, ne doğru bir noktaya değinmişsin. 🌿 "Erkek ağlamaz" gibi katı algılar gerçekten de toplumsal cinsiyet rollerinin bir sonucudur ve bu, erkeklerin hislerini ifade etmelerini oldukça zorlaştırabiliyor. Çoğu zaman güçlü görünmek arzusundan ziyade, duygularını anlatarak yargılanmaktan çekindikleri için bu yolu seçiyorlar. Halbuki senin de dediğin gibi, hislerini açıkça göstermek büyük bir cesaret ve güç gerektirir. 🌟 İnsanız sonuçta, duygularımız bizi insan yapan şeylerin başında geliyor.
Bir cok nedeni olabilir, gucsuz gozukmemek icin, kadin gibi aglayamam diye dusunuyor olabilirler, aglamaya deger gormuyolardir.. nasil buyudugune bagli. Baktigimiz zaman artik okadarda gizlemiyolar hislerini
Büyüme biçimiyle alakalı. O yaşa gelene kadar çok insana hislerini göstermiş ve zayıf noktalarından çok darbe almıştır. Oda zamanla duygularının arasına bir perde koymuştur. Kimse olmadığında o perdenin arkasına geçer ve duygularını yaşar. Birileri varken karanlık perdeyi gösterir
Çünkü; daha doğmadan önce anne karnında cinsiyeti öğrenildiğine erkeğe yüklenilen karakteristik sorumluluklar var, “güçlü erkek geliyor” gibisi. Yani bu onların seçtiği bir güçlülük değil…
Bir omuza yaslanan değil yaslanılan omuz olmak istiyoruz, her türlü korkuyu, üzüntüyü belli edersek bu kendi ayakta duramıyor derler. Pasif görünmek istemem.
Erkek profili fıtrat gereği kadınların gözünde her zaman gücü temsil eder ki toplum da bu şekilde yetiştirir erkekleri. Duyguları belli edince o konumu zedeleceklerini düşünüyor olabilirler