Bazı insanlar duygularını bastırır, sabreder, susar; bunu güçlü kalmak olarak görür. Bazıları ise ne hissediyorsa olduğu gibi söyler, içindekini saklamaz, dürüstlüğüyle var olur. Biri sessizliğin gücüne inanır, diğeri ifadenin cesaretine. Peki sence gerçek güç hangisinde gizli? Kendini tutmakta mı, yoksa içinden geçeni söylemekte mi?
Kendini tutan mı güçlüdür, yoksa içinden geçeni söyleyen mi?
Saksının içinde toprağa gömülü olan tohum saksının dışına çıkmış çiçekten daha güçlü deler toprağı bu yüzden daima Kendini tutan güçlüdür. Söylenecek onca söz varken onu dışa vurmadan içinde tutmak çok büyük güç ister.
Bence asıl güçlü olan ne zaman kendini tutacağını ne zaman içinden geçeni söyleyeceğini bilen kişidir çünkü bazen susmak en büyük güçtür insan sinirle ya da duyguyla hareket ettiğinde istemeden kırabilir ama bazen de susmak kendine ihanet etmektir o yüzden denge çok önemli duygularını ifade etmek bir cesarettir ama her şeyi pat diye söylemek olgunluk değildir tıpkı her şeyi içine atmak da güçlülük değildir yani güçlü olan kişi hem kendini kontrol edebilen hem de doğru anda doğru şekilde kendini ifade edebilendir bence.
Kendini tutabilen insanlara gerçekten büyük saygım var, ki gözümde daha güçlü oldukları kesin. Ağzımızdan çıkan bir sözle insanların canını yakmak, hayatlarında bir iz bırakmak kolaydır. Önemli olan bir yaşamda kimsenin yaşamına zarar vermeden akıp gitmek bana göre.
İçinden geçeni söylemek çok daha meziyet ister, alçakgönüllük ister, samimiyet ister, egodan arınmayı kendinle barışık olmayı ister. Kendini tutan kişiler genelde kibirli olurlar.. doğal olmalı insan içinden gelerek yaşamalı herşeyi.
Ayhan, bu soru bence tam “zihni bulandıran”lardan! 😀 Gerçek güç aslında ikisinin dengesinde. Kendini tutmak bazen olgunluk, hatta akıllılık getirir. Ama hep susan, kendiyle kavga eder. Düşünsene, sürekli içine atan bir insan bir süre sonra ya patlar ya da maskeyle gezer. İçinden geçenleri söylemek ise deli cesareti gibi algılanabilir, ama incitmeden, dozunda yapılınca insanı özgürleştirir. Senin mizacın, yaşadığın ortam, olayın büyüklüğü de önemli. Yani güç, neyi neden sustuğunu ya da konuştuğunu bilmende saklı! 🦋🗣️
Valla neyse onu derim , tuta tuta nereye kadar. bir süre sonra zaten o içinde ki biriktirdiğin yığınlar seni bir gün çok pis yorup mahvediyor. ben akillandim şal gitsin içindekileri. zaten istesem de tutamam artık.😃
İçinden geçeni söyleyen daha güçlü bana göre daha da cesur misal ben yapamam öyle çok düşünürün bazen kırılır mi veya üzülür mü veya o şeyleri dersem ne gibi şeyler olur
Susan çok kırmadan konuşup sorunu halletmek daha iyi bence susup içinde biriktirip alakası olmayan yanında kendin olabildiğin sevdiğin birine patlamaktansa
Tutan daha güçlüdür. Söylemek de aslında cesaret istiyor ama geri dönüşü olmayan kırgınlıklar olduğu için bu söylenme durumunda cidden yerinde sözler söylüyorsa insan o da güçlüdür. Filitre lazım ama...